به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۵۳۳۷۲
آرمان در یک نگاه

چمران برنده لابی سیاسی در شوراي شهر

گروه سیاسی: چمران برنده لابی سیاسی و خبر خوش ظریف از مذاکرات هسته‌ای مهم ترین خبرهای روزنامه آرمان روز چهارشنبه است.
چمران برنده لابی سیاسی در شوراي شهر
این روزنامه با عنوان نخست چمران برنده لابی سیاسی نوشت: شورای شهر بار دیگر انتخابات داشت؛ این بار انتخابات اعضای هیات رییسه و این بار هم همانطور که از روزهای قبل پیش بینی می‌شد، مهدی چمران با 18رای بر کرسی ریاست نشست. شورای شهر اگر چه قدمتی طولانی دارد و به عصر مشروطه بازمی‌گردد، اما دور جدید آن از سال 77 آغاز شد یعنی یک سال پس از حماسه دوم خرداد که اصلاح طلبان پیروز انتخابات ریاست جمهوری شدند و اکثر کرسی‌های مدیریتی شهر را در اختیار گرفتند. به هر حال دیروز با تفاوت 5 رای چمران بر کرسی مسجدجامعی نشست و اصلاح طلبان بار دیگر مقهور عدم برنامه‌ریزی در لابی شدند. البته در مدیریت شهر تهران که شورای شهر مسوولیت آن را بر عهده دارد کار جمعی باید در دستور قرار گیرد و انتخاب هیات رییسه بخشی از هموار کردن مسیر ساختن پایتختی آباد است.

روزنامه آرمان خبر خوش ظریف از مذاکرات هسته ای را برجسته کرد و نوشت: به حل و فصل موضوع هسته‌ای در موعد معین خوش بین هستم. وقتی ظریف نسبت به گفت وگوها خوشبین است، باید تحلیلگران سیاسی هم امیدوار باشند چرا که ظریف در جمع دیپلمات‌هایی قرار می‌گیرد که آنها را واقع گرا یا رئالیست می‌نامیم. وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای بلژیکی خود در بروکسل گفت: پس از گفت وگوهایی که با خانم اشتون داشتم، کاملا خوش بین هستم که در موعد مقرر این موضوع را حل و فصل کنیم. محمدجواد ظریف گفت وگوهای دو روز پیش خود با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا را خوب ارزیابی کرد.

نجفی سیاست فرجی دانا را ادامه می دهد، تیتر دیگر این روزنامه است. جعفر توفیقی پس از رسوخ شایعات مبنی بر خروجش از وزارت علوم تاکید می‌کند: از مسوولیتم در وزارت علوم به عنوان مشاور وزیر استعفا دادم، زیرا به نظرم اهداف و سیاست‌های وزارت علوم از سوی نجفی دنبال می‌شود و بهتر است من به مسایل علمی بپردازم. وی تاکید دارد که سیاست‌ها و هدف گذاری‌هایی که دنبالش بود پس از او توسط فرجی دانا نیز پی گرفته شد و این رویکرد توسط محمدعلی نجفی هم ادامه پیدا خواهد کرد.

روزنامه آرمان با انعکاس خبر ابرقدرت والیبال جهان تسلیم ایران شد نوشت: تیم ملی والیبال کشورمان در دومین دیدار خود در مسابقات قهرمانی جهان به مصاف آمریکا رفت و موفق شد با نتیجه سه بر 2 به پیروزی برسد. آمریکا یکی از قدرت‌های مهم این رشته ورزشی در جهان است که چهار مدال المپیک را نیز در پرونده کاری خود دارد. ملی پوشان والیبال ایالات متحده آمریکا در بازی‌های المپیک سال‌های 1984 (لس آنجلس)، 1988 (سئول) و 2008(پکن) موفق به کسب مدال طلای مسابقات والیبال المپیک شدند.