به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۷ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۵۲۸۱۴

کلسیم بدنتان را با مغزها تامین کنید

گروه سلامت: نتایج تحقیقات در دانشگاه هاروارد نشان داد که با مصرف برخی سبزیجات و مغزها می‌تواند کمبود کلسیم را جبران کرد.
سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: درد پا در هنگام نشستن، درد در ناحیه کمر، درد کمر و پا در هنگام نماز خواندن از نشانه‌ها و کمبودهای کلسیم در بدن انسان است. وی افزود: کمبود کلسیم بیشتر در زنان شیوع دارد به طوری‌که هر خانم از 35 سالگی باید آزمایشات پوکی استخوان را انجام دهد تا مشخص شود وی دچار کمبود کلسیم شده است یا خیر، تا پزشک متخصص درمان خود را برای فرد بیمار ارائه دهد.

صفوی اذعان داشت: تحقیقات جدید در دانشگاه‌ هاروارد نشان داده سبزیجات مانند( کلم بروکلی، اسفناج) و مغزهای مفید مانند (فندق و بادام) از جایگزین‌های لبنیات محسوب می‌شوند. البته لازم به ذکر است؛ اگر میزان کلسیم در بدن افراد به شدت کاهش یافت و افراد با مصرف لبنیات مخالفت کردند مکمل‌هایی نظیر ویتامین D، زینک، منیزیم از جمله مکمل‌ها و ویتامین‌هایی هستند که با کمبود کلسیم در بدن مبارزه می‌کنند. وی در پایان توصیه کرد: پیاده روی حدودا 45 دقیقه و همچنین مصرف روزانه 3 الی 4 سهم لبنیات کم چرب و مصرف سبزی، میوه، مغز می‌توانند کمبود کلسیم افراد را جبران کنند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران