کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زنان به​ دليل نياز در کافي​شاپ​ کار مي​کنند

ایلنا , 11 شهريور 1393 ساعت 13:01

گروه جامعه: یک فعال حوزه زنان معتقد است ممنوعیت اشتغال زنان درکافی شاپ‌ها با نگاه سلبی و محدود کننده نه تنها مشکلات زنان جامعه را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات دیگری را نیز متوجه آنها و همچنین کل آحاد جامعه خواهد کرد.


آذر منصوری در واکنش به ممنوعیت اشتغال زنان در کافی شاپ‌ها، ضمن استناد به ممنوعیت هرگونه اعمال تبعیض جنسیتی در قانون اساسی، اظهار داشت: اتکای همه مجریانی که مسئولیتی در کشور ما دارند باید به قانون باشد و قانون برای زنان و مردان یکسان است. این فعال حوزه زنان با بیان اینکه زنان می‌توانند هم در جامعه و هم در خانواده ایفای نقش کنند، ادامه داد: غالب زنانی که در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها مشغول به کار هستند، به دلیل نیازهای زندگی و ناگزیر به این شغل پناه آورده‌اند چراکه منبع درآمد دیگری نداشته‌اند.

منصوری تصریح کرد: چنانچه سیاست‌های حمایتی دولت به نحوی باشد که این بخش از زنان را از رفاه اجتماعی لازم برخوردار کند، ممنوعیت اشتغال آنها در کافی شاپ‌ها شاید به نوعی قابل دفاع باشد. این فعال حوزه زنان ضمن ابراز مخالفت با نگاه سلبی و محدود کننده به اشتغال زنان گفت: اگر با این نگاه زنان را از اشتغال در رستوران‌ها و کافی‌شاپ ها منع کنیم نه تنها مشکلات این بخش از زنان جامعه حل نمی‌شود، بلکه در ادامه نیز مشکلات دیگری متوجه آنها و کل آحاد جامعه خواهد شد.


کد مطلب: 53265

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/53265/زنان-به-دليل-نياز-کافي-شاپ-کار-مي-کنند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir