به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۳
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۵۴۰۷۶
در پاسخ به ادعاي كيهان و شريعتمداري

خبرآنلاين: ما اصولگراييم نه اصلاح‌طلب

گروه سياسي-رسانه ها: در حالی که چندی پیش روزنامه کیهان در خبری خبرگزاری خبرآنلاین را رسانه اصلاح‌طلب قلمداد کرد، محمد مهاجری عضو سابق شورای سردبیری کیهان و قائم‌مقام مدیرمسئول خبرآنلاین در جوابیه‌ای به این روزنامه گفت که سايتش اصولگراست نه اصلاح طلب.
به گزارش امید، در جوابیه قائم مقام مدیرمسئول خبرآنلاین (رسانه نزدیک به علی لاریجانی) به روزنامه کیهان آمده است: «خبر آنلاین همان‌گونه که در شناسنامه خود از ابتدای تاسیس تاکید کرده رسانه‌ای اصولگراست و اصول مشترک جبهه اصولگرایان را اعتقاد و التزام به اسلام، انقلاب، نظام، امام و رهبری می‌داند. هر جریان یا فردی که به این اصول واقعاً معتقد و ملتزم باشد و قرائت او از این اصول براساس قرائت رهبری باشد، اصولگراست، هر چند در سایر مسائل دارای سلوک، نظرات و سلیقه‌های متفاوت باشد. طبیعی است طبق این قرائت، رفتارهایی چون ناسزاگویی، تهمت زدن، اهانت، هتک حرمت و آبروی افراد، پرونده‌سازی و بدخلقی رسانه‌ای را (که شیوه‌های افراطی و به دور از اخلاق دینی و انسانی است) در چارچوب اصولگرایی نمی‌داند و از آنها برائت می‌جوید.

از سوی دیگر، خبر آنلاین، پرده‌پوشی و کتمان انتقاد به دستگاه‌های کشور را (حتی آنهایی که توسط اصولگرایان اداره می‌شوند) روا نمی‌داند و تمجید بی‌مبنا را که متاسفانه برخی رسانه‌های اصولگرا از دولت‌های نهم و دهم انجام دادند مصداق تعصب جاهلی قلمداد می‌کند. از همین روی، در مورد دولت یازدهم به پیروی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب، سیاست حمایتی و در عین حال انتقادی را پی گرفته است. موارد متعددی از انتقادات خبر آنلاین به دولت یازدهم که در روزنامه کیهان انتشار یافته اثبات‌کننده این مدعاست.»

گفتني اينكه تعدادي از اعضاي تحريريه اين رسانه اصولگرا در حال حاضر در تيم مطبوعاتي و رسانه‌اي نهاد رياست‌جمهوري و دولت مشغول به كار شده‌اند.