به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۵۲۴۰۷

شکایت از سهمیه‌بندی جنسیتی چه شد؟

گروه سیاسی: وکیل‌مدافع جمعی از فعالان دانشجویی معترض به اجرای طرح سهمیه‌بندی جنسیتی در دانشگاه‌ها درباره آخرین وضعیت پرونده موکلانش که در دیوان عدالت اداری مطرح است، توضیحاتی ارائه کرد.
شکایت از سهمیه‌بندی جنسیتی چه شد؟
زهرا مینویی گفت: پس از ثبت شکایت ما در دیوان عدالت اداری، این مرجع در صدد تبادل لوایح برآمد و با توجه به شکایتی که مطرح کرده بودیم از روسای دانشگاه‌هایی که دستور به اجرای این طرح داده بودند خواست که با ارسال لایحه به این شکایت پاسخ دهند. وی با بیان اینکه روسای 36 دانشگاه در این پرونده طرف شکایت ما هستند، افزود گفت: بیشتر روسای دانشگاه‌ها پاسخ خود را به دیوان عدالت اداری ارسال کرده‌اند و تنها تعداد کمی از آنها هنوز این کار را انجام نداده‌اند.

مینویی گفت که دیوان عدالت اداری پس از وصول پاسخ همه روسای دانشگاه‌ها به پرونده رسیدگی خواهد کرد.  جمعی از فعالان دانشجویی در اعتراض به اجرای طرح سهمیه‌بندی جنسیتی در برخی دانشگاه‌ها در سال‌های 90 و 91 به دیوان عدالت اداری شکایت کردند. زهرا مینویی وکیل‌مدافع معترضین به اجرای این طرح چهارشنبه دوم بهمن 92 به ایسنا گفت که این پرونده در تاریخ 92/6/19 با کلاسه پرونده 92053001 ثبت و به شعبه اول دیوان عدالت اداری ارجاع شده است.
مرجع : ایسنا