به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۵۴۴۹۹
اعتماد در یک نگاه

دعای خاتمی برای سلامتی رهبر انقلاب

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد روز شنبه تیترهای دعای خاتمی برای سلامتی رهبر انقلاب و روحانی-پوتین؛ دیدار به وقت دوشنبه را انتخاب کرد.
دعای خاتمی برای سلامتی رهبر انقلاب
این روزنامه عنوان دعای خاتمی برای سلامتی رهبر انقلاب را به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: مجمع روحانیون مبارز در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب آرزوی تندرستی هرچه زودتر برای ایشان را کرد. این نامه به امضای سید محمد خاتمی رسیده است. خبر را خود رییس جمهور پیشین داد. او که به زادگاهش سفر کرده بود در حاشیه سفرش به اردکان از نگارش این نامه مهم خبر داد. سید محمد خاتمی در حاشیه این سفر اعلام کرد که مجمع روحانیون مبارز نامه‌ای را خطاب به رهبری نوشته و در آن از موفقیت عمل رهبرمعظم انقلاب ابراز خوشحالی و آرزوی تندرستی هرچه زودتر برای ایشان را کرده‌اند.

روزنامه اعتماد عنوان روحانی-پوتین؛ دیدار به وقت دوشنبه را انعکاس داد ونوشت: تاجیکستان در چهار راه شانگهای- دوشنبه و تهران-مسکو، روز جمعه شاهد ترافیک دیپلماتیک بود. اینجا رویدادهای مهمی با حاشیه های پررنگ رخ داد. از یک طرف کاخ نوروز در انتهای خیابان اسماعیل سامانی، میزبان شش ضلعی سران کشورهای سازمان همکاری‌های شانگهای پوتین (روسیه) -جین پینگ (چین)، رحمان (تاجیکستان)، نظربایف (قزاقستان)، آتامبایف (قرقیزستان)، کریم اف (ازبکستان) بود و از سوی دیگر دیدارها و رایزنی‌های دوجانبه بین سران کشورهای حاضر از جمله اعضای ناظر شانگهای و مهمانان دیپلماتیک تاجیکستان برگزار شد که در بطن آنها دیدار حسن روحانی رییس جمهوری ایران و ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه پشت درهای بسته از مهم ترین رویدادهای سیاسی دوشنبه، در روز جمعه 11 سپتامبر 2014 بود که قطعا حواس بسیاری در آن سوی آتلانتیک را هم به خود جلب کرده بود.

این روزنامه عنوان جدال دولت با موتورسواران بدون مجوز را برجسته کرد و نوشت: انصار حزب الله هر چقدر برای شروع فعالیت‌های خیابانی خود قاطع است، تمایلی برای دریافت مجوز این فعالیت‌ها از استانداری تهران ندارد. آنها پیش‌تر هم گفته بودند که برای گشت‌های موتوری خود نیاز به مجوز ندارند. حالاهم مسوولان استانداری استان تهران و فرمانداری پایتخت به روزنامه اعتماد می‌گویند تاکنون هیچ درخواستی از طرف این گروه برای انجام فعالیت‌هایی که انصار حزب الله آن را مبارزه با مفسدین می‌داند، ارائه نکرده‌اند. این در شرایطی است که حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور هم به اعتماد می‌گوید که این وزارتخانه به هیچ عنوان اجازه اقدامات بدون مجوز را نخواهد داد.

مرگ تلخ 2 دانش آموز نخبه در المپیاد هلال احمر تیتر دیگر روزنامه اعتماد است. خانواده بهنام و ابوالفضل زمانی که فرزندان خود را برای المپیاد هلال احمر راهی سفر به شمال کشور می‌کردند، نمی‌دانستند در پایان این اردو باید به استقبال جسد فرزندان شان بروند. 2 پسر دانش آموز قرار بود در المپیادی با عنوان آماده توانمندی خود را نشان دهند اما دریای خزر آنها را به کام مرگ برد. عصر روز چهارشنبه چند دانش آموز عضو سازمان جوانان هلال احمر برای فرار از گرمای تابستان تصمیم گرفتند تن به آب بزنند. آنها خود را به ساحل دریا در بندرانزلی رسانده و وارد دریا شدند.

این روزنامه با انتخاب موضوع نگاهی موشکافانه به گزارش آژانس، نوشت: مسیر همکاری‌های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی موازی با مذاکرات با 1+5 است و این 2 مسیر به طور حتم بر یکدیگر تاثیر و تاثر دارند اما هر کدام مستقل در حال پیگیری هستند. یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش فصلی ماه سپتامبر 2014 خود را با موضوع برنامه هسته‌ای ایران منتشر کرد. این گزارش بار دیگر صلح آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را تایید و بر تعهد تهران بر همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی صحه گذاشته است.