به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۳ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۵۵۸۲۸
محمد دانشور قهرمان کایرین شد ؛

چهارمین طلای ايران در بازی​های آسیایی

گروه ورزشي: محمد دانشور در فینال رقابتهای دوچرخه سواری پیست مدال طلای کایرین را برگردن آویخت.
چهارمین طلای ايران در بازی​های آسیایی
در ششمین روز بازی های آسیایی آخرین رقابت دوچرخه سواری در بخش پیست برگزار شد و رکابزنان سرعتی در ماده کایرین به رقابت پرداختند. محمد دانشور که توانسته بود به مرحله فینال راه یابد در مصاف با پنج رکابزن از کره جنوبی، چین و مالزی توانست مدال طلا را کسب کند تا رکابزنان پیست دست خالی به ایران بر نگردند. این در حالی است که پراش دیگر دوچرخه سوار ایران که از راهیابی به فینال باز مانده بود برای کسب مقام هفتم تا دوازدهمی رقابت کرد که در پایان در رده دهم قرار گرفت. 
 
 دانشور پس از کسب این مدال طلا گفت:«خدا رو شکر می کنم که تلاش هایم نتیجه داد.حریف های سرسختی داشتم .سطح مسابقات بالا بود . حریف کره ای  تلاش می کرد که با استفاده از میربانی به مقام اول برسد ولی من از تمام وجودم مایه گذاشتم تا هم دل مردم را خوسحال کنم و هم اولین مدال دوچرخه سوای رو به دست بیاورم.»

مدال آوران ایران در هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی:

مدال طلا :
* نجمه خدمتی(تیراندازی)، محسن محمدسیفی(ووشو)، محسن شادی(روئینگ - قایقرانی)، محمد دانشور (کايرن)

مدال نقره:
* نرجس امام قلی نژاد(تیراندازی)، الهه منصوریان(ووشو)، تیم تیراندازی تفنگ بادی 10 متر بانوان، حمیدرضا لادور (ووشو)، تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر، کیانوش رستمی(وزنه برداری)

مدال برنز:
* سجاد عباسی(ووشو)، تیم روئینگ چهار نفره بانوان، سولماز عباسی( روئینگ - قایقرانی)، تیم روئینگ دو نقره مردان.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.