به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۳ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۵۲۴۰۹

ملی پوشان بسکتبال زیر ذره‌بین

گروه ورزشی: یک سایت اسپانیایی به تحلیل و آنالیز تیم بسکتبال ایران پرداخته و نقاط ضعف و قوت این تیم را بررسی کرده است.
ملی پوشان بسکتبال زیر ذره‌بین
تیم ملی بسکتبال اسپانیا که با توجه به میزبانی جام جهانی شرایط خوبی برای رسیدن به عنوان قهرمانی دارد، در نخستین دیدار باید به مصاف ایران برود. سایت اسپانیایی "پلنتادپورته" در تحلیل خود از تیم ایران آورده است: ما به صورت دقیق و جزئی به بررسی تیم ملی، حریف تیم بسکتبال اسپانیا در جام جهانی 2014 می‌پردازیم. همچنین درباره نقاط ضعف و قوت تیم ایران آنالیزهایی خواهیم داشت. ضمنا ستارگان این تیم و بازیکنانی که در لیست تیم حضور دارند را نام می بریم.

تیم ایران امیدوار است که به عنوان قهرمان قاره آسیا در بازی‌های جام جهانی اسپانیا بدرخشد. تیم ایران روز 20 آگوست به مصاف تیم بسکتبال اسپانیا خواهد رفت. حامد حدادی بازیکن و ستاره NBA یکی از مهره‌های اصلی تیم ایران است. حضور حامد آفاق و صمد نیکخواه بهرامی در محوطه زمین نیز می‌تواند باعث کسب امتیاز برای ایران شود.

تیم ایران در اولین بازی جام جهانی 2014 مقابل تیم اسپانیا یعنی تیم میزبان حاضر خواهد شد. این بازی روز 30 آگوست در گرانادا برگزار خواهد شد. تیم ایران یکی از تیم‌های برتر آسیا در هفت سال اخیر است، البته این تیم با چالش‌ها و سختی‌های زیادی خود را به جام جهانی رسانده است. این تیم در گروهی سخت با اسپانیا، فرانسه، صربستان، برزیل و مصر مسابقه می‌دهد. اینک ایران چگونه راه خود را به جام جهانی باز کرده است و چگونه قهرمان آسیا شده است جالب توجه است.

تابستان گذشته ایران دوباره توانست مقام قهرمانی آسیا را کسب کند. در سال 2011 مقام قهرمانی آسیا توسط چین از ایران گرفته شده بود. تیم ایران بعد از سال‌های 2007 و 2009 بار دیگر و برای سومین بار قهرمان آسیا شد. یکی از قدرت‌های تیم ایران شوت‌های پیرامونی است و قدرت این تیم در این گونه شوت‌ها می‌تواند باعث نگرانی و ناامیدی حریفانش شود. نقطه ضعف تیم ملی ایران این است که هنوز جایگاه خود را در سطح جهانی تثبیت نکرده است. با وجود این که ایران از سال 2007 سه بار قهرمان آسیا شده است. هنوز حتی جایگاه شانزدهمی خود در جهان را نیز تثبیت نکرده است.

کم بودن تجربه این تیم و حضور او در گروهی سخت می‌تواند مشکلاتی برای این تیم ایجاد کند. تیم ایران دچار بی نظمی است و در حمله نظم و ساماندهی خوبی ندارد و بیشتر فعالیت آن بر پایه حملات فردی است. کمبود کار تیمی در تیم ایران بی شک یکی از ضعف‌های آن است. یکی دیگر از ضعف‌های این تیم نداشتن دفاعی یک پارچه است. مساله‌ای که تیم ایران باید بر روی آن بسیار تمرکز کند. هنوز تیم ایران در این زمینه کیفیت خود را افزایش نداده و نتوانسته است دفاعی محکم داشته باشد. وجود حامد حدادی به عنوان یک ستاره در مرکز زمین ایران یکی از نقاط قوت این تیم است. این بازیکن سال‌ها در NBA در کنار مارگ گسول بازی کرده است.

حدادی در حال حاضر در لیگ پایین‌تر در چین (CBA) بازی می‌کند اما هنوز هم در حال پیشرفت است. او توانسته در لیگ چین خوب حاضر شود. یکی از نقاط قوت این بازیکن قد و هیکل تنومند اوست که باعث می‌شود بر دیگران برتری داشته باشد. مهم‌ترین ضعف این بازیکن ناتوانی او در حمله تک به تک پشت به حلقه است. او توانایی خوبی در حرکات برش به سمت سبد دارد. با 29 سال سن و دو متر و 18 سانتیمتر قد، حدادی مهره حمله خوبی برای تیم ایران است. قد بلند او کمک می‌کند تا ریباندهای زیادی داشته باشد.

در فینال مسابقات قهرمانی آسیا حدادی 29 امتیاز گرفت، 16 ریباند انجام داد و در دو موقعیت دفاع ظاهر شد. او پر امتیازآورترین بازیکن در تورنمنت آسیایی شد و بیشترین ریباند را داشت. متوسط امتیازآوری او در هر بازی 18.8 و 10 ریباند است. حامد آفاق، بازیکن 31 ساله ایران که یک متر و 92 سانت قد دارد، شوت زن این تیم است که جام جهانی 2010 را از دست داد اما در جام جهانی امسال شرکت خواهد کرد. صمد نیکخواه بهرامی که در سال‌های طلایی تیم ایران از سال 2007 شروع به شرکت در تمامی مسابقات آسیایی ایران کرد، به طور متوسط در هر بازی 11.1 امتیاز می‌گیرد و 2.8 ریباند انجام می‌دهد و 1.1 پاس منجر به گل دارد. در بازی‌های آسیایی گذشته رکورد او در هر بازی یازده امتیاز ، 2.9 ریباند و 2.1 پاس منجر به گل بود. درصد شوت‌های پیرامونی این بازیکن 44.7 درصد است و در ضربه‌ها آزاد مهارت خوبی دارد. به نظر نمی‌رسد ایران بتواند در جام جهانی عنوان قابل توجهی به دست بیاورد و دلیل اصل این مساله کم بودن قدرت دفاع و نداشتن تیمی منسجم و متعادل است.
مرجع : ایسنا