به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۵۳۵۰۶

خشم دولت کره شمالی از سریال انگلیسی

گروه بين​الملل: دولت کره‌شمالی در بیانیه‌ای سریال تلویزیونی سیاسی شبکه 4 انگلیس را به شدت محکوم کرد.
خشم دولت کره شمالی از سریال انگلیسی
دولت کره شمالی در بیانیه‌ای با اعتراض به سریال تلویزیونی عدد وارونه که از شبکه 4 تلویزیون این کشور پخش می‌شود، عنوان کرد: این مجموعه تلویزیونی تهمت‌های ناروایی را به کره شمالی وارد می‌کند و تصویری اشتباه از ما ارائه می‌دهد. داستان سریال عدد وارونه که نویسندگی آن را مت چارمان (نویسنده فیلم بعدی استیون اسپیلبرگ) بر عهده داشته، درباره یک دانشمند هسته‌ای انگلیسی است که در کره شمالي به اسارت درآمده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تمام فناوری هسته‌ای کره شمالی به دست متخصصان داخلی تولید شده است. این فیلم مبتنی بر دروغ محض است و در تلاش است این دروغ را القاء کند که کره شمالی فناوری هسته‌ای خود را از طریق غیرقانونی و از کشور انگلیس کسب کرده است. دولت کره شمالی تهیه کنندگان این سریال تلویزیونی را افرادی شرور در نقاب هنرمند معرفی کرد و در واقع دولت انگلیس را پشت این پروژه تلویزیونی دانست.

همچنین در ادامه این بیانیه دولت کره شمالی این سریال تلویزیونی را تولیدی هدفمند در جهت آسیب زدن به شان و مقام رهبر کره شمالی و لکه‌دار کردن قدرت این کشور و تصویر بین‌المللی آن دانست و از دولتمردان انگلیس درخواست کرد تا جلوی پخش این سریال تلویزینی را بگیرد و عوامل آن را مجازات کند. کره شمالی در ماه ژوئن نیز اعتراضات گسترده‌ای به فیلم مصاحبه با بازی ست راگن و جیمز فرانکو داشت که درباره نقشه‌ای پیرامون قتل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی است و عنوان کرد در صورتی که دولت آمریکا فیلم را متوقف نکند با عکس‌العملی بی‌رحمانه مواجه خواهد شد.
مرجع : ایسنا