به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : ۵۶۷۵۰

فدراسیون تکواندو مقصر حذف کیمیا علیزاده؟

گروه ورزشی: رییس سابق کمیته‌ بین‌الملل فدراسیون تکواندو، گفت: قوانین بازی‌های آسیایی حدود دو ماه قبل به همه کشورها ابلاغ شده بود.
فدراسیون تکواندو مقصر حذف کیمیا علیزاده؟
کیمیا علیزاده، تکواندوکار نوجوان ایران به دلیل صغر سن نتوانست در بازی‌های آسیایی اینچئون شرکت کند که بعد از این مساله، مسئولان فدراسیون تکواندو دلیل این امر را سهل انگاری کمیته‌ برگزاری مسابقات و ارسال نشدن قوانین جدید اعلام کردند. پولادگر گفت: مسئولان برگزاری مسابقات تغییر قوانین را دیر اعلام کرده بودند و همین مساله باعث شد یکی از شانس‌های اصلی ایران برای کسب مدال از مسابقات حذف شود.

پولادگر در حالی این حرف‌ها را زد و ذوالقدری، رییس سازمان تیم‌های ملی آن را تکرار کرد که رییس سابق کمیته‌ بین‌الملل فدراسیون تکواندو گفت: قوانین جدید فدراسیون جهانی حدود دو ماه قبل به همه کشورها ابلاغ شده بود. کیارش بحری در مورد شرایط سنی ورزشکاران برای حضور در بازی‌های آسیایی اینچئون، اظهار کرد: این شرایط را اتحادیه تکواندوی آسیا به طور رسمی به همه کشورها ارسال کرده بود. این قوانین دقیقا 10 تیر به تمام کشورها ارسال شد.

وی افزود: قوانین ارسال شده همان قوانینی بودند که همزمان با تغییر شکل شیاپچانگ تکواندو بود و به تایید همه اعضا رسیده بود. مدیر فنی فدراسیون تکواندوی عراق گفت: این قوانین 14 مرداد از طرف اتحادیه تکواندوی آسیا به همه کشورها ارسال شده و همه در جریان این تغییر قوانین بودند. مگر می‌شود گفت قانونی که به همه کشورها ارسال شده به دست یک کشور نرسیده باشد؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا عراق در بازی‌های آسیایی اینچئون نماینده‌ای داشت؟ گفت: ما در این رقابت‌ها نماینده‌ای نداشتیم و فقط من و رییس فدراسیون عراق برای شرکت در جلسات به کره آمده بودیم و دو روز اینجا بودیم. در قانونی که فدراسیون جهانی برای کشورها ارسال کرده، در مورد رده‌های سنی تکواندوکاران برای حضور در مسابقات مختلف آمده است که برای رده سنی بزرگسالان بالای 17 سال، رده سنی نوجوانان 15 تا 17 سال و رده سنی نونهالان 12 تا 14 سال تعیین شده است.
مرجع : ایسنا