به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۱
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۱ ساعت ۱۸:۱۹
کد مطلب : ۵۶۶۹۴
بازتاب گسترده کمپین سینماگران در رسانه‌های غربی؛

ابعاد تازه حمایت هنرمندان از مذاکرات

گروه فرهنگ و هنر: دو روز پس از به‌راه افتادن کارزار اینترنتی ۶ سینماگر ایرانی در دفاع از مذاکرات هسته‌ای، واکنش‌ها نسبت به این اقدام و بازتاب آن در رسانه‌های بین‌المللی ادامه دارد.
ابعاد تازه حمایت هنرمندان از مذاکرات
پس از آنکه کارزار اینترنتی با شعار No 2 No Deal (نه گفتن به نرسیدن به توافق) از سوی 6 سینماگر برجسته ایرانی در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد، رسانه‌های جهانی همچنان این ابتکار فیلم‌سازان ایرانی را پوشش می‌دهند. اصغر فرهادی، رخشان بنی‌اعتماد، عباس کیارستمی، مجید مجیدی، رضا میرکریمی و محمدمهدی عسگرپور در کارزاری تبلیغاتی به آدرس اینترنتی http://no2nodeal.com که با حمایت وزارت امور خارجه ایران برپا شده بود، اعلام کردند: «پیش از پایان سال جاری، می‌توان به بحران دیرپایی که همه ما را تحت تأثیر قرار داده ا‌ست، پایان داد.»

مذاکرات هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی یک ماه دیگر در پایان ماه اکتبر میلادی از سر گرفته می‌شود. درخواست اینترنتی این سینماگران به زبان انگلیسی تا روز پنجشنبه بیش از 1500 Like در فیسبوک و 240 دنبال‌کننده در توییتر پیدا کرد. در درخواست اینترنتی این سینماگران همچنین آمده است: «تحریم‌ها به مردم عادی ایران، و نه برنامه هسته‌ای ایران، آسیب وارد می‌آورند.» این افراد هشدار داده‌اند که «نرسیدن به توافق» بدترین حالتی است که ممکن است اتفاق بیفتد. به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، مجید مجیدی به خبرگزاری مهر گفته است که وزارت امور خارجه ایران با وی تماس گرفته و از او درخواست کرده است که از مذاکرات حمایت کند اما تأکید کرده است که هدف این نیست که «به هر قیمت» به توافق برسند.

همچنین بنا به گزارش این خبرگزاری وزارت امور خارجه با استقبال از این درخواست سینماگران آن را «دیدگاهی مسئولانه و از روی احساس مشارکت از سوی سینماگران ایرانی مشهور در سطح بین‌المللی» دانسته است. علاوه بر خبرگزاری فرانسه، خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز درخواست سینماگران ایرانی برای رسیدن به توافق در مذاکرات هسته‌ای را بازتاب داده و در روزهای گذشته، خبر این ابتکار بین‌المللی سینماگران برجسته ایرانی در بسیاری از رسانه‌های جهانی، از ورایتی که به هنر و سرگرمی اختصاص دارد و یاهو موویز تا روزنامه‌‌ها و شبکه‌های مختلف خبری چاپی، صوتی، تصویری و اینترنتی مانند BBC، العربیه، Nation ، دیلی استار، چاینا تاپیکز و استار تریبیون منتشر شده است.
مرجع : آنا