به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۰۹ ساعت ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۵۶۴۵۴
ليگ قهرمانان اروپا؛ پاری‌سن‌ژرمن 3 - بارسلونا 2

اولین شکست آبی‌اناری‌ها با لوئیز انریکه

گروه ورزشي: رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا با انجام 8 دیدار پیگیری شد که در مهم‌ترین مسابقه تیم فوتبال پاری سن ژرمن در ورزشگاه خانگی خود پارک دِ پرنس میزبان بارسلونای اسپانیا بود که این دیدار جذاب با نتیجه 3 بر 2 به سود شاگردان لوران بلان خاتمه یافت.
اولین شکست آبی‌اناری‌ها با لوئیز انریکه
این نخستین شکست لوئیز انریکه در سمت سرمربی بارسلونا محسوب می‌شد. در این دیدار لوئیز انریکه درون دروازه تیم خود از تراشتگن دروازه‌بان جوان آلمانی استفاده کرد که اشتباهات محرزی نیز داشت. گل نخست این مسابقه را داوید لوئیز رد دقیقه 10 به ثمر رساند. در نیمه نخست بارسلونا روی یک حرکت تیمی بسیار زیبا توسط لیونل مسی در دقیقه 11 بازی را به تساوی کشاند. اما نیمه اول با تساوی خاتمه نیافت و پاریسی‌ها روی اشتباه دروازه‌بان بارسلونا در دقیقه 26 گل دوم را وارد دروازه آبی اناری‌ها کردند تا با برد به رختکن بروند.

در نیمه دوم با اینکه جریان بازی به سود بارسلونا بود اکا پاری سن ژرمن روی یک ضدحمله و روی سانتر فن‌درویل توسط متوئیدی در دقیقه 54 دروازه بارسلونا را گشود تا نتیجه 3 بر یک شود اما این گل نیز دوام زیادی نداشت و نیمار در دقیقه 56 با ضربه‌ای زیبا اختلاف را به حداقل رساند. در دیدار دیگر آپوئل نیکوزیا قبرس در ورزشگاه خانگی خود میزبان آژاکس آمستردام بود که این مسابقه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. اندرسن در دقیقه 28 برای آژاکس گلزنی کرد و ماندوکا در دقیقه 32 از روی نقطه پنالتی برای میزبان گل زد. در جدول رده بندی گروه ششم پس از بازی‌های دور دوم، پاری سن ژرمن با 4 امتیاز صدرنشین شد و بارسلونا با 3 امتیاز دوم است.

در گروه H دو بازی برگزار شد که طی آن باته‌بوریسف میزبان اتلتیک بیلبائو اسپانیا بود این دیدار با قدرت‌نمایی میزبان آغاز شد و دیری نپایید که با گل‌های پالیاکوف در دقیقه 19 و کارنیتسکی در دقیقه 41 از حریف اسپانیایی پیش افتاد اما بازیکنان بیلبائو توسط آدوریز در دقیقه 45 یکی از دو گل را جبران کردند. نیمه دوم دیدار گلی از خط دروازه‌‌ها نگذشت تا بازی با نتیجه 2-1 به سود باته‌بوریسف خاتمه یابد. همچنین شاختار دونستک به مصاف پورتو پرتغال رفت که دیدار با تساوی 2 بر 2 در اوکراین به پایان رسید. گل‌های دیدار را تکسیرا و آدریانو برای شاختار در دقایق 52 و 85 برای پورتو و جکسون مارتینز در دقایق 89 و 90 برای پورتو به ثمر رساندند.
نتايج كامل ديدارها به شرح زير است:
آپوئل نيکوزيا1 - 1آژاكس
پاريس‌سنت‌ژرمن3 - 2بارسلونا
زسکامسکو0 - 1بايرن‎مونيخ
منچسترسيتي1 - 1آاس رم
شالكه041 - 1ماريبور
اسپورتينگ ليسبون0 - 1چلسي
باته بوريسوف2 - 1بيلبائو
شاختار2 - 2پورتو