به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۱
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۴ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۵۲۵۱۸
نمونه‌های توفیق دولت آنقدر شفاف است که نیاز به گفتن ندارد

مردم منتظر گشایش وعده‌های رئيس​جمهور

گروه سیاسی: یک عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: مهمترین و اصلی‌ترین اتکای دولت باید به بدنه‌ی اجتماعی‌اش باشد، مردم منتظر گشایش در وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی هستند و امیدوارند شعارهای رئیس جمهور در فضای آرام و بدون تشنج حاصل از فرافکنی افراطی‌ها محقق شود.
مردم منتظر گشایش وعده‌های رئيس​جمهور
آذر منصوری در ارزیابی عملکرد یکساله دولت صریح کرد: وقتی می‌توان یک ارزیابی صحیح از عملکرد دولت در یک سال گذشته ارائه داد که 8 سال گذشته و آنچه که در آن دوران اتفاق افتاد و به عنوان میراث به جای ماند، بررسی شود. فضای 8 سال گذشته هم در سیاست داخلی و هم خارجی از بی‌تدبیری‌ها , سوء مدیریت‌ها بهره می‌گرفت. وی در ادامه با اشاره به عملکرد دولت گذشته در حوزه‌ی سیاست خارجی گفت: ما شاهد قطعنامه‌های بی‌سابقه ، انزوای ایران در جامعه جهانی، و کم شدن اثربخشی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه بودیم. این اتفاقات بیشترین فشار را به مردم عادی آورد که در حوز‌ه‌های روزمره‌ی زندگی‌شان علی رغم درآمد بی‌سابقه دولت گذشته با تورم بی‌سابقه و رکود ناشی از این تورم روبرو بودند. در نتیجه این اتفاقات بود که رشد اقتصادی منفی را تجربه کردیم و از سند چشم انداز کشور دور ماندیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین تصریح کرد: در عرصه‌ی دانشگاه‌ها نیز شاهد اقدامات غیر قانونی بودیم که نمونه‌ی آنها را از زبان وزیر برکنار شده‌ی دولت‌ آقای روحانی ، فرجی دانا، شنیدیم. در آن دوران فضای آزاد اطلاع رسانی محدود بود و فضای بی‌اعتمادی گسترش یافت. بر اساس همین مساله شاهد شکل‌گیری شکاف عمیق بین دولت و ملت بودیم. به نوعی می‌توان گفت در این دوره بی‌اعتمادی ها افزایش پیدا کرد.

وی با بیان این که کسانی که وزارت‌خانه‌ها را اداره می‌کنند بهتر می‌توانند رفتارهای غیر قانونی که باعث به هدر رفتن انرژی کشور شده است، را تبیین کنند، تصریح کرد: علی رغم برنامه ریزی‌های طیف افراطی که به قول آقای روحانی از روز اول دولت اتاق فکرشان را برای تخریب دولت جدید به راه انداخته بودند و علی رغم عدم همکاری صدا و سیما که بر خلاف رویه کاری‌اش به دولت جدید کمک نکرد و همچنین غلبه طیف افراطی مخالف دولت در مجلس، دولتمردان توانستند در بحث اقتصاد به شکل قابل توجهی و حتی فراتر از تصور اقدام کنند.

منصوری همچنین افزود: مهمترین کار در بخش اقتصاد جلوگیری از رشد تورم و همچنین رکود است. در ادامه باید گفت که دولت توانسته است بخشی از سرمایه‌های دفن شده کشور را دوباره زنده کند و سرمایه گذاران خارجی به کشور بازگردند.این سرمایه گذاری‌ها در طولانی مدت به کاهش نرخ بیکاری که بزرگترین معضل جوانان است کمک خواهد کرد.

وی در رابطه با سیاست خارجی دولت یازدهم ابراز عقیده کرد: دستگاه دیپلماسی توانست با مذاکرات خود و اولین توافق‌نامه در ژنو بخش عمده‌ی تیره نگری نسبت به ایران را تغییر دهد و نگرش‌ها را متحول گرداند. بر همین مبنا شاهد توقف کشمکش‌ها و گره‌هایی بودیم که توسط دولت قبل شکل گرفته بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین گفت:‌نمونه‌های توفیق دولت در حوزه‌های مختلف آنقدر شفاف است که نیاز به گفتن ندارد، اما با توجه به این هجمه اتفاقاتی که افتاده باز گروه‌ها و افراطی‌ها درصددند تا تلاش دولت یازدهم را در یک فضایی تخریب کنند، دولت تمام تلاشش را پیش گرفته تا با استراتژژی خود فضای منفی که علیه ایران شکل گرفته را رفع کند و جایگاه ایران را ارتقاء بخشد.

وی در ادامه گفت: در بحث سیاست داخلی نیز علی رغم موارد ذکر شده عملکرد وزرا، با آنچه که در دولت قبل با آن مواجه بودیم متفاوت است همچنین نوع رویکرد رئیس دولت با مجلس متفاوت از تعامل دولت گذشته با نمایندگان مجلس است. علی رغم محدودیت‌های کارشکنان عملکرد دولت یازدهم برای حامیان و مردم قابل دفاع است.

عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب با تاکید بر ضرورت ادامه رویکرد دولت و حوزه‌های سیاست داخلی و خارجی افزود: ادامه این رویکرد مثبت زمینه‌ساز آشتی ملی و وحدت ملی است که خطرهایی در نبود این احساس ایران را تهدید می‌کند. وی در پایان همچنین گفت: ارائه گزارش‌های شفاف به مردم در مقابل کارشکنی‌هایی که هر روز دولت با آن مواجه است می‌تواند بدنه‌ی اجتماعی مردم را به دولت نزدیک‌تر کند. مهمترین و اصلی‌ترین اتکای دولت بدنه‌ی اجتماعی است و تلاشش را باید بکند تا در فضایی آرام و بدون تشنج آن طور که مردم می‌خواهند به شعارهای انتخاباتی تحقق ببخشد.
مرجع : ایسنا