به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۵۶۱۰۴
به اصل اثر و فضای شب شعر وفادار بوديم؛

صدای شاملو «غریبانه» در پاییز می‌پیچد

گروه فرهنگ و هنر: آلبوم «غریبانه» نخستین آلبوم از مجموعه‌ی شب شعرهای شاملو، به‌زودی به بازار موسیقی می‌رسد.
صدای شاملو «غریبانه» در پاییز می‌پیچد
بابک چمن‌آرا با اعلام این مطلب گفت: موسسه‌ی فرهنگی - هنری «آواخورشید» در آذرماه امسال اقدام به انتشار آلبومی از شب شعر احمد شاملو خواهد کرد.او ادامه داد: محتوای این آلبوم مربوط به شب شعری است که در آبان‌ماه 1351 در تهران برگزار شد و به اهتمام «خانه بامداد» در اختیار موسسه‌ی فرهنگی - هنری «آواخورشید» قرار گرفته است.

مدیر مرکز موسیقی «بتهوون» اظهار کرد: در ماه‌های گذشته و پس از اخذ مجوزهای لازم از دفتر موسیقی و شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این اثر به مراحل فنی چاپ و تولید رسید و با این‌که ماه آینده آماده‌ی ارائه خواهد بود، اما تاریخ رونمایی و توزیع آن به آذرماه که ماه تولد شاعر است، موکول می‌شود. چمن‌آرا در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چه موسیقی‌ای برای این مجموعه انتخاب شده است، توضیح داد: برای این اثر هیچ موسیقی‌ای انتخاب نشده، زیرا تمام تلاش ما این بوده که به اصل اثر و فضای شب شعر وفادار باشیم. او همچنین افزود: مخاطبان در این آلبوم، صدای تشویق‌ها و صحبت‌های مردم و حتی صدای صحبت کردن شاعر با حاضران را هم می‌شنوند. همچنین یکی از یادداشت‌های شاملو در بروشور این اثر آمده است.

 احمد شاملو 21 آذرماه 1304 در تهران به دنیا آمد. کتاب‌های «آهن‌ها و احساس»، «قطعنامه»، «آهنگ‌های فراموش‌شده»، «هوای تازه»، «باغ آینه»، «لحظه‌ها و همیشه»، «آیدا در آینه»، «آیدا، درخت، خنجر و خاطره»، «ققنوس در باران»، «مرثیه‌های خاک»، «شکفتن در مه»، «ابراهیم در آتش»، «دشنه در دیس»، «ترانه‌های کوچک غربت»، «مدایح بی‌صله» و «در آستانه» از جمله‌ آثار این شاعرند که بنیان‌گذار شعر سپید در ادبیات فارسی دانسته می‌شود. او دوم مردادماه 1379 درگذشت و پیکرش در امامزاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.
مرجع : ایسنا