به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۷ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۵۴۰۰۱
معافیت کر و لالی و عرق کف دست!

طلاق صوری برای معافیت یک ملی‌پوش!

گروه ورزشي: در میان بازیکنان فوتبال که گفته می‌شود کارت معافی‌شان باطل شده است، نام دو فوتبالیست سرشناس کشورمان هم دیده می‌شود اما معافی یکی از آنها به خاطر طلاق پدر و مادرش و گرفتن کفالت مادر است.
طلاق صوری برای معافیت یک ملی‌پوش!
خبرآنلاین نوشت: پس از صدور بیانیه نظام وظیفه عمومی مبنی بر باطل شدن کارت معافیت 13 بازیکن فوتبال، گمانه‌زنی‌ها برای پیدا کردن نام این 13 بازیکن آغاز شد. در مرحله نخست، نام 56 بازیکن برای معاینه مجدد به شورای عالی پزشکی که سه‌شنبه هر هفته تشکیل می‌شود، مشخص شد و طی دو هفته گذشته از میان بازیکنانی که به این شورا مراجعه کردند، نام 13 بازیکن برای ابطال قطعی کارت معافی مشخص شده و به زودی به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ معرفی می‌شوند.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ با تأیید این خبر می‌گوید: «چندی پیش نامه‌ای محرمانه از حوزه نظام وظیفه به دست‌مان رسید و یک‌سری اسامی بازیکنان با بسته‌بندی‌های دقیق در خصوص معافیت‌هایی که گرفته بودند، به ما اعلام شد. بر اساس این نامه، فوتبالیست‌هایی که معافیت چشم و یا موارد دیگر گرفته بودند، باید برای معاینه مجدد به مراکزی که اعلام می‌شد، مراجعه می‌کردند.

تعداد آنها خیلی بیشتر از این 13 نفر بود و اسامی افراد معروف و بازیکنان تیم‌های پرطرفدار و ملی‌پوش هم در آنها دیده می‌شد. در صورت مشخص شدن نام این بازیکنان، از حضورشان در هفته هشتم لیگ ‌برتر جلوگیری خواهد شد.» دیروز در خبرها داشتیم باشگاه فجر‌سپاسی دنبال راهی برای حضور این 13 بازیکن در این تیم است. بهروان در همین خصوص می‌گوید: «بحث حضور این بازیکنان در تیم‌های نظامی اصلاً مطرح نیست و طبق اعلام سازمان نظام وظیفه آنها باید به خدمت سربازی بروند.»

نشست اضطراری هیأت‌ رئیسه سازمان لیگ

گفته می‌شود حسین ماهینی، شجاع خلیل‌زاده، علی حمودی، سینا عشوری، بختیار رحمانی و... در میان این 13 بازیکن نامشان وجود دارد. اگر این‌طور باشد، باشگاه‌ها دچار مشکل می‌شوند. با توجه به این موضوع که کارت‌های معافی دچار مشکل بوده و باشگاه‌ها تخلف نکرده‌اند، قرار است پس از اعلام اسامی 13 بازیکن به فدراسیون، هیأت‌رئیسه سازمان لیگ جلسه اضطراری برگزار کند تا به این موضوع رسیدگی شود و راه‌حلی برای کمتر متضرر شدن باشگاه‌ها مشخص شود.

اعلام نام متخلفان بر‌ عهده فدراسیون است

سردار موسی کمالی، جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این خصوص می‌گوید: «پیش از این نام سه نفر به سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارسال شده بود و اسامی 13 بازیکن دیگر که کارت معافیت آنها مشکل داشته و ابطال شده است، تا سه‌شنبه ارسال خواهد شد. این اسامی به صورت محرمانه به فدراسیون ارسال می‌شود و حال اینکه این موضوع رسانه‌ای شود یا نه، در اختیار آنهاست. منتشر شدن اسامی بازیکنانی که کارت‌ معافیت‌شان ابطال شده بر عهده فدراسیون است. هر بازیکن کارتش ابطال شود، بلافاصله برگه اعزام به خدمت برای او صادر می‌شود.»

ماهینی سه‌شنبه در شورای عالی پزشکی

ماهینی که معافیت پزشکی داشته و در بررسی مجدد معافیتش رد شده، فعلاً حق همراهی پرسپولیس را ندارد تا شورای عالی پزشکی نظر قطعی و نهایی را در مورد پرونده این بازیکن و نوع معافیت پزشکی او بدهد. شورای عالی پزشکی که از پنج نفر از پزشکان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تشکیل شده، هر هفته سه‌شنبه‌ها برای بررسی پرونده‌های مربوط به معافیت پزشکی برگزار می‌شود و قرار است ماهینی به همراه وکیلش در این جلسه حضور پیدا کند و مدارک و مستندات خود را به شورای عالی پزشکی ارائه دهد و مورد معاینه مجدد قرار گیرد. هر رأی و نظری که این شورای پنج نفره در مورد پرونده‌های معافیت پزشکی بدهند، قطعی و لازم‌الاجراست و بنابراین تکلیف ماهینی و پرسپولیس سه‌شنبه مشخص می‌شود. گفتنی است معافیت ماهینی به دلیل بیماری «واریکوسل» لحاظ شده است.

نماینده نبی در سازمان نظام وظیفه
مهدی محمدنبی دبیرکل فدراسیون نماینده‌ای را به حوزه نظام وظیفه فرستاد تا نام 13 نفره بازیکنانی که کارت پایان خدمت و معافیت آنها باطل شده را تحویل گرفته و به فدراسیون بیاورد. بر اساس این گزارش به زودی نشستی با حضور اعضای هیأت رئیسه سازمان لیگ برگزار خواهد شد تا درباره سرنوشت نهایی این بازیکنان تصمیم‌گیری شود.

طلاق پدر و مادر برای کفالت آقای فوتبالیست
در میان افرادی که گفته می‌شود کارت معافی‌شان باطل شده است، نام دو فوتبالیست سرشناس کشورمان هم دیده می‌شود اما معافی یکی از آنها به خاطر طلاق پدر و مادرش و گرفتن کفالت مادر است! طبق پرونده‌ای که در نظام وظیفه وجود دارد بلافاصله بعد از طلاق پدر و مادر این ستاره و گرفتن کفالت مادر توسط بازیکن مورد نظر، پدر و مادر جدا شده با حضور در دفترخانه‌ای دیگر مجدداً به عقد هم درآمده‌اند تا تنها با یک طلاق صوری باعث گرفتن معافی فرزند خود شوند!

معافیت کر و لالی و عرق کف دست!
علاوه بر احمد جمشیدیان و سینا عشوری که معافیت «اعصاب و روان» گرفته‌اند، گفته می‌شود سه بازیکن هم با معافیت «عرق کف دست» در حال بازی کردن در لیگ هستند و بعد از معافیت «نابینایی» و «کم‌سو بودن چشم» حالا خبر می‌رسد یک بازیکن شناخته شده فوتبال ایران که نامش در فهرست معافیت‌های باطل شده است، مدارکی به اداره نظام وظیفه تحویل داده که اثبات می‌کرده کر و لال است! اساساً فرض که تمام این شایعات دروغ و تک‌تک معافیت‌هایی که غیورمردان فوتبالیست گرفته‌اند، درست و قانونی بوده است، آیا هرگز به این فکر کرده‌اید که چرا صاحبان مشاغل پولسازی چون فوتبالیست‌ها باید معاف شوند؟! به عبارت دیگر چرا افراد سایر طبقات محروم جامعه از شرایط معافی محرومند؟! اصلاً مگر سربازی رفتن برای این دردانه‌های پر از خالکوبی چقدر سخت است؟ با توجه به اینکه دو سال برای تیم‌های نظامی بازی می‌کنند و پول هم می‌گیرند و از تمام امکانات رفاهی نیز برخوردارند.
مرجع : خبر آنلاین