به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۲:۳۲
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۶ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۵۳۸۱۳
یک اسقف برجسته اوکراین:

پوتین مسحور و فریفته شیطان شده است

گروه بین الملل: یکی از اسقف های برجسته اوکراین در یک بیانیه صریح غیرمعمول که مستقیما رئیس جمهوری روسیه را مقصر جنگ اوکراین اعلام کرد، گفت، این رئیس جمهور "مسحور و فریفته شیطان" شده و اگر توبه نکند با لعن و نفرین ابدی مواجه می‌شود.
پوتین مسحور و فریفته شیطان شده است
سراسقف فیلارت، ریاست مقام سراسقفی کی‌یف را به عهده دارد. مقام سراسقفی کی‌یف شاخه‌ای از کلیسای ارتدوکس است که در سال 1992 میلادی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و اعلام استقلال اوکراین از مسکو جدا شد. کلیسای وی که یکی از رقبای سراسقفی مسکو که با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ارتباط نزدیکی دارد، محسوب می‌شود، به شدت از تمامیت ارضی اوکراین و تلاش‌های دولت کی‌یف برای شکست جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین حمایت می‌کند. سراسقف فیلارت گفت: با نهایت تاسف باید علنا بگویم که در میان رهبران این جهان نه براساس اسم بلکه بر مبنای اعمال یک قابیل جدید به وجود آمده است. همانند نخستین برادرکشی تاریخ توسط قابیل، این اقدامات نشان می‌دهد که رهبر فوق‌الذکر مسحور و فریفته شیطان شده است.

این بیانیه تحت عنوان "قابیل جدید" در وب سایت سراسقفی اوکراین، روسیه و انگلیس و در نخستین روز کامل از آتش بس میان نیروهای اوکراین و جدایی طلبان حامی روسیه منتشر شد. از آوریل سال جاری میلادی که ناآرامی‌ها در اوکراین در گرفته دست کم 2600 تن در درگیری‌های شرق اوکراین کشته شده‌اند. پوتین یک مسیحی تعمید شده در کلیسای ارتدوکس است و با کلیسای ارتدکس روسیه روابط بسیار نزدیکی دارد و آن را در مبارزه‌اش با آنچه که یک جهان غربی رو به زوال توصیف می‌کند، یک متحد با ارزش می‌داند.

فیلارت که اخیرا ریاست مقام‌ سراسقفی کی‌یف را برعهده گرفته گفت، پوتین با ارسال مزدور، نیرو و تسلیحات به مرز، درگیری‌های اوکراین را تشدید کرده و درباره آنچه که واقعا رخ می‌دهد از طریق رسانه‌های روسیه دروغ‌های بسیاری را مطرح کرده است. پوتین ارسال نیروهای روسیه به اوکراین یا مسلح کردن جدایی طلبان را رد کرده و این در حالی است که کی‌یف و حامیان غربی اش می‌گویند، شواهد معتبر بسیاری در اختیار دارند که خلاف حرف‌های پوتین را ثابت می‌کند.

فیلات گفت: پوتین به صورت نفع طلبانه دروغ می‌گوید که کشورش یکی از طرفین درگیر در بحران اوکراین نیست چرا که او هر کاری انجام می‌دهد تا به این ناآرامی‌ دامن زده و آن را ادامه دهد. پوتین خودش را برادر مردم اوکراین خطاب می‌کند اما در حقیقت براساس اقداماتش او یک قابیل جدید است که خون برادران خود را ریخته و کل جهان را با دروغ‌هایش به مخمصه انداخته است.
مرجع : ایسنا