به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۵۶۱۱۵
آرمان در یک نگاه

موج سواری تندروها روی اشتباه کامرون

گروه سیاسی: روزنامه آرمان در شماره روز یکشنبه به بازتاب عنوان‌های موج سواری تندروها روی اشتباه کامرون و خداحافظ نیویورک فانتزی؛ سلام مذاکرات جدی پرداخت.
موج سواری تندروها روی اشتباه کامرون
این روزنامه تیتر یک را به عنوان موج سواری تندروها روی اشتباه کامرون، اختصاص داد و نوشت: قریب به یک دهه بازی قدرت‌های منطقه‌ای و بین المللی معطوف به محدودکردن تهران بود. اما همگان دیدند که با روی کار آمدن دولت یازدهم و بیش از یک سال فعالیت این دولت، آنچه می‌توان به عنوان سند افتخار از آن یاد کرد همین سیاست خارجی فعال و پویای دولت تدبیر و امید است. سایه تهدید و تحریم کم کم از کشورمان رخت بربست. اما کسانی هستند که این رویکرد را نمی‌پسندند و منتظرند تا تیغ انتقاد خود را علیه دولت و دستگاهی به کار گیرند که نماد حضور فعال در عرصه دیپلماتیک است. بدین ترتیب سخنان جیمز کامرون نخست وزیر انگلیس، بهانه‌ای را فراهم کرد تا مخالفان داخلی روحانی این هفته بیکار نباشند. یک دیدار، احوالپرسی، یک سخنرانی و حتی هر حرکت رییس جمهور، رصد می‌شد تا شاید بهانه دیدار کامرون و حسن روحانی فراهم شود. هر چند دیدارهای روحانی با مسوولان ارشد کشورهای دیگر کاملا هماهنگ بود، اما بهانه برای دلواپسان دولت روحانی فراوان است. دیدار با کامرون جوان و سپس موضع گیری او در مجمع عمومی سازمان ملل و این بار فشار بر رییس جمهور محبوب دولت یازدهم.

روزنامه آرمان با انعکاس عنوان خداحافظ نیویورک فانتزی؛ سلام مذاکرات جدی، نوشت: پایان نیویورک، آغازی برای حرکت در مسیر بزرگ. علی الظاهر مذاکرات 10روزه نیویورک با همه بیم و امیدهای معطوف به آن بدون دستیابی به نتیجه ملموس پایان پذیرفت. حال این سوال مطرح است که مذاکرات نیویورک با این پایان بندی ناخوشایند، آیا تاثیر و تاثر ملموسی در روند مذاکرات هسته‌ای نداشته و به زبان ساده نوعی سکته و توقف رخ داده است؟ پاسخ به این برداشت بدون هیچ مکث و تردیدی منفی است. آنچه می‌توان آن را نزدیک ترین و نکته بینانه ترین نظر پیرامون روند مذاکرات هسته‌ای دانست، سخنی از وزیر امورخارجه آلمان است که در دیدار با روحانی گفته بود: «هرگز تا این حد به حل مساله نزدیک نبوده‌ایم.»

این روزنامه با انتخاب عنوان 71سال زندان برای 13 متهم اقتصادی، نوشت: شعبه 1064 دادگاه عمومی جزایی تهران حکم غیرقطعی سیزده متهم یک پرونده به اتهاماتی از قبیل کلاهبرداری، ارتشاء، جعل را صادر کرد. همزمان با اعلام شکایت اداره حقوقی بانک ملت و گزارش‌های واصله از سازمان بازرسی کل کشور و مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی ناجا علیه سیزده متهم، پرونده در دادسرای امور اقتصادی مطرح شد. پس از صدور کیفرخواست پرونده در شعبه 1064 دادگاه عمومی جزایی تهران مستقر در مجتمع قضایی امور اقتصادی مورد رسیدگی قرار گرفت.

ایران هزاران سازمان مثل حزب ا... دارد، تیتر دیگر روزنامه آرمان است. شنیده شد که خبرگزاری دفاع مقدس متن پیام سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در دهمین کنگره بزرگداشت شهدای استان کرمان که در مهرماه سال 86 برگزار شد را برای نخستین بار منتشر کرده است. در این پیام آمده است: هیچ حادثه‌ای که دشمن آن را امتحان کرد سخت‌تر و شدیدتر از جنگ 33 روزه لبنان نیست و هیچ دشمنی کلاسیک‌تر و ورزیده‌تر از اسراییل نبود، آنها در کمال ناباوری دیدند که قوی‌ترین ارتش دنیا به دست یک مجموعه کوچک به نام حزب ا... شکست خورد و منهدم شد. ایران هزاران سازمان مثل حزب ا... و میلیون‌ها انسان مانند عناصر حزب ا... در وجود خود دارد.

این روزنامه با برجسته کردن موضوع ازدواج باید دبیرستانی شود، نوشت: شنیده شد که رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید در مسیر آسان شدن ازدواج‌‌ها گام برداریم، گفت: من با ازدواج دانشجویی مخالفم و معتقدم که ازدواج‌ها باید دبیرستانی باشد. حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با بیان اینکه ازدواج بهترین راه پیوند دختران و پسران است، افزود: برخی از دلایل همانند اختلافات سطح علمی نباید مانع ازدواج 2 نفر شود و در واقع ازدواج را نباید درگیر مساله مدرک‌گرایی کنیم.