به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۵۵۲۲۸
وینگادا: به ایران برگشتم سرم را بالا می‌گیرم!

حكایت تیم ملی امید و سنگ پای قزوین!

گروه ورزشی: نلو وینگادا با وجود کسب نتایج ضعیف در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت که استعفا نمی‌دهد و به ایران هم كه برگشتم سرم را بالا می‌گیرم!
سرمربی تیم فوتبال امید ایران در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سؤال که آیا به دلیل کسب نتایج ضعیف تیم ایران در بازی‌های آسیایی قصد استعفا از سمتش را دارد یا خیر گفت: من هرگز استعفا نمی‌دهم و در این شرایط تیم امید را ترک نخواهم کرد. من به خاطر نتایجی که با تیم ایران گرفته‌ام، تیم را ترک نمی‌کنم و قصد ندارم در این شرایط تیم امید را رها کنم.

او گفت: کفاشیان به خوبی می‌داند که به شخصه هیچ تلاشی برای به‌دست آوردن این سمت نداشته‌ام و به آن چنگ نزده‌ام. من از آدم‌هایی نیستم که بخواهم برای به‌دست آوردن پست هر کاری را انجام دهم.

وینگادا در پاسخ به این سؤال که چرا تیم ایران چنین نتایج ضعیفی را در بازی‌های آسیایی به‌دست آورد گفت: بعضی وقت‌ها در فوتبال چنین نتایجی به‌دست می‌آید. سخت است که بخواهیم توضیح دهیم. فوتبال تنها ورزشی است که این اتفاق‌ها در آن می‌افتد. از زمانی که هدایت تیم ایران را بر عهده گرفته‌ام تمام تلاشم را کردم که بتوانیم یکی از تیم‌های خوب این بازی‌ها باشیم اما با نتایجی که گرفتیم عملاً بر روی کاغذ دیگر شانسی نداریم و باید از بازی‌ها خارج شویم.

وی ادامه داد: این بدترین حضور ایران در تمام دوران بازی‌های آسیایی بود. من نمی‌خواهم عذر و بهانه بیاورم. فقط می‌توانم بگویم که هیچ‌کس مقصر نیست و تمام مسئولیت باخت را برعهده می‌گیرم و همه مسئولیت‌ها بر روی دوش من است.

سرمربی تیم امید گفت: از آنجا که با توجه به اینکه 20 بازیکن انتخابی، انتخاب خود بنده بودند و با توجه به برنامه آماده‌سازی که به فدراسیون فوتبال ایران دادم که تمام آن اجرا شد فکر می‌کردم ترکیب بازیکنان زیر 21 سال با تعدادی از بازیکنان باتجربه که طبق مقررات می‌توانستند در این بازی‌ها برای تیم بازی کنند مناسب بود اما این بازیکن‌ها را با توجه به سطح مسابقات انتخاب نکردم و بازیکنان سایر تیم‌ها واقعاً سطح خیلی بالایی دارند. مردم و باشگاه‌ها باید بدانند که اگرچه نتیجه خوبی نگرفتیم اما تعدادی از این بازیکنان آینده درخشانی دارند.

وینگادا با بیان اینکه احساس و روحیه مردم را در این شرایط درک می‌کنم گفت: من خودم شوکه شدم ولی حداقل می‌توانم بگویم که مانند خیلی از مردم ایران از این نتایج خیلی ناراحتم و شاید برای من و بازیکنان بازگشت به ایران کار راحتی نباشد. واقعاً نباید از این بازیکنان انتقاد کرد چرا که مسئولیت باخت با من است.

او گفت: من فکر می‌کردم ترکیب 13 بازیکن زیر 21 سال و 7 بازیکن زیر 23 سال می‌تواند کمبود وقت ما را برای آماده‌سازی جبران کند اما الان به خاطر ترکیبی که انتخاب کردم پشیمانم. این را باید بگویم که ما جرم و جنایتی مرتکب نشده‌ایم. وقتی به ایران برگشتم سرم را بالا می‌گیرم. من فقط آن تیمی که فکر می‌کردم تیم مناسبی باشد را انتخاب نکردم اما تمام تلاشم را برای موفقیت تیم ملی ایران انجام داده‌ام.

وینگادا در پاسخ به این سؤال که چرا به یکباره ترکیب تیم امید را تغییر داد و آیا بازیکنان زیر 23 سال به وی تحمیل شدند؟ گفت: این درست نیست. هیچ‌کس بازیکنی را به من تحمیل نکرد. درست است که هدف اول ما استفاده از بازیکنان زیر 21 سال در این مسابقات بود ولی بعد از اینکه جلسه آماده‌سازی برای شرکت در این مسابقات را برگزار کردیم به این نتیجه رسیدیم که تعدادی از بازیکنان زیر 21 سال برای شرکت در این مسابقات آماده نیستند و تجربه بازیکنان زیر 23 سال می‌تواند به ما کمک کند. این تصمیمی بود که من و همکاران فنی‌ام گرفتیم.

وینگادا ادامه داد: این 20 بازیکن به صورت فردی توانایی‌های خوبی دارند اما من آن‌ها را خوب مدیریت نکردم و نتوانستم آنها را به سطح بالایی بیاورم که بتوانند خود را به خوبی نشان دهند. به همین خاطر مسئولیت این نتایج را می‌پذیرم و اگر قرار است کسی جریمه شود، آن من هستم و بازیکنان نیز تقصیری ندارند. شب بازی با ویتنام و قرقیزستان تا صبح نخوابیدم و واقعاً در شرایط ناراحت‌کننده‌ای به سر می‌برم. نمی‌توانم خودم را از دیدها پنهان کنم و از این مسئولیت فرار کنم. مطمئنم که نسل جوانی که بعدها تیم المپیک را می‌سازد، نسل خوبی برای فوتبال ایران خواهد بود.

وینگادا در پاسخ به این سؤال که حداقل انتظار مردم از شما و مسئولین فدراسیون عذرخواهی بابت کسب نتایج ضعیف بود به ایسنا گفت: من متأسفم و به دلیل این عملکرد از مردم عذرخواهی می‌کنم. مردم را درک می‌کنم و آن‌ها هم بدانند ما واقعاً ناراحت هستیم. بعد از بازی با قرقیزستان خیلی از بازیکنان گریه کردند.

وینگادا در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر اینکه انتظار نداشتید تیم امید چهار گل از ویتنام دریافت کند، گفت: بعضی وقت‌ها در فوتبال اتفاقاتی می‌افتد که توضیح دادن درباره آن‌ها خیلی سخت است و اگر من بخواهم توضیح بدهم به این معنی است که عذر و بهانه می‌آورم اما باید بگویم که سه ماه قبل و در جام جهانی برزیل نیز 7 بر یک از آلمان شکست خورد و اسکولاری بعد از بازی گفت نمی‌توانم و نمی‌دانم چه باید بگویم. در چنین شرایطی توضیح دادن خیلی سخت است. اگر بخواهم توضیح بدهم می‌گویند از مسئولیت فرار کردی. من نمی‌خواهم در آن مسیر حرکت کنم می‌خواهم مسئولیت شکست را بپذیرم. این اتفاق یک اتفاق معمولی نبود و شاید هر 50 سال یکبار رخ دهد.

سرمربی تیم المپیک در پاسخ به اینکه کارشناسان و منتقدین فوتبال ایران انتقادهای زیادی را متوجه او و تیمش می‌دانند گفت: از دید من خیلی راحت است که مشکلات را قبول کنم و با شرایط کنار بیایم ولی آن کارشناس‌ها هیچ‌کدام در کارنامه‌شان قهرمانی آسیا را ندارند و هیچ‌کدام از آن‌ها به اندازه من در کشور خودشان قهرمانی به‌دست نیاورده‌اند اما من قبول می‌کنم که نتایج بد بوده است. از زمانی که آمده‌ام تمام بازیکنان با تمام وجود خواستند که با آن‌ها باشم و اگر نمی‌خواستند یک لحظه نمی‌ماندم. با وجود انتقادات خودم را پنهان نمی‌کنم. می‌دانید باید بگویم که اگر منتقدین می‌خواهند، می‌توانند هدایت تیم را برعهده بگیرند.

سرمربی تیم امید در پاسخ به این سؤال که شنیده شده است که بازیکنان تیم ملی ایران در هنگام برگزاری بازی‌ها تمرکز لازم برای شرکت در مسابقات را نداشته‌اند و ضعف مدیریت از سوی مسئولین تیم فوتبال وجود داشته است گفت: این صحبت‌هایی است که تعدادی از مسئولین کاروان ایران مطرح می‌کنند. عنوان می‌کنند که تیم فوتبال برنامه‌ریزی و سازماندهی نداشته است، نه به این شکل نبوده است حتی اگر تیم تمرکز کافی نداشته مسئولیت‌ها با من است. الان نباید دنبال عذر و بهانه باشیم. اگر بخواهم صحبت کنم که چه چیزهایی خوب نبوده است باید 5 ساعت با شما حرف بزنم اما باید بگویم که ما بازیکنان با کیفیتی داشتیم که می‌توانستیم در این مسابقات بهتر باشیم اما ضعیف نبودیم.

وینگادا در پاسخ به این سؤال که آیا شکست 4 بر یک از ویتنام و تساوی برابر قرقیزستان و حذف از بازی‌های آسیایی در گروه سه تیمی نتیجه ضعیفی نیست، گفت: از دید من بهتر بود که در گروه 4 تیمی باشیم. عملکرد ما در بازی با ویتنام ضعیف بود اما هرگز نمی‌پذیرم که بازیکنان ضعیف هستند. ویتنام تنها در یک مورد از ما خیلی بهتر بود و آن هم گل زدن بود. در سایر موارد از جمله حفظ توپ، شوت، کرنر ما بهتر بودیم اما در پایان بازی این‌ها مهم نیست و نتیجه گرفتن اهمیت دارد. من مطمئنم که اگر به عقب برگردیم خیلی از اتفاقات داخل زمین تکرار نخواهد شد و ما می‌توانیم ویتنام و قرقیزستان را ببریم. تیم من ضعیف نیست اما قبول دارم که تعادل و توازن خوبی بین بازیکنان ایجاد نکردیم.

وینگادا در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه شما و کادر فنی عملکرد ضعیفی در این بازی‌ها داشتید گفت: بله، نتایج این را نشان می‌دهد اما باید بگویم که من رئیس بودم نه کادر من. سرمربی تیم امید درباره آینده این تیم گفت: تیمی که برای این بازی‌ها تشکیل شده بود دیگر وجود نخواهد داشت. تعدادی از بازیکنان از این تیم جدا می‌شوند و از ماه آینده تمرین آماده‌سازی تیم امید برای شرکت در بازی‌های انتخابی المپیک شروع می‌شود. البته ما باید از اشتباهات درس بگیریم و سعی کنیم که دیگر این اشتباهات تکرار نشود. وینگادا در پاسخ به این سؤال که او به واسطه دوستی با کی‌روش سرمربی تیم ملی امید ایران شده است، گفت: نه، این درست نیست با اینکه کی‌روش بهترین دوست من است اما برای آمدن به ایران نیازی به حمایت و فشار او ندارم چون کارنامه فوتبال من در گذشته اینقدر کافی است که بتوانم در ایران کار کنم.

سرمربی تیم امید درباره برخورد زشت و زننده خانزاده در بازی با ویتنام گفت: در برخورد خصوصی‌ که با او داشتم صحبت‌های لازم بین ما رد و بدل شد. من هم از رفتار ایشان شوکه شدم و او هم از رفتاری که انجام داده پشیمان است ولی خب صحبت کردن راحت است. وقتی شما تحت فشار باشید امکان دارد هر رفتاری از شما سر بزند. خانزاده به خاطر دو کارت زردی که گرفت و الفاظ رکیکی که بازیکن ویتنامی به کار برد کنترل خود را از دست داد و مرتکب آن اشتباه شد.

حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۲۱:۳۸
معذرت خواهیشو کرده (252250)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۶/۲۸ ۲۱:۵۴
"عملکرد ما در بازی با ویتنام ضعیف بود اما هرگز نمی‌پذیرم که بازیکنان ضعیف هستند."
من متوجه جمله ایشان نمی شوم! میشه یه نفر این رو برای ما هم روشن کنه! ایشون فکر کرده برای تفریح و گردش به کره رفته و احتمالا در برگشت هم انتظار استقبال داره!!! فوتبال در کشور ما یعنی پول، دلالی، فساد، جادوگری، بی ادبی و پر رویی ،جعل و کلاهبرداری و .... (252251)