به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۵:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ساعت ۰۷:۴۹
کد مطلب : ۵۴۰۳۲
در روز نخست مسابقات جهانی

یک نقره و دو برنز سهم کشتی‌گیران ایرانی

گروه ورزشي: کمیل قاسمی کشتی‌گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم در مسابقات کشتی آزاد جهان در فینال در برابر طاها اکگول از ترکیه (نفر سوم جهان) قرار گرفت وبا نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد تا به مدال نقره این مسابقات قناعت کند.
یک نقره و دو برنز سهم کشتی‌گیران ایرانی
کشتی‌گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران با کسب دومین پیروزی در برابر ورزشکار روس به فینال سنگین‌وزن مسابقات جهانی کشتی قهرمانی آزاد جهان رسیده بود. اما بر خلاف کشتی زیبایش در مقابل گاتسالوف دارنده‌ی ۶ مدال طلای جهان، نتوانست به پیروزی برسد تا تیم ملی کشتی آزاد ایران در چهار وزن نخست مسابقات از دریافت مدال طلا محروم بماند. این کشتی در پایان ۴ بر ۳ به سود کشتی‌گیر ترک به پایان رسید تا قهرمانی مرحوم سلیمانی در سال ۱۹۸۹ در سوئیس همچنان آخرین مدال طلای ایران در سنگین وزن باشد. گاتسالوف روسی که در برابر قاسمی شکست خورده بود،‌در دیدار رده بندی این وزن موفق شد با ضربه فنی در مقابل کشتی‌گیر اوکراینی به مدال نقره برسد.

در مرحله نیمه نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی جهان، کمیل قاسمی نفر سوم المپیک لندن در نبرد با کشتی‌گیر روس با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری و به فینال مسابقات رسیده بود. کمیل قاسمی پیش از این در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در دور نخست با نتیجه ۴ بر صفر از سد الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز اروپا از اوکراین گذشته بود. او در دور بعدی با نتیجه ۷ بر ۲ کشتی‌گیر چینی را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. این کشتی‌گیر در این مرحله ۷ بر صفر مقابل قربان قربان‌اوف از ازبکستان به پیروزی رسید.

دو مدال برنز برای ایران در روز نخست

در روز نخست این مسابقات حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شد. همچنین محمدحسین محمدیان آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران با پیروزی قاطعانه برابر حریف آذربایجانی خود دومین مدال آزاد کاران ایران را در مسابقات قهرمانی جهان به دست آورد. آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران برای کسب مدال برنز مسابقه‌های جهانی ازبکستان مقابل عثمانوف از آذربایجان قرار گرفت و در پایان با حساب ۱۱ بر ۲ حریف را شکست داد و به مدال برنز رسید.

وی در رقابت‌هایدور اول ۱۰ بر صفر آردین آبو از برزیل را شکست داد. سپس ۷ بر ۴ ادوارد راس از آمریکا را شکست داد. محمدیان در دور سوم مقابل پدرو سبالوس از ونزوئلا ۸ بر ۶ به برتری دست یافت اما در مسابقه بعدی مقابل سالاس از کوبا ۴ بر ۲ بازنده شد و به گروه شانس مجدد رسید. وی در گروه شانس مجدد هم ابتدا آتسوشی ماتسوموتو از ژاپن را ۱۰ بر صفر شکست داد.

پیش از این حسن رحیمی هم موفق شده بود در یک چهارم نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم، ویکتور لبدوف دارنده دو طلای جهان را ضربه فنی کند تا یکی از امیدهای مسلم روسیه برای قهرمانی را شکست دهد. همچنین در نخستین روز از مسابقات جهانی کشتی آزاد در تاشکند ازبکستان، امروز و در وزن ۵۷ کیلوگرم حسن رحیمی دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان در دور نخست با ضربه فنی (۷ بر صفر) لوان مترولی از اسپانیا را شکست داد.

رحیمی در دور بعد با نتیجه ۸ بر ۲ میکولا عیوضیان از اوکراین را مغلوب کرد. رحيمی در دور بعد و در مرحله يك چهارم نهايی با ضربه فنی (۷ بر یک) ویکتور لبدوف قهرمان جهان از روسیه را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. رحیمی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب یانگ کیونگ ایل از كره شمالی قهرمان جهان و نفر سوم المپیک لندن شد و به ديدار رده‌بندی راه يافت. رحيمي در اين دیدار با نتیجه ۷ بر ۴ تاكاهاشی از ‍ژاپن را شکست داد تا مدال برنز وزن ۵۷ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان را به گردن بیاویزد. در این وزن، یانگ کیونگ ایل از کره شمالی مدال طلا را به دست آورد و ولادیمیر خینچیگاشویلی از گرجستان با شکست در مقابل کیونگ ایل به مدال نقره رسید.

حریفان کشتی‌گیران ایرانی در چهار وزن دوم معرفی شدند
همچنین مراسم وزن‌کشی چهار وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان عصر دوشنبه در سالن ژیمناستیک شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد و اسماعیل‌پور، محمدی، افضلی و یزدانی با شناخت حریفان خود از صبح سه شنبه به مبارزه خواهند پرداخت. در ادامه مسابقات قهرمانی جهانی کشتی، در وزن ۶۱ کیلوگرم مسعود اسماعیل‌پور در دور نخست به مصاف میکولا بلوتنجوک از اسلواکی می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد با برنده کشتی میان نیام انخسیخان از مغولستان و جی هون یانگ از کره جنوبی مبارزه می‌کند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم سید احمد محمدی در دور اول به مصاف ماکسی میلیان اوسرلیتنر از اتریش می‌رود و در صورت شکست این کشتی‌گیر در دور دوم با برنده دژان میتروف از مقدونیه و گئورگی بوچور از رومانی دیدار می‌کند. در وزن ۷۴ کیلوگرم رضا افضلی در دور نخست با گابور هاتوش از مجارستان کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده مبارزه بین اشرف علی‌اف از آذربایجان و کارملو لومیا از ایتالیا می‌رود. در وزن ۹۷ کیلوگرم رضا یزدانی در دور اول به مصاف سومیت از هند می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم با برنده کشتی میان ماگومد موسی‌یف از قرقیزستان و فیلیپ هاتر از سوئیس روبرو می‌شود.