به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۰
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۵۲۸۵۶

استان‌زرخيز مقام دوم نرخ بیکاری را دارد!

گروه اقتصادي: معاون بودجه و برنامه‌ریزی استاندار خوزستان گفت: بر اساس سرشماری سال 90 دومین استان بعد از سیستان و بلوچستان در ردیف بیکاری در کشور هستیم.
امید حاجتی اظهار کرد: در خوزستان با وجود سرمایه‌گذاری‌های زیادی که در حوزه‌های بالادستی و زیربنایی در استان انجام شده متاسفانه در حوزه اشتغال با مشکلات جدی مواجه هستیم. وی افزود: بر اساس سرشماری سال 90 دومین استان بعد از سیستان و بلوچستان در کشور هستیم و برخی شهرستان‌ها چون مسجدسلیمان با 43.5 درصد در شرایط بسیار بحرانی قرار دارند.

معاون بودجه و برنامه‌ریزی استاندار خوزستان با اشاره به اقداماتی که دولت برای رفع معضل بیکاری در استان انجام داده است، تصریح کرد: سه دسته اقدام برای برون رفت از این بحران در نظر گرفته‌ایم و یک برنامه توسعه اقتصادی داریم که به تفکیک مناطق شهری و روستایی انجام خواهد شد. حاجتی ادامه داد: تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات مقطعی نیز صورت گرفته تا به صورت عمومی مشکل اشتغال حل شود، مانند بخشنامه الزام خرید کالا و خدمات داخل از واحدهای تولیدی استانی که به دنبال آن با افزایش تولید، اشتغال نیز افزایش خواهد یافت.

رامین
Romania
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۰۹:۳۹
واقعا جای تاسف داره خوزستان با تو چه کردند؟ (248973)
خوزستان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۲۰:۱۶
ضمن تشکر از بهار نیوز،تقاضا دارم که به خبر های مهمی از این دست اهمیت بیشتری بدهید و با تیتر کردن خبرهای این چنینی صدای مردم مظلوم ایران را به مرکز نشینان برسانید؛باشد که گوشها شنوا و وجدانهای خفته بیدار شوند. (249132)
خوزستانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۰۹:۴۵
دلیل واضح هست
وجود مسولانی که فقط به فکر صندلی خودشان هست و همچنین نبود عدالت و تبعیض نژادی گناه این استان چیست حال سیستان و بلوچستان نه نفت داره و غیره هرچند که باز هم عدالت باید در ان لحاظ بشه که اینهمه متمرد ظهور نکنه ولی خوزستانی که 85درصد نفت ایران و75 درصد بوجه کل کشور را به دوش می کشه چرا اینقدر بیکار داره .... (248976)
سرزمین کارون...
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۰:۴۹
ذخایر عظیم نفت و گاز؛
واحدهای بزرگ پتروشیمی؛
معادن غنی؛
قطب اول کشاورزی؛
کشت و صنعتهای عظیم؛
قطب تولید فولاد و لوله سازی؛
قطب تولید ابزیان؛
بنادر بزرگ تجاری؛
و ...
اینجا خوزستان است؛اولیور توییست ایران،ثروتمند فقیر! (248984)
شوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۳:۰۸
شاید خیلی چیزها قابل تحمل باشد ولی موضوع " کارون " خط قرمز مردم خوزستان است.
کارون؛تموم سهمم از دنیا،امید اخر ماست... (249005)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۴:۰۵
جالبه هیشکی نگران سیستان و بلوچستان نیست. انگاری مقام اول بیکاری و فقر و بی سوادی برای سیستان تثبیت شده است و به هیچ وجه قابل جابجایی نیست. (249022)
اهوازي
United States
۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ۱۶:۰۳
واقعأ بايد ديد مسئولان کلان کشور تغيير بکنه که توي شهر هاي مرزي هم کار اقتصادي و زير بنايي انجام بدن....خوزستان همه نوع پتانسيل پيشرفت رو داره ولي.... (249086)