به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۱۸ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۵۴۰۸۲

اجاره آپارتمان‌های 100 متری در تهران/جدول

گروه اقتصادی: بررسی ها حاکی از آن است که میانگین قیمت اجاره یک واحد 100 متری در تهران حدود دو میلیون تومان در ماه است.
با پایان یافتن فصل تابستان که از آن به عنوان فصل جابه جایی یاد می شود بررسی ها حاکی از آن است که تقاضا برای اجاره در بازار مسکن خیلی بیشتر از میزان خرید است و این امر نشان از پایین بودن قدرت خرید مردم و بالا بودن قیمت خانه ها دارد. با توجه به اینکه میزان عرضه و تقاضا در بازار مسکن وضعیت متعادلی را طی نمی کند و این مسئله نقش بسیار مهمی در روند بازار دارد ، بررسی ها نشان می دهد که تقاضا برای اجاره نشینی در بازار مسکن رو به افزایش است ، به طوری که از اقشار پایین تا متوسط به جای خرید خانه رو به اجاره نشینی آورده اند. این درحالی است که میانگین اجاره بهای واحدهای 100متری در کلان‌شهر تهران ماهانه حدود دو میلیون تومان است.

عمر این واحدها که با میانگین سنی کمتر از 10 سال در نقاط مختلف تهران لحاظ شده، در پایین‌ترین میزان ماهانه دو میلیون و صد هزار تومان اجاره بها دارد و در اغلب مناطق تهران به جز شمال شهر، میانگین پرداختی اجاره بهای ماهانه‌اشان حدود دو میلیون و 200 هزار تومان است. با برآوردی از قیمت اجاره واحدهای100 متری در نقاط مختلف شهر تهران می‌توان گفت میانگین قیمتی اجاره این واحدها به صورت ماهانه حدود دومیلیون تومان است. قیمت اجاره بهای واحدهای 100 متری با عمر زیر 10 سال ساخت در نقاط مختلف تهران به شرح زیر است:

یک واحد 97 متری واقع در خیابان یوسف آباد با دو سال قدمت همراه با پارکینگ و انباری به قیمت 30 میلیون پول پیش و دو میلیون تومان اجاره داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه آن با درنظر گرفتن 30 هزار تومان برای هر یک میلیون تومان ودیعه در بازار مسکن، حدود 2 میلیون و 900 هزار تومان است.

یک واحد 98 متری واقع در خیابان سیدخندان دو خوابه با یک سال قدمت به قیمت 120 میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه آن سه میلیون و 600 هزار تومان است. یک واحد صد متری واقع در خیابان دروس دو خوابه با پنج سال قدمت همراه با پارکینگ و انباری به قیمت 120 میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه آن سه میلیون و 600 هزار تومان است. یک واحد صد متری واقع در شهرک غرب همراه با پارکینگ و انباری به قیمت 25 میلیون تومان پول پیش و دو میلیون تومان و اجاره داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه آن دو میلیون و 750 هزار تومان است.

یک واحد صد متری واقع در خیابان دولت همراه با پارکینگ و انباری با پنج سال قدمت به قیمت 30 میلیون تومان پول پیش و دو میلیون و 350 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل پرداختی ماهانه آن سه میلیون و 250 هزار تومان است. یک واحد صد متری واقع در خیابان سعادت آباد (میدان کاج) همراه با پارکینگ و انباری به قیمت 40 میلیون تومان پول پیش و دو میلیون و 200 هزار تومان اجاره داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه آن سه میلیون و 400 هزار تومان است.

یک واحد صد متری واقع در خیابان گیشا، دو خوابه با یک سال قدمت همراه با پارکینگ و انباری به قیمت 135 میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه آن چهار میلیون و 50 هزار تومان است. یک واحد صد متری واقع در خیابان ولیعصر (بلوار کشاورز) دو خوابه با چهار سال قدمت به قیمت 20 میلیون تومان پول پیش و یک میلیون و 800 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده که معادل پرداختی ماهانه آن دو میلیون و 400 هزار تومان است.

یک واحد صد متری واقع در خیابان توحید (پرچم) با سه سال قدمت همراه با پارکینگ و انباری به قیمت 40 میلیون تومان پول پیش و یک میلیون 500 هزار تومان اجاره داده می‌شود که معادل پرداختی ماهانه آن دو میلیون و 700 هزار تومان است. یک واحد صد متری واقع در خیابان تهرانپارس شرق دو خوابه همراه با پارکینگ و انباری و با یک سال قدمت به قیمت 70 میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود که معادل پرداختی آن ماهانه دو میلیون و صد هزار تومان است. یک واحد صد متری واقع در خیابان انقلاب (ابوریحان) دو خوابه 70 میلیون تومان رهن کامل داده می‌شود که معادل پرداختی آن معادل دو میلیون و صد هزار تومان است.

متراژ منطقه امکانات قیمت (معادل پرداختی ماهانه)
97 یوسف آباد پارکینگ و انباری دو میلیون و 900 هزار تومان
98 سیدخندان پارکینگ و انباری و دو خوابه سه میلیون و 600 هزار تومان
100 دروس پارکینگ و انباری و دو خوابه سه میلیون و 600 هزار تومان
100 شهرک غرب پارکینگ و انباری دو میلیون و 750 هزار تومان
100 دولت پارکینگ و انباری سه میلیون و 250 هزار تومان
100 سعادت آباد(میدان کاج) پارکینگ و انباری آن سه میلیون و 400 هزار تومان
100 گیشا پارکینگ و انباری و دو خوابه چهار میلیون و 50 هزار تومان
100 ولیعصر(بلوار کشاورز) دو خوابه دو میلیون و 400 هزار تومان
100 توحید(پرچم) - دو میلیون و 700 هزار تومان
100 تهرانپارس شرق دو خوابه دو میلیون و صد هزار تومان
100 انقلاب (ابوریحان) دو خوابه دو میلیون و صد هزار تومان
مرجع : ایسنا