به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۴۸
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۲ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۵۳۴۲۳

حکایت عکس تلخ و غمگین فرهاد مهراد

گروه فرهنگ و هنر: فرهاد مهراد که مدت‌ها از کار منع شده بود، بالاخره در سال 69 توانست پس از سال‌ها، آلبوم «خواب در بیداری» را منتشر کند اما قبل از صدور مجوز اثر با حاشیه‌هایی مواجه شد که بازخوانی آن در دوازدهمین سالگشت درگذشت این هنرمند نامی خالی از لطف نیست.
عکسي از فرهاد که به نظر تلخ مي​آيد
عکسي از فرهاد که به نظر تلخ مي​آيد
آخرین ایرادی که انتشار آلبوم «خواب در بیداری» را به تاخیر انداخت، مربوط به عکس خواننده بود که باید روی جلد اثر منتشر می‌شد. مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد بودند که تصویر خواننده بسیار تلخ و غمگین است و مناسب انتشار نیست. فرهاد نیز در پاسخ به مدیران ارشاد تصویر غمگین‌تری به همراه نامه‌ای به شرح زیر خطاب به سلمانیان، معاون وزیر فرستاد:

«جناب آقای سلمانیان
با عرض تشکر از همکاری و مساعدت‌های شما، در مورد عکس که مورد قبول واقع نشده، عکس دیگری همراه این نامه هست که به گمان مخلص، از تصویر قبلی تلخ‌تر است اما علی ای حال امیدوارم رد نشود. نکته‌ای را لازم می‌دانم به عرض برسانم و آن روح و هویت نوع موسیقی و علی‌الخصوص صدای بنده است که کاملا نماینده خلقیات و روحیه صاحب صدا است و البته بد یا خوب هیچگونه شباهتی با دیگران ندارد و به ناچار اگر بفرض محال تصویر خوش و خرمی هم مخلص در اختیار داشت، نماینده واقعی بیست و هشت و نه سال جنس کار من نبود و اگر قبول کنیم که سکه بی‌اعتبار زندگی دو روی تلخ و شیرین دارد (چه بخواهیم و چه نخواهیم) و هر کدام دارای مظاهر بی‌شمار، این بنده هم یکی از مصادیق بارز روی تلخ سکه…
عرض دیگری نیست ، ان‌شاءالله موفق و مؤید باشید
فرهاد مهراد»

پس از این نامه، آلبوم «خواب در بیداری» با همان عکس اول فرهار مجوز انتشار گرفت. آلبوم «خواب در بیداری» چند ترانه فارسی و چند ترانه انگلیسی داشت. در این نوار فرهاد پیانو هم می‌نواخت و بعضی از آهنگ‌ها را هم خود ساخته بود. فرهاد مهرداد 9 شهریورماه سال 81 در سن ۵۹ سالگی درگذشت و در ۱۳ شهریور در گورستان تیه به خاک سپرده شد.
پی‌نوشت: این متن برگرفته از سایت رسمی فرهاد مهراد است.
مرجع : ایسنا