به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۵ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۵۶۰۴۴
برنامه اصلی اصلاحات همگرایی بین اردوگاهی است

اصولگرايان دنبال دوپینگ‌های نظارتی نباشند

گروه سياسي: يك عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه اصلاح طلبان در صورت همگرایی و تعامل رای بالایی در انتخابات مجلس دهم كسب خواهند كرد، گفت: جریان رقیب برای موفقیت نباید دنبال دوپینگ‌های نظارتی باشد.
اصولگرايان دنبال دوپینگ‌های نظارتی نباشند
شهربانو امانی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره شرایط و برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات آینده مجلس گفت: اصلاح طلبان یکی از جریان‌های سیاسی مهم کشور هستند که تا به امروز تجربه‌های بسیار متعددی در زمینه انتخابات داشته‌اند، بنابراین مانند گذشته تلاش و هدف اصلی آن‌ها فعالیت حداکثری در چارچوب قانون خواهد بود. وی ادامه داد: هرچند متاسفانه در چند سال گذشته تحت شرایط خاص فعالیت اصلاح طلبان محدود و در محاق بود، اما طی یک سال گذشته و در دولت تدبیر و امید که اصلاح طلبان در روی کار آمدن آن نقش مهمی داشتند شرایط برای فعالیت بهتر شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بابیان اینکه برنامه اصلی اصلاحات همگرایی بین اردوگاهی است، تصریح کرد: اصلاح طلبان در مسیرهمگرایی به دنبال نوعی وحدت هستند که دراین جهت نیاز است رقابت‌های درون جناحی کمرنگ و وفاق جدیدی براساس ارزش‌های اصلاح طلبی ایجاد شود. امیدوارم نمایندگان همه جریان‌های فکری بتوانند در انتخابات سال آینده شرکت کنند، این موضوع علاوه بر افزایش مشارکت همه اقشار،مجلس کار آمد و آشنا به وظایف خود را ایجاد خواهد کرد.

عضو شواری مرکزی حزب کارگزاران در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد بین اصلاح طلبان و جریان‌ میانه رو اصول‌گرایی در انتخابات آینده مجلس ائتلافی صورت بگیرد،بیان کرد:در کشورهایی که ائتلافی بین جناح‌ها و احزاب شناخته شده صورت می‌گیرد، معمولا این ائتلاف در برابر حزب حاکم است که شرایط در کشور ما از لحاظ انتخابات ریاست جمهوری تا حدودی متفاوت است. امانی گفت: اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس با گستردگی طیف خود یک گام در بازی دموکراسی جلو‌تر هستند، با المان‌ها، نماد‌ها و شخصیت‌های شناخته شده خود در کشوردر انتخابات حضور خواهند یافت.

این فعال اصلاح طلب تاکید کرد: در این مسیر، اصلاحات به یک وحدت درونی محکم نیاز دارد که راهکار آن هم لیدری شخص آقای خاتمی با پایگاه اجتماعی و رای بالاست.البته علی رغم آنکه طی سال‌های گذشته به انحای مختلف سعی شده است رابطه ایشان با مردم را مخدوش کنند اما این موضوع نتیجه عکس داشته است.

امانی بابیان اینکه اصول گرایان باید شکست در فضای انتخابات را بپذیرند، گفت: امروز صبحت از ائتلاف با رقیب جایگاهی نخواهد داشت، جریان اصول‌گرایی در سال‌های گذشته با حمایت‌های گوناگون باعث تقویت گروه‌هایی مانند جبهه پایداری شد و باید بدانند و قبول کنند که رقابت اصلی بین اصلاح‌طلبان و پایداری است. این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره ویِژگی مجلس آینده نیز گفت: یکبار برای همیشه نهاد‌های نظارتی و همه کسانی که تلاش می‌کنند مجلسی ایجاد کنند که وقتی پیچ رادیو مجلس باز می‌شود تن آن‌ها نلرزد، باید بدانند که یک مجلس ضعیف و ناکارآمد و با پایگاه رای محدود برای هیچ جریانی سودمند نخواهد بود.

امانی بیان کرد: اگر تمهیداتی برای حضور همه جریان‌ها در چارچوب قانون و بدون اعمال سلیقه اندیشیده شود و همه طیف‌های فکری بتوانند در انتخابات شرکت کنند، این موضوع زمینه ایجاد اعتماد عمومی ومشارکت بالا را فراهم کرده و در این حالت خود به خود مجلس کار آمدی که نماینده مطالبات حقیقی مردم است، شکل می‌گیرد.