به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۶ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۵۳۸۱۶
تلاش ما این است که نگاه به محیط زیست در کشور تغییر کند

اقدامی در مورد پارازیت‌ها انجام نشده است

گروه جامعه: با مطرح شدن مسئله تاثیر منفی پارازیت‌ها بر سلامت انسان، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از الویت قرار گرفتن بررسی موضوع پارازیت‌ها در این فراکسیون خبر داده بود، درحالی‌ که حدود یک‌ماه از مطرح شدن این موضوع می‌گذرد؛ یکی از اعضای فراکسیون محیط زیست در این باره گفت: تاکنون در فراکسیون محیط زیست، فعالیتی در این زمینه صورت نگرفته است.
اقدامی در مورد پارازیت‌ها انجام نشده است
محمدجواد نظری‌مهر در مورد عملکرد فراکسیون محیط زیست در زمینه بررسی تاثیر پارازیت‌‌ها بر سلامت شهروندان گفت: تاکنون جلسه خاصی در مورد پارازیت‌ها در فراکسیون تشکیل نشده و در این مورد بحث خاصی نیز انجام نشده است. وی در پاسخ به اینکه اکنون در فراکسیون چه مباحثی در دست بررسی است، اظهار کرد: بحث حفاظت و رسیدگی به دریا، رودخانه‌ها، جنگل‌ها و صحرا‌ها به طور مداوم در حال پیگیری است و تلاش ما این است که نگاه به محیط زیست در کشور تغییر کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: یکی از مباحث مهمی که اکنون در فراکسیون مطرح شده راهکارهای حفاظت از محیط زیست همانند دیگر کشورهاست، زیرا عملکرد ما تاکنون به گونه‌ای بوده که دریا‌ها و رودخانه‌ها به فاضلاب تبدیل شده و جنگل‌هایمان در آتش سوخته است. عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های حوزه محیط زیست کشور طرح محیط زیست یکپارچه است، افزود: اجرایی شدن این طرح سبب شده که هرکدام از بخش‌های محیط زیست مانند جنگل‌ها، منابع طبیعی به یک استان واگذار شود، برای نمونه پارک ملی گلستان هم در استان گلستان و هم در خراسان شمالی امتداد دارد، اما مسولیت رسیدگی به آن با استان گلستان است. وی افزود: در حالی که بهتر است مدیر کل حفاظت محیط زیست هر استان بر این موارد در حوزه مرزهای استان خود رسیدگی کند، ازهمین رو باید در این مورد برنامه مدونی تدوین شود تا هر مدیرکلی بتواند درون مرز استان خود اختیارات کامل داشته باشد، زیرا اکنون این تداخل مدیریت‌ها مشکل‌ساز شده است.
مرجع : ایلنا