به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ساعت ۱۱:۳۸
کد مطلب : ۵۲۷۶۹

ترين‌هاي امسال ليگ قهرمانان فوتبال اروپا

گروه ورزشی: به بهانه قرعه کشي مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا، نگاهي اجمالي به ترين‌هاي امسال اين ليگ خواهيم داشت.
ترين‌هاي امسال ليگ قهرمانان فوتبال اروپا
قرعه کشي ليگ قهرمانان اروپا ساعاتی پیش در موناکو برگزار شد و 32 تيم حاضر در اين پيکارها رقيبان خود را شناختند.
- گران‌ قیمت‌ترین تیم:
با فروش آنخل دی‌ماریا به منچستریونایتد، اینک رئال مادرید گران‌ قیمت‌ترین ترکیب را در میان تیم‌‌های شرکت‌ کننده در اختیار دارد: 22 بازیکن به ارزش 667 میلیون یورو. بارسلونا با 26 بازیکن به ارزش 618 میلیون یورو، و بایرن مونیخ با 26 بازیکن به ارزش 558 میلیون یورو رتبه‌های بعدی را دراختیار دارند.

-با تجربه‌ ترین تیم:
باتجربه‌ترین تیم این دوره از رقابت‌ها بازهم رئال مادرید است. 22 بازیکن رئال در مجموع سابقه حضور در 898 بازی لیگ قهرمانان اروپا را در کارنامه دارند. بارسلونا با 26 بازیکن و مجموع 831 بازی و بایرن با 27 بازیکن و مجموع 806 بازی در جایگاه دوم و سوم قرار می‌گیرند.

-جوان‌ترین تیم:
عنوان جوان‌ترین تیم به آژاکس آمستردام تعلق می‌گیرد که متوسط سن بازیکنانش تنها 22.3 سال است. اندرلخت بلژیک با 22.5 سال و موناکو فرانسه با 24.1 سال در رده‌های بعدی قرار دارند.

-ثابت قدم‌ترین مربیان:
آرسن ونگر 64 ساله که 17 سال و 11 ماه است رهبری آرسنال را برعهده دارد، محکم‌ترین جایگاه را در بین مربیان تیمهای حاضر در لیگ قهرمانان اروپا در اختیار دارد. میرکا لوچسکو سرمربی شاختاردونتسک اوکراین با 10 سال و 3 ماه، و یورگن کلوپ سرمربی دورتموند با 6 سال و 2 ماه، دوم و سوم هستند.
- فینال این رقابت‌ها در تاریخ 6 ژوئن 2015 در ورزشگاه الیمپیا در شهر برلین برگزار خواهد شد.