کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اهواز دومين شهر گرم جهان!

باشگاه خبرنگاران , 6 فروردين 1391 ساعت 9:08


آيا مي دانيد كه شهر اهواز ، مركز استان خوزستان دومين شهر گرم در جهان است؟ اگر مي خواهيد با گرم ترين شهرهاي جهان آشنا شويد اين مطلب را تا انتها مطالعه كنيد.
شهرهاي بسياري در دنيا وجود دارند كه داراي فصول گرم هستند. با تواجه به شرايط جغرافيايي و مكان قرارگيري اين شهر نسبت به خط استوا و چندين شرط ديگر مدت فصول گرم در اين شهرهاي مختلف متفاوت است. در اين مطلب قصد داريم تا شما را با گرم ترين شهرهاي جهان آشنا كنيم.

شهر كويت
اين شهر كه پايتخت كشور كويت است به عنوان گرم ترين شهر جهان شناخته شده است. ميانگين دما در اين شهر در طول سال در حدود ۴۹.۶ درجه سانتي گراد است كه اين درجه حرارت اين شهر را در صدر ليست گرمترين شهرهاي جهان قرار مي دهد. بهترين زمان براي بازديد از اين شهر اوايل بهار ، اواخر پاييز و در زمستان است كه درجه حرارت بين ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتي گراد است.

اهواز
مركز استان خوزستان در كشورمان ايران دومين شهر گرم در جهان است. اين شهر به صورت معمول در طول سال داراي درجه حرارتي در حدود ۴۹.۸ درجه سانتي گراد است. در تابستان سال ۲۰۰۰ ميلادي دماي اين شهر به صورت ميانگين به ۴۸.۱ درجه سانتي گراد رسيد كه اين ميزان گرمترين معدل حرارت براي طول تابستان در اين شهر بوده است.

جيزان
اين شهر كه در ساحل كشور عربستان سعودي با درياي سرخ در جنوب غربي اين كشور قرار دارد سومين شهر در اين ليست است. اين شهر كه داراي جمعيتي كمتر از ۲ ميليون نفر است يكي از قطبهاي اصلي كشاورزي كشور عربستان نيز به حساب مي آيد. در طول فصل بهار تا اواخر بهار ميانگين دماي هواي اين شهر بين ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتي گراد است.

بانكوك
پايتخت كشور تايلند در جنوب شرق آسيا يكي ديگر از شهرهاي بسيار گرم در جهان است. بعضي از كارشناسان معتقد هستند كه آلودگي هوا نيز در افزايش دما در اين شهر نقش مهمي دارد.در اكثر زمانهاي سال معدل درجه حرارت شهر در حدود ۴۰ درجه سانتي گراد است و در طول زمستان كه خشك ترين فصل سال در آن ناحيه محسوب مي شود معدل دما در حدود ۳۰ درجه سانتي گراد است و بيشترين توريست نيز در همين مدت به اين كشور سفر مي كنند.

عزيزيه
اين شهر بندري كه در شمال غربي كشور ليبي در شمال آفريقا قرار دارد . اين شهر در سال ۱۹۲۲ ميلادي شاهد يك ركورد در زمينه دماي هوا تا آن زمان بود . دمايي در حدود ۵۷.۸ درجه سانتي گراد در اين شهر ثبت شد كه براي سالهاي زيادي به عنوان بالاترين دماي اندازه گيري شده در روي زمين شناخته مي شد.

ايليزي
اين شهر كه در جنوب شرق الجزاير قرار دارد، در آگوست سال ۲۰۱۱ شاهد ثبت دماي ۵۱ درجه سانتي گراد بالاي صفر بود كه به نوعي يك ركورد محسوب مي شد. در طول تابستان درجه حرارت ميانگين اين شهر در حدود ۴۰ درجه سانتي گراد و در عين حال خشك ترين فصل سال نيز در اين منطقه اواسط تابستان است.

مكه
شهر مقدس مكه كه در كشور عربستان سعودي قرار دارد يكي ديگر از گرم ترين شهرهاي جهان است. اين شهر كه محل قرارگيري خانه كعبه ، مقدس ترين مكان براي مسلمانان است در طول سال معمولا درجه حرارت ميانگيني در حدود ۳۷ درجه سانتي گراد را تجربه مي كند. در اواسط تابستان دماي هوا در اين شهر به ۴۳ درجه سانتي گراد نيز مي رسد.

مراكش
شهر مراكش كه در بخش مركزي كشور مراكش قرار دارد يكي ديگر از شهر گرم جهان است. اين شهر در طي فصل زمستان شاهد سردترين ماههاي خود است و همچنين در طول فصل تابستان شاهد افزايش درجه حرارت به حدود ۳۸ درجه سانتي گراد است.

لاس وگاس
اين شهر در مركز صحراي نوادا در غرب آمريكا قرار دارد و بسياري از ساكنين آن سعي مي كنند تا در طول تابستان به شهرهاي ديگر بروند. اين شهر در طول تابستان و خصوصا در ميانه هاي آن دمايي در حدود ۳۵ درجه سانتي گراد را تجربه مي كند.

دالول
اين شهر كه در كشور آفريقايي اتيوپي قرار دارد به طور معمول و در طول سال دمايي در حدود ۳۴.۴ درجه سانتي گراد را تجربه مي كند. اين كشور با اين كه به خط استوا نزديك است اما داراي مناطق كوهستاني فراواني است. بالاترين درجه حرارت كه در اين شهر ثبت شده است در حدود ۴۸.۹ درجه سانتي گراد بوده است./ ق پ


کد مطلب: 538

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/538/اهواز-دومين-شهر-گرم-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir