به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۴ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۵۲۵۳۱

دولت آرامش و امید را در جامعه حاکم کرد

گروه سیاسی: یک عضو جامعه روحانیت مبارز اعتقاد دارد که دولت در یک سال گذشته فضای آرامش و امید را در جامعه حکمفرما کرده است.
دولت آرامش و امید را در جامعه حاکم کرد
حجت‌الاسلام  سید رضا اکرمی در ارزیابی عملکرد یک ساله دولت اظهار کرد: باید عملکرد دولت را در این یک سال به چند بخش تقسیم کنیم. در داخل کشور خدا را شکر ثبات، امید، اطمینان و آرامش را می بینیم و این‌که هر روز موضوعی عنوان شود و بر التهابات بیافزاید دیده نمی شود و فضای آرامش و امید در جامعه حکمفرما است. وی با اشاره به موفقیت دولت در سیاست خارجی افزود: خوشبختانه دولت این توفیق را پیدا کرده که ایران هراسی ، اسلام هراسی و شیعه هراسی را که دشمنان به شدت آن را تبلیغ می کردند، از بین ببرد یا به شکل قابل ملاحظه ای کاهش دهد. ایران امروز به عنوان کشوری که اهل تعامل است معرفی شده و رفت و آمد مقامات ارشد به ایران و بالعکس این مسئله را نشان می دهد. امروز ایران در عمل از آن انزوایی که دشمنان می خواستند تقریباً بیرون آمده است.

اکرمی با بیان این‌که مذاکرات با کسانی که چندین سال با ایران قطع رابطه بودند، کار سختی است، ادامه داد: ما در مذاکرات می خواهیم به توافق برد- برد برسیم . البته به خاطر قطع رابطه چندین ساله کار دشواری است، چون دیوار بی اعتمادی بلند است و کوه‌های یخ به یک مرتبه آب نمی شود. مسیر طولانی خواهدبود، اما امید است که به نتیجه مناسبی برسد. وی اضافه کرد: برداشت من این است که در این مدت فشار ها سنگین نشده و اگر در این چهار ماه آن دو میلیاردی که قرار است به ایران بازگردانند، داده شود تقریباً‌ هفت میلیارد از دارایی های بلوکه شده ایران آزاد خواهد شد.در بخش دارو ، بیمه و حمل و نقل هم اتفاقات خوبی رخ داده است. به فرموده رهبر انقلاب نفس مذاکره خوب است و همین که مردم بدانند دولتمردان ایران اهل مذاکره هستند و این دشمن است که لجاجت خرج می دهد، دستاورد خوبی خواهد بود. دنیا هم باید بداند ایران قدرت منطق را قبول دارد نه منطق قدرت را.

وی همچنین دولت را در مهار تورم موفق دانست و اضافه کرد: خوشبختانه هم در مهار تورم به صورت نقطه به نقطه و هم تورم سالانه توفیقات خوبی به دست آوردیم. دولت هم قول داده که تورم را به زیر بیست درصد برساند. اگر دولت موفق شود بسته خروج از رکود را به سرانجام برساند در رشد اقتصادی توفیق خواهیم داشت و امیدواریم رشد اقتصادی که پارسال منفی بود ، به صفر برسد یا مثبت شود. این تغییرات در جامعه ملموس است هرچند هنوز مطلوب نیست. مشاور عالی وزیر کشور در امور روحانیت بابیان این‌که در بخش فرهنگ هنوز مشکلاتی وجود دارد، گفت: تعریف فرهنگ بسیار متفاوت است و بحث یکی دو مورد نیست که به راحتی حل شود. متأسفانه ما گرفتار کم ظرفیتی هستیم و همدیگر را تحمل نمی کنیم. حاضر نیستیم عاقلانه ،‌دلسوزانه و ناصحانه اشکالات طرف مقابل را ببینیم. هر وقت یک تریبون پیدا می کنیم به راحتی هر چه دلمان می خواهد یک طرفه می گوییم.مثلاً‌ در بحث حوادث سال 88 بدون تعارف قطعاً‌ آن فتنه محکوم است و جای شکی وجود ندارد، اما اینکه فقط از یک زاویه نگاه کنیم درست نیست. این‌که فتنه از کجا شروع شد و چه کسانی به آن دامن زدند باید بررسی شود.

وی ادامه داد: مثلاً‌ در باره داستان حمله به کوی دانشگاه از کمتر کسی می شنوید که کی شروع شد و چه کسانی آن را ادامه دادند و سرانجامش به کجا رسید و داستان کهریزک که به طور کامل باز نشد یا مثلاً‌در مناظره ها آقای احمدی نژاد به چه مناسبت اسم آقایان هاشمی و ناطق و فرزندانش را آورد و هیچ جوابی به این قصه داده نشد. اکرمی تصریح کرد: در حال حاضر هم بحث مذاکرات هسته‌ای همین طور شد. در زمان احمدی نژاد و جلیلی کسی نمی گفت آنجا چه خبر است، ولی امروز وقتی گفته شد مذاکرات محرمانه است صدای همه درآمده که آنجا چه خبر است و یا عده ای طلبکارند که امتیاز داده ایم و چیزی نگرفته ایم. در حالی که یک طرفه بودن مقبول و وجدانی نیست.

این عضو جامع روحانیت مبارز همچنین یادآور شد: متاسفانه انگار همه به دنبال دعوا هستیم و پیگیر حل موضوعات نیستیم که این نیز مشکل فرهنگی به حساب می آید و باید ریشه ای حل شود و به مسئله فتنه باید همه جانبه نگاه کرد. مثلاً شما همین الان که گرد و خاک ها و خس و خاشاک تمام شده به سخنرانی پنج سال پیش آقای احمدی نژاد گوش کنید از خود نمی پرسید که آیا اینها مقدمه اردوکشی نبود. به نظرم در بحث فتنه 88 هر کسی که از روی علم و عمد و عناد به آن دامن زده چه در داخل و چه در خارج از کشور باید برای مردم مشخص شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که نقاط ضعف دولت یازدهم را چه می داند؟ بیان کرد: باید مقابله با انحراف و ابتذال به صورت جدی آغاز شود. در بخش فرهنگ باید از خانواده ها شروع کنیم، البته نه این‌که تنها این مسئله را به خود مردم واگذار کنیم چون بین مردم و دولت فاصله ای نیست و دولت هم موظف است پیگیر مطالبات فرهنگی باشد. رسانه ها حوزه های علمیه و تریبون نماز جمعه باید کمک کنند تا مردمی آگاه و مستقل داشته باشیم و در مسائل فرهنگی به بیراهه نرویم.

اکرمی در پایان تعامل دولت با مجلس و قوه قضاییه را مناسب دانست و اظهار کرد: دادن لیست اسامی کابینه مجلس کار ظریف و مهمی بود که جدی بودن دولت را نشان می داد همچنین لایحه بودجه اصلاحی 92 و بودجه 93 که برای اولین در این چند به موقع تحویل مجلس داده شد نشان داد که دولت قصد تعامل با مجلس را دارد. جلساتی هم که اعضای دولت با نمایندگان برگزار می‌کنند نشان دهنده همین موضوع است. در کل ارتباط بین سران سه قوه را خوب می بینم و امیدوارم باهمین روند ادامه پیدا کند.
مرجع : ایسنا