به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۰ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۵۵۳۳۸
شرق در یک نگاه

از ایران می‌خواهیم با داعش مقابله کند

گروه سیاسی: در صفحه نخست روزنامه شرق روز یکشنبه تیترهای وضعیت قرمز ذخایر آبی و از ایران می‌خواهیم با داعش مقابله کند دیده می‌شود.
از ایران می‌خواهیم با داعش مقابله کند
این روزنامه تیتر یک را به عنوان وضعیت قرمز ذخایر آبی اختصاص داد و نوشت: صدای آژیر قرمز کم آبی در تهران این بار با وضوح بیشتری شنیده می شود. سدهای لار و لتیان که سامانه آبرسانی به نواحی شرقی تهرانند، وضعیت نگران کننده ای دارند و آنطور که اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری هشدار داده، این 2 سد، تنها چندروز دیگر آب دارند. وضعیت ذخایر آبی چندماه است که قرمز است. حالا چالش کم آبی از مرز «مشکل» عبور کرده و به «بحران» تبدیل شده است.

روزنامه شرق به عنوان از ایران می خواهیم با داعش مقابله کند اشاره کرد. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل با تصور اینکه محمدجواد ظریف در این نشست حضور دارد، گفت: همه کشورها از جمله ایران، که وزیرخارجه اش امروز اینجاست، نقشی در مبارزه با این گروه بازی می کنند. وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنانش به حاضران گفت که در مقابله با داعش تنها یک گزینه داریم و مبارزه با آن با ائتلافی بین المللی که این مبارزه چه در عراق و چه در سوریه یا در هر جای دیگر باشد، باید انجام شود. جان کری تاکید کرد: از همه کشورها از جمله ایران می خواهیم که به ایفای نقش در مقابله با داعش بپردازند.

این روزنامه در تیتری به موضوع بخش جراحی قلب بیمارستان مدرس را عفونت بیمارستانی تعطیل کرد، پرداخت. عفونت بیمارستانی این بار در اتاق عمل قلب بیمارستان مدرس تهران خبرساز شد. بخش جراحی قلب تعطیل شد و اکنون حداقل 6 بیمار در بخش پستCCU نه به خاطر جراحی قلب بلکه به خاطر عفونت بیمارستانی درد می‌کشند. همچنین گفته می شود یکی از بیماران به دلیل حجم بالای عفونت، بینایی خود را از دست داده که هنوز این مساله به تایید رسمی نرسیده است. عفونت بیمارستانی، عفونتی است که بیمار در بیمارستان به آن آلوده می‌شود.

سیاست‌های کلی علم و فناوری تیتر دیگر روزنامه شرق است. آیت الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی سیاست‌های کلی علم و فناوری را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین شده است، ابلاغ کردند. این روزنامه در تیتری مهلت یک ماهه برای فیلتر واتس آپ، تانگو و وایبررا برجسته کرد. حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه با ارسال نامه‌ای به وزیر ارتباطات از او خواست ظرف حداکثر یک ماه نسبت به فراهم آوری زمینه و بستر فنی موردنیاز مسدودسازی و کنترل اطلاعاتی موثر شبکه‌های اجتماعی نظیر واتس آپ، وایبر و تانگو اقدام کند، در غیر این صورت قوه قضاییه نسبت به این امر اقدام خواهد کرد.