به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۲ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۵۵۷۱۱
اعتماد در یک نگاه

مقدمات دیدار با اوباما فراهم نیست

گروه سیاسی: موضوع‌های مقدمات دیدار با اوباما فراهم نیست و نخستین حمله آمریکا علیه داعش در سوریه در صفحه نخست روزنامه اعتماد روز چهارشنبه مشاهده می‌شود.
مقدمات دیدار با اوباما فراهم نیست
این روزنامه تیتر یک را به خبر مقدمات دیدار با اوباما فراهم نیست، اختصاص داد و نوشت: حسن روحانی رییس جمهوری در پاسخ به شبکه ان بی سی در خصوص امکان دیدار حسن روحانی با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا گفت: برای این دیدار برنامه ریزی و طراحی نشده و قاعدتا دیداری انجام نخواهد گرفت. رییس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: هر زمانی بنا باشد در سطح روسای جمهوری ایران و امریکا دیدار انجام گیرد، باید مقدمات لازم فراهم شود که گاه تهیه این مقدمات از هفته‌ها قبل آغاز می‌شود لذا این دیدار در شرایط کنونی منتفی است.

روزنامه اعتماد با برجسته کردن عنوان نخستین حمله آمریکا علیه داعش در سوریه، نوشت: دوباره آن اتفاقی که سخن بسیاری از آن گفته می‌شد اما هیچ نشانه رسانه‌ای از آن نبود، به طور ناگهانی رخ داد و به سر خط خبرهای رسانه‌های صوتی و تصویری و مکتوب جهان تبدیل شد. خبر فوری پشت خبر فوری، درست مثل 20 مارس 2003 روزی که جهان با آغاز حملات آمریکا و متحدانش به عراق غافلگیر شد، به همین نسبت خبر حمله آمریکا و متحدانش به مواضع داعش در سوریه غافلگیر کننده بود. آمریکا از هفته ‌ا پیش درباره تشکیل ائتلافی از متحدانش برای مقابله با تهدید تروریستی داعش خبر داده بود.

بخشنامه بودجه سال 1394 ابلاغ شد، تیتر دیگر این روزنامه است. بخشنامه بودجه سال 1394 کل کشور عصر دیروز از سوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ابلاغ شد. سقف اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای از محل درآمدهای عمومی 422 هزار میلیارد تومان برآورد شده که بیش از 126 هزار میلیارد تومان آن هزینه‌ای و بیش از 295 هزار میلیارد تومان هم عمرانی است.

روزنامه اعتماد با مطرح کردن موضوع مجلس به تندروی رای نداد، نوشت: تیر تندروها به سنگ خورد، جبهه پایداری نتوانست در رقابت با اصولگرایان معتدل مجلس هیچ کدام از نامزدهایش را راهی دو شورای نظارت بر مطبوعات و صدا و سیما کند. دیروز مجلسی‌ها باید سه نماینده را از بین خود برمی‌گزیدند؛ 2 نفر برای شورای نظارت بر صدا و سیما و یک نفر هم برای شورای نظارت بر مطبوعات. در مقابل حمید رسایی، 108 نماینده هم به حسن کامران رای دادند تا گزینه نزدیک به جریان رهروان راهی شورای نظارت بر مطبوعات شود.

این روزنامه با انعکاس عنوان استفاده اصولی از فناوری‌های ارتباطی، آورد: سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی گفت: استفاده اصولی از فناوری‌های ارتباطی در فضای مجازی، لازمه پیشرفت در دنیای کنونی است. وی افزود: انواع فناوری‌های ارتباطی مانند فیس بوک، وایبر و واتس آپ در دوره کنونی که به عصر ارتباطات موسوم شده، اجتناب ناپذیر است اما موضوع مهم در این زمینه انجام مراقبت و نظارت لازم از سوی ارگان‌های ذی ربط برای استفاده اصولی و غیر مضر از این امکانات در فضای مجازی است.