به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۰:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : ۵۶۷۴۸
ابتکار در یک نگاه

اعتراف کنیم که با احمدی نژاد شریک بودیم

گروه سیاسی: تلاقی توفان و پارازیت، نمره 21 در کارنامه ورزش ایران و سیاست تفرقه افکنی میان مسلمانان شدیدتر شده عنوان‌های انتخابی روزنامه ابتکار شماره روز شنبه است.
اعتراف کنیم که با احمدی نژاد شریک بودیم
این روزنامه موضوع تلاقی توفان و پارازیت را برای تیتر یک برگزید و نوشت: هشتم اردیبهشت 93 به صورت ناگهانی توفانی از گرد و خاک و باد تهران را فرا گرفت و به طرز غیر منتظره‌ای جان پنج نفر را گرفت. موضوعی که آن روزها در صدر خبرها و تحلیل‌های رسانه‌ای قرار گرفت، غافلگیر شدن بسیاری از دستگاه‌های پیش بینی کننده و امدادی بود. روز گذشته پنج ماه بعد از آن حادثه یک بار دیگر این دو موضوع با هم تلاقی پیدا کردند. هم در تهران توفان آمد و هم سازمان هواشناسی دلیل ناتوانی این سازمان در پیش بینی تحولات جوی را اعلام کرد؛ پارازیت. موضوع پارازیت اگرچه در چندسال گذشته همواره محل بحث بوده و در مواردی ورود دستگاه‌های نظارتی را نیز به دنبال داشت، اما تا کنون به هیچ نتیجه قابل توجهی منجر نشده است. با این همه در چند روز گذشته این موضوع یک بار دیگر در کانون اخبار و تحلیل‌ها قرار گرفت تا دو موضوع (یعنی توفان و پارازیت) بار دیگر با هم تلاقی پیدا کنند.

روز گذشته رئیس سازمان هواشناسی کل کشور توضیحاتی را در خصوص ناخوانا بودن تصاویر رادار هواشناسی ارائه کرد که یکی از علل آن را تاثیر امواج پارازیتی بود. داوود پرهیزکار در حاشیه تهرانگردی مسجدجامعی در پاسخ به سوالی مبنی بر ضریب خطای پیش بینی هوا، گفت: صحت پیش بینی هوا در فصل، حدود 60 تا 70 درصد است اما پیش بینی کوتاه مدت روزانه بیش از 80 درصد صحت دارد. به گفته پرهیزکار سازمان هواشناسی کشور از استانداردهای سازمان هواشناسی جهان (WMO) پیروی می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی همچنین با بیان اینکه متاسفانه یک سوم تصویر رادار تهران واقع در منطقه پرند ناخوانا است، گفت: احتمالا به دلیل وجود پارازیت این تصویر ناخوانا شده است که باید سازمان تنظیم مقررات رادیویی در مورد چرایی این تصویر ناخوانا توضیح دهد. وی همچنین درباره گرد و خاک تهران نیز گفت: بادهایی که در تهران می‌وزد نباید موجب بروز گرد و خاک شود، اما متاسفانه بنا به دلایلی خاک به قدری نرم شده که وزش بادهای هرچند اندک و کم قدرت، سبب بروز پدیده گرد و غبار می‌شود.

روزنامه ابتکار با عنوان نمره 21 در کارنامه ورزش ایران نوشت: هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون چهاردهمین روز برگزاری خود را پشت سر گذاشت و نمایندگان ایران در رشته‌های کبدی، بوکس، تکواندو، کاراته، والیبال، بسکتبال رقابت کردند و در پایان با کسب سه مدال طلا، هفت نقره و یک برنز جایگاه پنجمی ایران در بازی‌های آسیایی را تثبیت کردند. تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار خود در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون برابر ژاپن قرار گرفت و با نتیجه 3 بر یک ( 28 - 26، 23 - 25، 25 - 19، 25 - 19) برابر حریف خود به پیروزی رسید. شاگردان کواچ با این نتیجه طلسم شکنی کرده و سرانجام مدال طلای بازی‌های آسیایی را هم به جمع افتخارات آسیایی خود اضافه کردند. چهار سال پیش در چنین روزی در حالی که تیم ایران به عنوان اولین بخت قهرمانی والیبال بازی‌های آسیایی گوانجو به حساب می‌آمد، این ژاپنی‌ها بودند که با پیروزی 3 بر صفر مدال طلای این رقابت‌ها را از آن خود کردند. بدین ترتیب آرزوی 56 ساله والیبال ایران تحقق یافت و مردان والیبال ایران پس از ثبت مقام چهارم لیگ جهانی و ششمی قهرمانی جهان، آخرین مقام تاریخی خود را در اینچئون به دست آوردند.

این روزنامه با بررسی عنوان سیاست تفرقه افکنی میان مسلمانان شدیدتر شده است، نوشت: حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج، توجه به مسایل جهان اسلام و نگاهی بلند و فراگیر به مهمترین موضوعات مرتبط با امت اسلامی را در صدر وظایف و آداب حج گزاران دانستند و تاکید کردند: اتحاد مسلمین، مساله فلسطین و نگاه هوشمندانه به تفاوت میان اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی، سه اولویت اصلی جهان اسلام است که امت اسلامی باید با بصیرت و ژرف اندیشی، به وظیفه و تکلیفِ روزِ خود در قبال این موضوعات عمل کند. در بخشی از پیام رهبری آمده است: فرصت مغتنمِ این مناسک پُرمغز و بی‏ نظیر، به‏ جز تطهیر و تعمیر(1) معنوی و روحی که برترین و ریشه‏‌ای‌ ترین دستاورد حج است، توجّه به مسائل جهان اسلام و نگاهی بلند و فراگیر به مهم‏ترین و اولویت‏ دارترین موضوعات مرتبط با امّت اسلامی، در صدر وظایف و آداب حج‏ گزاران است.

امروز از جمله‏ این موضوعات مهم و دارای اولویت، مسئله‏ اتّحاد مسلمانان و گشودن گره‏‌های فاصله‏ افکن میان بخشهای امّت اسلامی است. حج، مظهر وحدت و یکپارچگی و کانون برادری و همیاری است. در حج باید همگان درس تمرکز بر مشترکات و رفع اختلافات را فرا بگیرند. دستهای پلید سیاستهای استعماری از دیرباز تفرقه‏ افکنی را برای تأمین مقاصد شوم خود در دستور کار داشته‏‌اند، ولی امروز که به برکت بیداری اسلامی، ملّتهای مسلمان دشمنی جبهه‏ استکبار و صهیونیسم را بدرستی شناخته و در برابر آن موضع گرفته‏‌اند، سیاست تفرقه‏ افکنی میان مسلمانان شدّت بیشتری یافته است. دشمن مکّار بر آن است که با افروختن آتش جنگهای خانگی میان مسلمانان، انگیزه‌ های مقاومت و مجاهدت را در آنان به انحراف کشانده، رژیم صهیونیستی و کارگزاران استکبار را که دشمنان حقیقی‌ اند، در حاشیه امن قرار دهد. راه‏ اندازی گروه‌ های تروریستی تکفیری و امثال آن در کشورهای منطقه‏ غربِ آسیا ناشی از این سیاستِ غدّارانه است. این هشداری به همه ما است که مسئله اتّحاد مسلمین را امروز در صدر وظایف ملّی و بین‏ المللی خود بشماریم.

روزنامه ابتکار با موضوع اعتراف کنیم که در کارهای احمدی نژاد شریک بودیم، به نقل از دبیرکل جبهه ایستادگی نوشت: در اینکه ما از احمدی نژاد حمایت کردیم کسی نمی تواند انکار کند. عده ای ممکن است بگویند که اشتباهات احمدی نژاد به اسم اصولگرایان زده شده در حالیکه اصلا چنین چیزی نیست. معلول این تخلفات و اشتباهات صورت گرفته در دولت احمدی نژاد اصولگرایان بودند و اکنون شجاعت اعتراف به این مهم کرد. حجت الاسلام و المسلمین یدالله حبیبی در گفت وگو با ایلنا در واکنش به سخنان اخیر یاران احمدی نژاد مبنی بر اینکه شکست اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری به خاطر عدم حمایت از دولت دهم بود، گفت: امکان چنین موازنه و چنین تحلیلی درباره انتخابات اخیر ریاست جمهوری مبنی بر شکست اصولگرایان به دلیل حمایت نکردن از عملکرد دولت احمدی نژاد وجود ندارد.