به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۵۴۰۶۸
نتايج شب دوم مقدماتي جام ملت‌هاي اروپا

تولد دوباره‌ تيم‌هاي ملي اسپانيا و انگليس

گروه ورزشي: تيم هاي ملي فوتبال اسپانيا و انگليس اولين ديدار‌هايشان را در رقابت‌هاي انتخابي يورو 2016 با پيروزي پشت سر گذاشتند.
تولد دوباره‌ تيم‌هاي ملي  اسپانيا و انگليس
مرحله انتخابی جام ملت‌های اروپا 2016 با برگزاری چند دیدار دیگر پیگیری شد. در یکی از حساس‌ترین دیدار های برگزار شده انگلیس در خانه سوئیس به میدان رفت و موفق شد با گلهای زیبای دنی ولبک در دقایق 58 و 90 صاحب برتری شود. در این بازی که در ورزشگاه سنت‌ژاکوب‌پارک بازل سوییس برگزار شد، دو گل در نیمه‌ی دوم از دنی ولبک مهاجم جدید آرسنال که به جای دنیل استوریج مصدوم بازی می‌کرد یک پیروزی حیاتی ۰-۲ را برای سه‌شیرها در نخستین بازی دور انتخابی یورو ۲۰۱۶ به ارمغان آورد. بدین ترتیب انگلستان به همراه لیتوانی در صدر گروه E رقابت‌ها که در آن تیم‌های اسلوونی، استونی و سن‌مارینو نیز حضور دارند قرار گرفتند. بازی خوب مردان روی هاجسون که خود با سوییس به جام جهانی ۱۹۹۴ راه یافته بود، سبب شد نخستین حضور ولادیمیر پتکوویچ روی نیمکت مربی‌گری تیم ملی سوییس برای او با شکست همراه باشد.

در دقیقه‌ی ۵۸ رونی توپ را در دایره‌ی میانی در اختیار گرفت و از سمت چپ رحیم استرلینگ را به راه انداخت. او نیز یک پاس عرضی میلی‌متری ارسال کرد که ولبک آن را از بیرون محوطه‌ی شش‌قدم تبدیل به گل اول تیم ملی انگلیس کرد. در دقایق تلف‌شده‌ی بازی نیز روی یک ضدحمله ولبک با دریافت پاس ریکی لمبرت توپ را به گوشه‌ی دروازه فرستاد تا تیر خلاصی بر تلاش‌های بازیکنان سوییس باشد. شقیری از تیم میزبان و رحیم استرلینگ از تیم انگلیس که روی هر دو گل نقش ایفا کرد از بهترین بازیکنان دو تیم در این بازی بودند.

در دیگر دیدار حساس و بزرگ دیگر، اسپانیا با یک برد آسان ۱-۵ برابر مقدونیه شروعی ایده‌آل در دفاع از عنوان قهرمانی خود در اروپا داشت. مردان ویسنته دل‌بوسکه در نخستین بازی رسمی خود پس از حذف در دور گروهی جام جهانی برزیل کار ساده‌ای در برابر حریف بالکانی خود در پیش داشتند و پس از بازنشستگی بازیکنان بزرگی مثل ژاوی، ژابی آلونسو و داوید ویا، این بازی‌ساز منچستر سیتی داوید سیلوا بود که کیفیت بی‌نظیر خود را به نمایش گذاشت و در چهار گل از پنج گل اسپانیا نقش ایفا کرد.

او یک پنالتی به‌دست آورد که توسط سرخیو راموس به گل اول تیم تبدیل شد. دو دقیقه‌ی بعد خوان فران پاس قوس‌دار عالی سیلوا را سرضرب در عرض دروازه ارسال کرد تا پاکو آلکاسر مهاجم تیم والنسیا نخستین گل ملی خود را در ورزشگاه خانگی لوانته رقیب همشهری والنسیا به ثمر برساند. سپس تیم مقدونیه روی یک ضربه‌ی پنالتی توسط آگیم ایبرامی به گل رسید اما گل‌های بعدی اسپانیا پیاپی در راه بودند. در دقایق تلف‌شده‌ی نیمه‌ی اول بوسکتس هافبک بارسلونا روی یک شوت از راه دور گل سوم این تیم را به ثمر رساند و پنج دقیقه پس از شروع نیمه‌ی دوم گل داوید سیلوا که روی اشتباه مدافع حریف صاحب توپ شده بود عملاً پیروزی را برای اسپانیا رقم زد. اما این هنوز پایان کار نبود و پدرو در دقایق تلف‌شده‌ی بازی باز هم برای اسپانیا گلزنی کرد. بدین ترتیب روند شکست‌ناپذیری اسپانیا در رقابت‌های انتخابی که از سال ۲۰۰۶ شروع شده، باز هم ادامه پیدا کرد.
اسپانیا با این پیروزی در صدر گروهی قرار گرفت که تیم‌های اسلواکی، بلاروس، اوکراین و لوکزامبورگ نیز در آن حضور دارند.

تابلوی نتایج:
گروه C:
اسپانیا 5 – مقدونیه یک
لوکزامبورگ یک – بلاروس یک
اوکراین صفر- اسلواکی یک
...............................................
گروه E:
سوئیس صفر – انگلیس 2
سن مارینو صفر – لیتوانی 2
استونی یک – اسلوونی صفر
...............................................
گروه G:
اتریش یک – سوئد یک
مونته نگرو 2 – مولداوی صفر
روسیه 4 – لیختن اشتاین صفر