به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۰ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۵۶۵۶۲
متاسفانه شبکه تعاونی بیشتر یک دکور است

تعاونگران حرمت تعاون را حفظ کنید

گروه اقتصادی: معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم ارتباط و تعاون تعاونگران با یکدیگر تاکید کرد و گفت: تعاونگران باید حرمت تعاون را حفظ کرده و از هیچ فرصتی برای تبلیغ و جاافتادن آن در کشور چشم پوشی نکنند.
تعاونگران حرمت تعاون را حفظ کنید
سیدحمید کلانتری در نشست مشترک با تعاونگران برتر خراسان رضوی، اظهار کرد: تعاونگران باید پس از درک شرایط و دسته‌بندی مسائل و مشکلات با نگاهی سیستمی، مدیریتی و عقلانی برای حل و فصل معضلات برنامه ریزی کنند. وی با بیان اینکه بحث تعاون کشور به طور بالقوه بسیار ثروتمند و توانمند و گسترده است، افزود: بزرگترین توانایی تعاونی‌ها داشتن بازار اعضاء و مشتری‌هاست اما متاسفانه با وجود داشتن بازاری بسیار بزرگ از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نمی‌شود.

کلانتری از شبکه تعاونی‌ها به عنوان دومین ثروت اصل تعاون کشور نام برد و گفت: متاسفانه شبکه تعاونی‌ها بیشتر یک دکور است و از آن استفاده‌ای نمی‌شود. معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: برای اصلاح اندیشه و فرهنگ تعاون و روش‌های موثر در آن باید همفکری داشته باشیم و کشوری مثل تایلند 95 درصد مدارس دارای تعاونی هستند اما تنها 5 درصد مدارس کشور تعاونی دارند به همین دلیل موضوع تعاونی ها در کشوری مثل تایلند ارزش بیشتری پیدا کرده است.

وی از تلاش برای ارائه برنامه‌ای راهبردی برای تحول تعاون کشور توسط تعاون، کار و وزارت رفاه اجتماعی در دو ماه گذشته خبر داد و گفت: در این مدت توانسته‌ایم هفت برنامه راهبردی برای حل مشکلات بخش تعاون در نظر بگیریم. کلانتری به ترویج فرهنگ تعاون به عنوان نخستین برنامه راهبردی اشاره و اظهار کرد: این فرهنگ باید به گونه‌ای ترویج شود که جایگاه شایسته تعاون در جامعه نمود یابد زیرا فرهنگ تعاون یعنی فرهنگ همکاری، کار جمعی، روحیه جمعی و اعتماد.

وی ادامه داد: توسعه مدیریت و منابع انسانی دومین برنامه راهبردی ما برای تحول تعاون کشور است و هیات مدیره‌ی تعاونی‌ها باید توانمندتر و حرفه‌ای‌تر از گذشته عمل کند و ارتباطشان را با یکدیگر گسترش دهند. وی از تقویت تعاملات شبکه‌ای توسعه همکاری دستگاهی و بین دستگاهی، تامین منابع و مشوق‌ها، توسعه بازار و برند و تامین نظارت و همگانی کردن نظارت به عنوان دیگر برنامه‌های راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نام برد.

کلانتری خاطرنشان کرد: امروزه برندسازی و توسعه بازار یکی از راه‌های خوب در توسعه تعاونی‌هاست اما متاسفانه برندبازی و بازاریابی در تعاونی‌های کشور بعید بوده و اتاق های تعاون باید در معرفی تعاونی ها و فعالیت‌های آن‌ها تلاش کنند. وی از تلاش برای راه اندازی پرتال تعاون در کشور برای ارتباط هر چه بهتر تعاونی‌ها خبر داد و گفت: قابلیت این پرتال را می‌توان در شبکه تعاون خراسان رضوی مشاهده کرد که می‌تواند با اضافه کردن مکمل‌های لازم این شبکه را گسترش دهیم.
مرجع : ایسنا