به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۷ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۵۶۲۱۹
نگاهی به روزنامه ایران

دعوت از اساتيد ایرانی مقیم​خارج به بازگشت

گروه سیاسی: روزنامه ایران در شماره روز دوشنبه اصلاح حقوق بازنشستگی یک میلیون کارمند را تیتر یک کرده و در ادامه با انتشار عکسی از سقوط هواپیما در تهران عنوان جعبه سیاه آنتونف گشوده شد را برجسته ساخته است.
دعوت از اساتيد ایرانی مقیم​خارج به بازگشت
در خبر یک این روزنامه آمده است: طبق قانون فعلی،کارکنان دولت که صندوق آنها تأمین اجتماعی است، از این پس که بازنشسته شوند، حقوق دوران بازنشستگی شان حداقل تا 30 درصد کاهش می‌یابد اما دولت اعلام کرد مشکل یاد شده را که شامل حال یک میلیون کارمند در آستانه بازنشستگی می‏‌شود، اصلاح خواهد کرد. علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش برای حل این مشکل اعلام کرد: موضوع در کمیسیون اجتماعی دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت این قانون شامل حال افرادی که در گذشته بازنشسته شده‌اند، نمی‌شود.

در خبر دوم این روزنامه که به سقوط هواپیمای آنتونف باز می‌گردد، خطای خلبان و خاموشی موتور عامل سقوط اعلام شده است. در بخشی از این خبر آمده است: رئیس سازمان هواپیمایی کشور علت اصلی وقوع سانحه ایران 140 را نقص فنی اعلام کرد و گفت: عدم کنترل مسیر و از کارافتادن موتور هواپیما باعث سقوط هواپیمای آنتونف 140 شد.

سخنرانی روحانی در جمع نخبگان وطنی مقیم آمریکا: دعوت از استادان ایرانی مقیم خارج برای بازگشت، در آیین تجلیل از خانواده شهدای اقلیت‌های دینی؛ یونسی: دین واقعی مانع از خشونت است، غرش پلنگ جویبار؛ یزدانی اولین طلای کشتی آسیا را صید کرد، نقد و ارزیابی برداشت‌های متفاوت از مذاکرات ایران و 1+5؛ نتایج دیپلماسی هسته‌ای ایران در نیویورک، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی: پرداخت وام ازدواج سرعت گرفت، کاتالان‌ها در مسیر اسکاتلندی‌ها؛ صدای تجزیه طلبی از اسپانیا برخاست و 500 مدیر فرهنگی جهان در نصف جهان؛ اصفهان در تدارک جشنواره میراث فرهنگی از دیگر عناوین برجسته شده در این شماره روزنامه ایران است.