کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شرق در یک نگاه

آماده مذاکره درباره حقوق بشر هستیم

17 شهريور 1393 ساعت 12:34

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز دوشنبه تیترهای ناگفته‌های روحانی و آرامش گورستانی دانشگاه به نفع کشور نیست مهم تلقی شده است.


این روزنامه تیتر یک خود را به عنوان ناگفته‌های روحانی اختصاص داد و نوشت:حسن روحانی رییس جمهوری در جمع نخبگان و برگزیدگان استان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه دولت در مبارزه با فساد مصمم است، گفت: دولت یازدهم در انجام هر آنچه در راه مبارزه با فساد و توسعه کشور نیاز باشد از هیچ کس و از هیچ قدرتی نخواهد ترسید. وی افزود: با وحدت، انسجام، جهاد و تلاش بر مشکلات فایق خواهیم شد و برای حل معضلات کشور حتی فساد، کلیدی بهتر از علم و فناوری نیست. رییس جمهوری گفت: مقاله نوشتن و ارایه کردن یک مقاله تفوق علمی است و جای تردید ندارد، البته به شرط اینکه فساد در این داستان نباشد.

روزنامه شرق با عنوان آرامش گورستانی دانشگاه به نفع کشور نیست نوشت:محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه نباید از اینکه دانشجو از حقوق خود آگاه باشد بترسیم، گفت: نباید فکر کنیم هر چه تحکم و استبداد در دانشگاه‌ها بیشتر باشد و دانشجو از احقاق حق خود بترسد دانشگاه آرامش پیدا می‌کند. این آرامش گورستانی در درازمدت به نفع کشور نیست. ما باید به حقوق دانشجو احترام بگذاریم و نگذاریم توسط هر کسی پایمال شود.

این روزنامه در تیتری به عنوان 85 درصد کنکوری‌ها جذب دانشگاه‌های پولی می‌شوند، پرداخت. نتایج نهایی کنکور سراسری قرار است تا پایان هفته اعلام شود و داوطلبان کنکور پس از یک سال تلاش دانشگاه‌های محل تحصیل خود را می‌شناسند. اما نکته حایز اهمیت در این باره افزایش روزبه روز سهم دانشگاه‌های پولی در پذیرش دانشجویان است. سال گذشته طبق آمار رسمی سازمان سنجش آموزش کشور از نحوه پذیرش کنکوری‌ها در دانشگاه‌های کشور، بیش از 72درصد کنکوری‌ها جذب دانشگاه‌هایی شدند که باید در قبال دریافت خدمات آموزشی شهریه بپردازند. حالا آمار رسمی سازمان سنجش در سال جاری نشان می‌دهد امسال 85 درصد دانشجویان باید در دانشگاه‌های پولی درس بخوانند؛ دانشگاه‌هایی اعم از: دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه‌های نیمه حضوری، دانشگاه‌های مجازی و بین المللی و نوبت‌های شبانه.

باید با بهره گیری از فرصت حج در جهت اتحاد اقدام کرد، تیتر دیگر روزنامه شرق است. حضرت آیت الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری در دیدار دست اندرکاران حج امسال، حج را یک فرصت بزرگ برای بهره مندی امت اسلامی از الطاف معنوی سرزمین وحی و استحکام ارتباط خود با خدا و همچنین بحث و تبادل نظر با یکدیگر برای برطرف کردن مشکلات دنیای اسلام برشمردند و تاکید کردند: امروز یکی از مهم ترین مسایل جهان اسلام، تلاش گسترده قدرت‌های بزرگ و عوامل آنها برای ایجاد اختلاف میان امت اسلامی است که باید با بهره گیری از فرصت کم نظیر حج، در جهت ایجاد اتحاد و تفاهم و برطرف کردن عوامل اختلاف و سوءظن ها اقدام کرد.

این روزنامه با برجسته کردن عنوان آماده مذاکره درباره حقوق بشر هستیم، نوشت: محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در نشست خبری مشترک با مارتین لیده گارد همتای دانمارکی درباره حقوق بشر گفت: ما آمادگی هرگونه گفت وگوی صریح و باز را در این زمینه با طرف مقابل خود داریم. در انتخابات ریاست جمهوری 73درصد از مردم ایران شرکت کردند که از میان شش نامزد انتخاباتی به معتدل ترین آنها رای دادند. ما در رابطه با حقوق بشر آماده مذاکره هستیم.


کد مطلب: 53948

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/53948/آماده-مذاکره-درباره-حقوق-بشر-هستیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir