به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۵ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۵۳۷۵۱
رفع اشتغال و بیکاری یکی از اولویت‌های دولت برای زنان است

زنان نیازمند امنیت شغلی هستند

گروه جامعه: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بر لزوم فراهم آوردن شرایط لازم برای ایجاد امنیت شغلی زنان در جامعه تاکید کرد.
زنان نیازمند امنیت شغلی هستند
شهیندخت مولاوردی در جلسه‌ای با اعضای کارگروه بانوان و خانواده خراسان رضوی که امروز شنبه در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: قانونی که در زمینه مرخصی زایمان مصوب شده، دستگاه‌های مربوطه را مجاز به افزایش میزان این مرخصی دانسته است که در این زمینه دستگاه‌های زیر پوشش خدمات درمانی مشکلی نداشته و رویه را به خوبی اجرا می‌کند. وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌‎های زیر پوشش تامین اجتماعی به دلیل بار مالی ناشی از اجرای این قانون، آن را عملی نکرده و برای حمایت از زنان شاغل در این دستگاه‌ها باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

مولاوردی افزود: علاوه بر ایجاد امنیت شغلی برای بانوان، باید مشوق‌های لازم برای کارآفرینان نیز فراهم شود و در این زمینه در حال بررسی همه جانبه هستیم تا بانوان علاوه بر ایفای نقش مادری، همسری و خانوادگی خود از امنیت شغلی و ایفای نقش اجتماعی برخوردار باشند. وی رفع اشتغال و بیکاری را یکی از اولویت‌های دولت تدبیر و امید خواند و تصریح کرد: بر اساس وضعیت بیکاری، زنان و اشتغال آنان و نیز رشد روز افزون تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در اولویت بررسی‌ها قرار داده‌ایم و در این زمینه بسته اجرایی سیاستی برای اشتغال پایدار زنان در حال آماده‌سازی است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: بحث توان‌افزایی اقتصاد زنان و افزایش اشتغال آنان به معنای استخدام دولتی نیست، بلکه ما سعی می‌کنیم در اجرای این هدف، اشکال جدید اشتغال را برای زنان سرپرست خانوار و دختران فارغ‌التحصیل ایجاد کنیم. وی یادآور شد: در راستای تحقق این هدف نیازمند همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع هستیم، یکی از راه‌های حمایت در این زمینه ارائه وام و تسهیلات است، اما این تنها راهکار نبوده و باید سایر تدابیر را در نظر بگیریم.

مولاوردی با اشاره به نقش بانوان در صادرات غیر نفتی تعاونی‌ها در پنج ماهه نخست امسال اظهار کرد: بخش تعاونی یکی از بخش‌های مهم قانون اساسی در حوزه اقتصاد کشور در کنار بخش‌های خصوصی و دولتی است. معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: با پیشرفتی که در سال‌های گذشته در این بخش به وجود آمده و البته نیازمند تقویت است، به دلیل نقش و استفاده زنان از این بخش باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای اهداف پیش‌رو و متناسب با این توانمندی‌ها را در نظر بگیریم.

مولاوردی گفت: دولت برای خروج از رکود حاکم و نجات اقتصاد که جزو برنامه‌های ریاست جمهوری است و نیز برای افزایش تولید و اشتغال‌زایی، نیازمند تقویت و توسعه بخش تعاون است و برای دستیابی به اهدافش بدون بخش تعاون موفق نخواهد بود. وی اظهار کرد: باید برای تداوم و توسعه فعالیت‌ تعاونی‌های ‌زنان و یا تعاونی‌هایی که زنان در آن عضویت دارند، حمایت‌ها و بسترهای لازم را فراهم آوریم.
مرجع : ایسنا