به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۵۶۶۷۳

آب شرب تهران سلامت است

گروه جامعه: معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نتایج پایش و کنترل مداوم کلرسنجی، نیترات و میکروبی آب تهران براساس استانداردهای بهداشتی حاکی از سلامت آب شرب تهران است.
آب شرب تهران سلامت است
به گزارش وزارت بهداشت، دکتر «علی اکبر سیاری» اظهارات ضد ونقیض و تردید درباره سلامت و کیفیت آب شرب تهران را بی اساس خواند و افزود: بررسی مداوم آب تهران به منظور آزمایش میزان نیترات، کلر و میکروب ها انجام می شود و نتایج حاکی از آن است که آب آشامیدنی تهران سالم است. وی گفته های برخی افراد را در این خصوص رد کرد و گفت: آب تهران به صورت مستمر براساس استانداردهای بهداشتی بین المللی پایش و کنترل می شود و آزمون های کنترل کیفی بسیاری شامل کلرسنجی، میکروبی و نیترات به صورت مستمر روی آب تهران انجام می شود و سلامت آب شرب تهران را تایید می کند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت در خصوص خطر وجود نیترات در آب شرب تهران برای نوزادان زیر سه ماه توضیح داد: شیرخواران سه ماهه که با شیر مادر تغدیه می شوند تا شش ماه تمام نیاز به آب شامیدنی ندارند، کسانی که در این خصوص اظهار نطر می کنند، از این موضوع بی اطلاعند و ضرورت دارد قبل از اظهار نظر، اطلاعات مورد نیاز را از طریق افراد مطلع تکمیل و سپس نظر خود را اعلام کنند.
مرجع : ایرنا