کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هر جای جهان که مشکل پیش آید، حتي دشمنان ما هم از ما كمک می‌خواهند

اوباما: به عراق، نيروي زميني نمي‌فرستيم

26 شهريور 1393 ساعت 22:45

گروه بين‌الملل: باراک اوباما بار دیگر تاکید کرد که نیروهای آمریکا هیچ ماموریت رزمی درعراق ندارند و آمريكا وارد جنگ ديگر زميني در عراق نخواهد شد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از پایگاه هوایی 'مک دیل' آمریکا، اظهارات جديد رييس‌جمهور آمريكا، پس از آن صورت گرفت که ديروز يك مقام ارشد نظامی آمریکا گفته بود برخی از مشاوران نظامی آمریکایی در عراق ممکن است برای نبرد با گروه تروریستی داعش، به نیروهای عراقی بپیوندند. اوباما خطاب به نیروهای آمریکایی درمقر فرماندهی مرکزی آمریکا در فلوریدا، گفت: نیروهای آمریکایی اعزام شده به عراق، هیچ ماموریت رزمی ندارند و نخواهند داشت.

اوباما بارها تاکید کرد: با وجود صدور دستور حملات هوایی علیه داعش در عراق و سوریه، اقدام به اعزام نیروهای آمریکایی برای شرکت در جنگ زمینی دیگری در منطقه نخواهد کرد و به اين كشور نيروي زميني اعزام نخواهيم كرد. او گفت: ارتش ما از چنان قدرتي برخوردار است كه در هر گوشه از جهان حادثه‌اي رخ بدهد حتي دشمنان ما هم از ما توقع دارند نيرو اعزام كنيم تا آن مشكل را برطرف كنيم! این اظهارات اوباما یک روز پس از آن ایراد می شود که ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته بود در برهه ای از نبرد با داعش ممکن است ضرورت یابد که مشاوران آمریکایی همراه با نیروهای عراق به صحنه نبرد با داعش برای 'مشاوره نزدیک به نبرد' اعزام شوند.

روی صحبت «اوباما» در این سخنرانی، نیروهای پیاده و تفنگداران دریایی ارتش بودند و رئیس‌جمهور آمریکا به آنها گفت که تنها آمریکا توان بسیج قوا علیه داعش را دارد ولی قول داد که «هیچ سربازی برای جنگ به عراق اعزام نخواهد شد.» اوباما به ائتلاف ضدداعش نیز پرداخت و گفت: 40 کشور برای کمک به مقابله با داعش، به آمریکا پیوسته‌اند، کشورهای امارات متحده عربی و عربستان هم برای کمک به مبارزه با داعش، پیشنهادهایی ارائه داده‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا با ارائه جزئیاتی از این پیشنهادها گفت که «مقامات عربستان موافقت خود را با استقرار مخالفان حکومت سوریه و آموزش نظامی آنها اعلام کرده‌اند.» وی سران داعش را نیز خطاب قرار داد و گفت: «هیچ جای امنی برای شما نیست، آخر پیدایتان می‌کنیم.» رئیس‌جمهور ایالات متحده در ادامه قرن 21 را «قرن آمریکا» خواند و گفت: «در هر جای جهان که مشکل پیش آید، کشورها از ما برای حل مشکل کمک می‌خواهند، حتی کشورهایی که در زمره منتقدان ما هستند.»


کد مطلب: 55134

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/55134/اوباما-عراق-نيروي-زميني-نمي-فرستيم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir