به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۳۱ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۵۵۴۹۳

تداوم انتشار معنادار اسناد امنیتی كشور!

گروه سياسي: برخی اسناد طبقه‌بندی شده انفجار دفتر نخست‌وزیری در شهریور ماه سال ۱۳۶۰ در قالب کتابی با عنوان «پرونده مسکوت» از سوی سازمان اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.
تداوم انتشار معنادار اسناد امنیتی كشور!
مدیر انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی با اعلام این خبر گفته کتاب مذکور با اصلاحاتی اندک از سوی وزارت ارشاد مجوز نشر دریافت کرده است. مهدی رمضانی، افزوده برخی اسناد در این کتاب برای نخستین‌بار است که منتشر می‌شود و بسیار حائز اهمیت است. کتاب «پرونده مسکوت» نوشته حسن روزی طلب و محمدمهدی اسلامی است که در چهار فصل و با ۱۶ ضمیمه منتشر شده است.

نویسندگان این کتاب مهم‌ترین هدف خود از تدوین آن را را مبارزه با «تحریف‌ها» درباره حادثه انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ اعلام کرده‌اند. سایت سازمان اسناد انقلاب اسلامی «مصاحبه با متهمین پرونده و استفاده از منابع متعدد را از ویژگی‌های مثبت» این کتاب برشمرده است. تهیه کنندگان این کتاب از حامیان احمدی‌نژاد به شمار می‌روند که پس از کناره‌گیری وی از قدرت در سازمان اسناد اتقلاب اسلامی مشغول فعالیت شده‌اند.

این افراد در حال حاضر با حمایت روح‌الله حسینیان٬ رئیس سازمان اسناد انقلاب اسلامی و از حامیان احمدی‌نژاد نشریه‌ای با عنوان «رمز عبور» منتشر می‌کنند كه تاکنون ده‌ها سند و مصاحبه تاریخی از وقایع مختلف در جمهوری اسلامی منتشر کرده است. احمدی‌نژاد دی ماه سال ۹۲ و پیش از انتشار این نشریه و کتاب «پرونده سکوت» از مرکز اسناد انقلاب اسلامی دیدار و با روح‌الله حسینیان گفتگو کرده بود. سازمان اسناد انقلاب از بهمن ماه سال گذشته با انتشار کتابی با عنوان «صخره سخت» به طور رسمی انتشار اسناد امنیتی را آغاز کرده است.