به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۵۶۷۴۳
آرمان در یک نگاه

هوای پاستور تا بهارستان ابری است

گروه سیاسی: هوای پاستور تا بهارستان ابری است و نواصلاح طلبی مهم ترین خبرهای روزنامه آرمان در شماره روز شنبه است.
هوای پاستور تا بهارستان ابری است
این روزنامه در تیتر یک به عنوان هوای پاستور تا بهارستان ابری است، پرداخت و نوشت: روزی خبر از لغو استیضاح به گوش می‌رسد و بلافاصله روز دیگر طرح جمع آوری امضا برای استیضاح وزیری دیگر کلید می‌خورد. هرچند سوال، تذکر و استیضاح ابزاری است در دست نمایندگان برای نظارت بر عملکرد دولت اما گویی مجلس نهم در استفاده از این ابزارها در برابر دولت گوی سبقت را از مجالس گذشته ربوده و هر روز باب جدیدی برای دعوت از پاستورنشینان به بهارستان باز می‌شود، مساله‌ای که بارها منجر به گلایه دولتی‌ها شده و آن را برای دولت وقت گیر دانسته‌اند، البته تعداد بالای پرسش‌ها و طرح‌های استیضاح چندان هم به مذاق همه خوش نیامده و گاهی آنها را غیرلازم می‌دانند.

روزنامه آرمان عنوان دیگر را به سخنان احمد پورنجاتی فعال سیاسی اصلاح طلب مبنی بر اینکه نواصلاح طلبی چرخ پنجم ارابه دیگران نشود، اختصاص داد و عنوان کرد: اساسا اصلاح طلبی نو و کهنه ندارد. اصلاح طلبی یک فرایند همچنان پیش رونده است. بنابراین اصلاح طلبی در درون خود نوزایی و آفرینش دارد و نیازی به این مساله ندارد که مانند یک حزب یا گروه به آن توجه شود. اصلاح طلبی با خصوصیت دربرگیرندگی که دارد هم نسل قبلی و هم نسل بعدی را در چارچوب خود تعریف می‌کند. به همین دلیل هر جریان یا طیفی با پذیرش اصول اصلی تفکر اصلاح طلبی مانند توسعه جامعه مدنی، اجرای قانون، رعایت حقوق شهروندی و پاسخگوکردن و پاسخگو دانستن مسئولان و همچنین تحمل مخالف همخوانی داشته باشد اصلاح طلب است. حالا اسمش را هرچه که دوست دارد بگذارد. زیاد فرقی نمی‌کند. مهم این است که تبدیل به یک چرخ پنجم برای ارابه دیگران نشود. منظورم از دیگران جریان‌های مقابل اصلاح طلبی است. خیلی شفاف و روشن باید حرکت کرد. اگر کسی در مجموعه جریان اصلاح طلبی خواسته‌هایش تأمین نمی‌شود باید رسما خود را در جریان دیگری تعریف کند.

این روزنامه با انعکاس عنوان شهرام جزایری آزاد شد، نوشت: شهرام جزایری پس از تحمل دوران محکومیت خود صبح جمعه از زندان اوین آزاد شده است. در همین حال، غلامحسین اسماعیلی ، رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن ابراز بی‌اطلاعی از آزادی شهرام جزایری گفت: من به طور خاص این موضوع را پیگیری نکرده‌ام و همکارانم هم خبر رسمی به من نداده‌اند، اما قبلاً هم گفته بودیم هرکس که محکومیتش تمام شده باشد از زندان آزاد می‌شود.

روزنامه آرمان با بازتاب عنوان ائتلاف حامیان توافق با ایران در آمریکا، نوشت: در حالی که تنها 2 ماه تا زمان پایان ضرب الاجل تعیین شده برای دستیابی ایران و گروه 1+5 به توافق نهایی باقی مانده، موضع گیری‌های موافقان و مخالفان توافق در هر 2 طرف، بیش از گذشته در رسانه‌ها بازتاب پیدا می‌کند. در این میان، یک گروه از سیاستمداران، حقوقدانان و فعالان سیاسی آمریکایی با تشکیل ائتلافی در تلاش برای جلوگیری از انجام هرگونه اقدامی هستند که به توافق هسته‌ای ضربه بزند.

تاثیر پارازیت‌ها بر تصاویر هواشناسی تهران، تیتر دیگر این روزنامه است. داوود پرهیزگار رییس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه شهر تهران تنها یک رادار اصلی در شهر پرند برای هواشناسی دارد، گفت: رادار هواشناسی پایتخت احتمالا به دلیل امواج دارای نویز است و این موضوع یک سوم تصاویر هواشناسی این شهر را نامفهوم کرده است.