به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۰۶
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۰ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۵۳۱۱۷
امضاي حق پخش با 22 ميليارد تومان!

فدراسيون مقابل‌سيما نه‌راه پس‌دارد نه‌پيش!

گروه ورزشي: به زودي حق پخش چهاردهمين دوره ليگ برتر بين فدراسيون فوتبال و سازمان صدا و سيما منعقد مي‌شود زيرا فدراسيون ناچار است به خواسته و مبلغ صدا و سيما تن بدهد!
فدراسيون مقابل‌سيما نه‌راه پس‌دارد نه‌پيش!
به رغم پایان هفته ششم، همان مهلتی که شورای تامین برای توافق بین طرفین تعیین کرده بود سازمان صدا و سیما تمایلی ندارد مبلغ پیشنهادی را افزایش دهد و از تهدیدهای فدراسیون فوتبال نیز هراسی ندارد. چرا که در ایران شبکه خصوصی نداریم و فدراسیون فوتبال به خاطر ملاحظات داخلی نمی تواند حق پخش بازی های لیگ برتر را به شبکه های خارجی بفروشد.

سازمان صدا وسیما می گوید درآمد 80 میلیارد تومانی فدراسیون فوتبال از تبلیغات محیطی به خاطر پخش بازی ها از سوی شبکه های داخلی تامین می شود و اگر سازمان صدا وسیما بازی ها را پخش نکند طولی نخواهد کشید که همه شرکت ها تابلوی های تبلیغاتی خود را از دور زمین جمع خواهند کرد.

سازمان صدا و سیما اعلام داشته در شرایطی حاضر به افزایش حق پخش خواهد بود که تبلیغات محیطی را در اختیار بگیرد. فدراسیون فوتبال به تازگی و برای مدت دو فصل قرارداد 160 میلیارد تومانی با یک شرکت تبلیغاتی امضا کرده است.

گفتني اينكه تلويزيون ايران بسياري از مسابقات فوتبال اروپايي را نيز طي سالهاي اخير بدون پرداخت حق پخش آنها، و از طريق دريافت تصاوير آنها از شبكه‌هاي كارتي ماهواره‌اي ورزشي همچون الجزيره اسپورت و ... به روي آنتن مي برد كه نقض آشكار قوانين بين‌المللي و يك سرقت آشكار محسوب مي‌شود!