به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۴ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۵۴۷۴۹
اعتماد در یک نگاه

دیشب شب قهرمانی ایران در ورزش بود

گروه سیاسی: روزنامه اعتماد روز دوشنبه در صفحه نخست به موضوع های آغاز گشت ارشاد انصار حزب الله و ایران؛ پر از فریاد شادی پرداخت.
دیشب شب قهرمانی ایران در ورزش بود
این روزنامه تیتر یک را به عنوان آغاز گشت ارشاد انصار حزب الله اختصاص داد و نوشت: دبیر کل انصار حزب الله وعده داد از هفته آینده با 4 هزار نیرو در خیابان‌ها امر به معروف و نهی از منکر خواهند کرد. با چهار هزار نیرو از هفته آینده به خیابان‌ها می‌آیند. چهار هزار نیروی آنها در مساجد و توسط روحانیون آموزش دیده‌اند. سه هزار نیروی مونث دارند و هزار نیروی مذکر. کارت شناسایی هم ندارند و می‌گویند کارت برای نیروهای حکومتی است. صورت مساله مورد نظر منتقدان را نادرست می‌دانند و معتقدند زمانی که به خیابان‌ها بیایند منتقدان متوجه اشتباه‌شان می‌شوند. تاکید دارند که در طرح سراسری شان خبری از «گرفتن» و «بردن» نیست. کارشان فقط «تذکر زبانی» اما از نوع جدی‌اش خواهد بود.

روزنامه اعتماد به موضوع ایران؛ پر از فریاد شادی پرداخت ونوشت: دیشب شب قهرمانی ایران در عرصه ورزش بود. بعد از رکوردشکنی حمید سوریان و قهرمانی کشتی فرنگی در جهان، والیبال شادی را به خانه ایرانی‌ها برد. والیبال این ورزش تیمی، شب غرورآفرینی را برایمان آفرید تا بیشتر از هر زمان دیگری معلومان شود که داریم کار گروهی را یاد می‌گیریم. بچه‌های توپ و تور نخستین ورزش گروهی ایران هستند که به این سطح می‌رسند و به جمع شش تیم برتر جهان راه پیدا می‌کنند. در پی کسب مقام قهرمانی جهان از سوی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی ازبکستان، حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی با صدور پیامی به اعضا و کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان، کسب این افتخار و پیروزی را تبریک گفتند.

این روزنامه با بازتاب عنوان داروهای وارداتی ارزان‌تر می شود، نوشت: مهدی پیرصالحی مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در جهت کاهش قیمت داروهای وارداتی گفت: از گذشته این مبحث جزو ضوابط وزارتخانه بوده که چند کشور به عنوان کشورهای مرجع اعلام شده و لازم بود قیمت‌های شرکت‌های دارویی با این کشورهای مرجع برابری می‌کرد: اما متاسفانه به مرور زمان به این ضوابط اهمیتی داده نشده بود و شرکت‌های مادر، قیمت گذاری شان در ایران را با ضوابط خودشان انجام می‌دادند. وی در این باره افزود: با استقرار در سازمان، متوجه شدیم بسیاری از قیمت‌ها در بازار دارویی ایران از قیمت آن داروها در کشورهای مرجع، بالاتر است. بر این اساس جلساتی را به این منظور با شرکت‌های وارد کننده داشتیم. شرکت ها نیز قول به همکاری دادند و مقرر شد جهت کاهش قیمت‌ها با شرکت‌های تولید کننده شان هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

هیچ وقت اهل بازی پنهان نبوده‌ام تیتر دیگر روزنامه اعتماد است. محمود دولت آبادی نویسنده و پژوهشگر گفت: من هر کجا که لازم باشد، هستم اما به اندازه هستم، به اندازه، نه بیشتر و نه کمتر. آنجایی که تشخیص بدهم فضا و موقعیت از اندازه فراتر یا فروتر می‌رود، با صراحت می‌گویم و گفته‌ام من دیگر نیستم، هیچ وقت هم اهل بازی پنهان نبوده‌ام.

این روزنامه تیتری را به موضوع مقاومت شورای خلیج فارس دربرابر تغییر در یمن اختصاص داد و نوشت: این روزها یمن در شرایط بیم و امید به سر می‌برد. در حالی که معترضان در خیابان‌های صنعا به تظاهرات مسالمت آمیزخود ادامه می‌دهند و ارتش نیز با حوثی‌ها در استان جوف درگیر است، از سوی دیگر خبرهای رسیده از مذاکرات میان حوثی‌ها و دولت یمن نشان از امیدواری برای خروج از بحران در این کشور دارد. این در حالی است که پیشتر نیز در گام اول مذاکرات میان دولت و معترضان بسیار امیدوار کننده اعلام شد و انتظار می‌رفت تا خبر اعلام توافق منتشر شود اما در نهایت اعلام شد که این اعتراضات به بن بست رسیده است.