به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۰۸ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۵۲۹۲۲

طرح‌های صنعتی در اولویت هستند

گروه سیاسی: معاون اجرایی رئیس‌جمهور از اولویت‌بندی تکمیل طرح‌های صنعتی کشور خبرداد و گفت: طرح‌های صنعتی مورد نیاز کشور که پیشرفت فیزیکی بالایی دارند در اولویت هستند.
طرح‌های صنعتی در اولویت هستند
محمد شریعتمداری امروز در مراسم افتتاح طرح توسعه شرکت لوازم طبی ایران در شهر صنعتی رشت در جمع خبرنگاران استان ضمن تبریک ایام هفته دولت و آغاز دهه کرامت با بیان اینکه در سطح ملی شرکت های بزرگی افتتاح شده اند، اضافه کرد: امروز نیز طرح توسعه شرکت لوازم طبی ایران را با تلاش جمعی از متخصصین گیلان که سابقه 34ساله در بخش تولید دارند افتتاح کردیم. شریعتمداری با اشاره به اینکه سرنگ و سوزن هایی که این شرکت تولید می کند بسیار با کیفیت هستند و از ماشین آلات نو و به روز در دنیا در این طرح توسعه استفاده شده است ،خاطرنشان کرد: افتتاح چنین طرح هایی در گیلان موجب افتخار ایران است.

وی تصریح کرد: گیلان استانی بر پایه کشاورزی و گردشگری است اما به این دلیل در گذشته به بخش صنعت این استان بی توجهی شد اما در دولت تدبیر و امید مصمم به جبران این عقب ماندگی ها هستیم. شریعتمداری تاکید کرد: گیلان نیازمند توسعه صنایع است زیرا این بخش می تواند ارزش افزوده فوق العاده ای را به استان برگرداند. وی با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه های نیمه تمام صنعتی کشور به 217هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، ادامه داد: از آنجاییکه تامین این بودجه سخت است در دولت کمیسیونی تشکیل شد و تصمیم گرفته شده است تا اتمام طرح های نیمه صنعتی اولویت بندی شوند و طرح هایی که افتتاح آنها واجب تر است و بیشتر به نفع مردم است هر چه زودتر تکمیل و به بهره برداری برسند.

وی با بیان اینکه تکمیل طرح های صنعتی می تواند موجب اشتغالزایی و کاهش وضعیت بیکاری شود،تصریح کرد: گیلان از جمله استانهایی است که نرخ بیکاری در آن بالا است و افتتاح این چنین طرح هایی در گیلان می تواند بیکاری را در استان کاهش دهد. وی افزود: گیلان دومین استان بیکار کشور بود که با همت مدیران استان در سال اخیر به رتبه ششم رسیده است. وی با اشاره به اینکه وضعیت بیکاری در گیلان باعث تعجب و تاسف بود و اکنون روند بهتری به خود گرفته است گفت: با نشاطی که در دولت تدبیر و امید در کشور ایجاد شده است مدیران محلی و ملی دست به دست هم خواهند داد تا مشکلات را به کمترین میزان برسانند.
مرجع : ایسنا