کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جبهه اصلاح‌طلبان يا جبهه اصلاحات؟

جبهه مردمی فومني به جبهه بدلي پیوست!

11 شهريور 1393 ساعت 15:45

گروه سياسي: سخنگوی «جبهه اصلاح‌طلبان» گفت: در جلسه شب گذشته درخواست برخی از احزاب برای عضویت در جبهه اصلاح‌طلبان مورد بررسی قرار گرفت و با عضویت حزب مردمی اصلاحات به دبیر کلی حجت‌الاسلام فومنی موافقت شد.


مجید محتشمی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به جلسه شب گذشته شورای عالی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: در این جلسه که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، مباحثی پیرامون مسائل داخلی و مذاکرات هسته‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش بهارنيوز، گروه موسوم «جبهه اصلاح‌طلبان» سه سال پيش توسط برخي افراد و در آستانه انتخابات مجلس نهم راه اندازي شد كه مشابهت اسمي زيادي به ائتلاف اصلي اصلاح‌طلبان (شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات) داشت و به همين دليل توسط فعالان سياسي اصلاح‌طلب به عنوان يك گروه بدلي اصلاحات و دست ساخته اصولگرايان براي انشقاق در بين اصلاح طلبان خصوصا در ايام انتخابات از آن ياد مي‌شود. خصوصا اينكه افرادي چون فومني همواره ديدگاههاي خود را از طريق خبرگزاري فارس و باشگاه خبرنگاران صدا و سيما مطرح مي‌كنند!

شاخص‌ترين چهره اين گروه مصطفي كواكبيان (حزب مردمسالاري) بود كه اخيرا از اين گروه جدا و به گروه اصلي اصلاح طلبان (شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات) پيوست. اين شورا، گروه هاي عمده اين طيف سياسي همچون مجمع روحانيون مبارز، كارگزاران، جبهه مشاركت، مجاهدين انقلاب اسلامي، حزب اسلامي كار و ... را شامل مي شود اما پس از انتخابات سال 88 و حوادث آن، به دليل مشكلات قضايي از جمله بازداشت برخي دبيران كل و مسئولان برخي احزاب آن بوجود آمد، فعاليت هايش به حداقل رسيد.


کد مطلب: 53326

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/53326/جبهه-مردمی-فومني-بدلي-پیوست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir