به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۵ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۵۴۷۶۷

بهترین ساعت‌های هوشمند بازار/تصاویر

گروه فناوری: با ورود اپل به بازار ساعت‌های هوشمند ، رقابت میان شرکت‌ها داغ‌تر شده و هرکدام تلاش می‌کنند تا بتوانند مشتری‌های بیشتری را به سمت خود جذب کنند.
بهترین ساعت‌های هوشمند بازار/تصاویر
بدون شک سال 2014 سال ساعت‌های هوشمند است. در ابتدای کار شرکت سامسونگ ابزارهای سری Gear خود را معرفی کرد و بعد از آن شرکت‌های ای جی و موتورولا ابزارهای پوشیدنی اندرویدی خود را روانه بازار کردند و حالا نیز نوبت اپل رسیده که با ساعت هوشمند اپل واچ خود وارد میدان رقابت ابزارهای پوشیدنی شود. بدون شک در آینده نزدیک با چنین موج عظیمی که بین شرکت‌های بزرگ برای تولید ساعت‌های هوشمند راه افتاده است تعداد زیادی از آن‌ها را در بازارها خواهید دید.

در ادامه مطلب قصد داریم تا مرور و مقایسه اجمالی بر روی ساعت‌های هوشمند اپل، موتو 360، سامسونگ گیر اس، و پبل استیل داشته باشیم.

طراحی
بزرگ‌ترین تفاوت میان این ابزارهای پوشیدنی تنوع طراحی‌های آن‌ها است تا بتوانند طیف گسترده‌ای از علایق کاربران را تحت پوشش قرار دهند. اپل اولین شرکتی است که ساعت‌های خود را در دو سایز مختلف 38 میلی‌متری و 42 میلی‌متری عرضه می‌کند. مدل کوچک‌تر اپل از بقیه ساعت‌های هوشمند در بازار کوچک‌تر جمع‌وجور بوده و بیشتر مناسب مچ‌های ظریف و کوچک است. از طرف دیگر سامسونگ گیر اس بزرگ‌ترین اندازه را در میان ساعت‌های موجود در لیست دارد و بیشتر برای مچ‌های بزرگ مناسب است. موتو 360 و پیل استیل تقریباً یک اندازه هستند.

در مورد طرح‌ها، ساعت‌های اپل بیشترین تنوع رادارند. اپل واچ قرار است در 3 مدل متفاوت، سه طرح متفاوت و 6 بند مچی متفاوت عرضه شود. از همین رو ساعت‌های اپل بیشترین تنوع سلیقه را بین کاربران مرد و زن پوشش می‌دهد. موتو 360 و پبل استیل بیشتر طرح‌هایی مردانه داشته و بر روی طرح آنالوگ تمرکز دارند. در مقابل سامسونگ گیر اس مانند یک گوشی هوشمند مینیاتوری است که بر روی مچ دست شما قرار می‌گیرد.

سخن آخر اینکه تمام این ساعت‌ها (به غیر از مدل کوچک‌تر اپل) بیشتر مناسب مچ‌های بزرگ هستند و بر روی مچ‌های کوچک وظریف نمای ظاهری خوبی ندارند.




سازگاری و مطابقت
ساعت‌های هوشمندی که اپل در آینده‌ای نزدیک وارد بازار خواهد کرد با گوشی‌های آیفون جدید یعنی آیفون 6 و 6 پلاس همخوانی داشته و گوشی‌های نسل قبلی یعنی 5 اس، 5 سی و 5 را نیز پشتیبانی می‌کند. موتو 360 مجهز به سیستم عامل android wear بوده تنها با گوشی‌هایی همخوانی دارد که مجهز به سیستم عامل اندروید 4.2 به بالا باشند. پبل استیل با گوشی‌هایی که هر دو سیستم عامل اندروید و آس او اس را دارند همخوانی دارد. سامسونگ گیر اس می‌تواند به صورت مستقل و بدون نیاز به گوشی هوشمند عمل کند و همچنین می‌تواند با دستگاه‌های گلکسی سامسونگ هماهنگ شود.

در نهایت در حال حاضر انتخاب ساعت هوشمند برای کاربران منوط به سیستم عامل گوشی است. اگر از گوشی‌های اپل استفاده می‌کنید انتخاب شما محدود به ساعت هوشمند اپل و پبل استیل است. اما اگر از طرفداران گوشی‌های اندرویدی هستید می‌توانید از مدل‌های متنوع‌تری انتخاب خود را انجام دهید علاوه بر این درصورتی که برند گوشی خود را عوض کنید تنها کافی است که سیستم عامل شما اندروید باشد.





فیتنس و تحرک
یکی از بزرگ‌ترین قابلیت‌هایی که تمام ساعت‌های هوشمند بر روی آن تمرکز کزده‌اند قابلیت مانیتور حرکات کاربر و کمک به برنامه‌های ورزش کاربر است. در این میان ساعت هوشمند پبل استیل کمترین تمرکز و توجه را بر روی این قابلیت دارد. پبل استیل تنها دارای یک شتاب سنج بوده و حتی قابلیت شمارش قدم‌های کاربر را ندارد. اما مدل‌های دیگر مانند سامسونگ گیر اس، موتو 360 و اپل واچ همگی مجهز به انواع و اقسام ابزارها و تجهیزات برای مانیتور حرکات کاربر و هماهنگی با اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های ورزشی و فیتنس موجود بر روی گوشی هستند بدین صورت که شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور سنجش ضربان قلب و حتی فشار سنج موجود در برخی از این ساعت‌ها اطلاعات لازم را از روی حرکات و نحوه تحرک کاربر ثبت کرده و به گوشی هوشمند ارسال می‌کنند در آنجا اپلیکیشن‌های مختلف می‌توانند این اطلاعات را تحلیل کرده و به صورت گزارش‌های مختلف به کاربر نشان دهند.



کیف پول موبایل
سیستم Apple Pay که در کنفرانس شرکت اپل معرفی شد در این قسمت نقطه قوت ساعت‌هایی هوشمند اپل محسوب می‌شود. از ماه اکتبر قرار است تا سیستم پرداخت الکترونیکی اپل در مراکز مختلف خرید راه اندازی شود تا گوشی‌های جدید آیفون بتوانند با فناوری NFC پرداخت‌های کاربر را انجام دهند. قابلیتی که گوگل سال‌ها قبل با عنوان گوگل والت در سیستم عامل اندروید خود در نظر گرفته بود.

اما گوگل تاکنون این تکنولوژی را برای ابزارهای پوشیدنی همراه عرضه نکرده است. این بدین معنی است که کاربران نمی‌توانند با موتو 360 یا سامسونگ گیر اس خود پرداخت‌های الکترونیکی را انجام دهند. پبل استیل نیز بنظر نمی‌رسد که برنامه‌ای برای عرضه چنین قابلیتی در آینده داشته باشد. در این میان تنها اپل واچ است که می‌تواند در این مورد با گوشی‌های‌ آیفون هماهنگ شود.

درنهایت جای دارد به این نکته اشاره‌کنیم که هیچ کاربری به یک ساعت هوشمند احتیاج ندارد. درواقع ساعت‌های هوشمند را می‌توان یکی از ابزارهای جدید دنیای مد در نظر گرفت که قیمت متوسط 200 تا 250 دلار را دارند. ابزارهایی که می‌توان آن‌ها را تنها یک رابط بین گوشی و چشمان کاربر تلقی کرد.

مرجع : بازارخبر