به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۵۲
 
۲۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۵۶۷۵۸

عضو سابق انصارحزب‌الله: اصلاً فکر نمی‌کردیم و با چماق ادای تکلیف می‌کردیم!

گروه سياسي: علیرضا فرقانی در وبلاگ «تک‌نوشته‌های تک» نوشت: اواخر سال 1383 بود که سی دی سخنرانی آتشین استاد در 16 خرداد 1383 در مشهد که به موضوع پاسخگویی در دنیا و آخرت پرداخته بودند به دستم رسید. همان سخنرانی که خرداد1388 هاشمی رفسنجانی در نامه اش به رهبر انقلاب آورد :" هجمه‌ها هم که از حدود پنج سال پیش در سخنرانی مشهد مقدس مطرح شده...." ؛ به تهران آمدم و به زحمت توانستم ایشان را ملاقات کنم. پیش از آن در انصار حزب الله مشهد به صورت حرفه ای مشغول به (مثلا) انجام تکلیف بودم. تکلیفی که با چماق نوشته میشد اما همیشه یک احساس خلائی می کردم. با داشتن 22 نیروی زیر دست سخت بود که به فضای علمی فکر کنم. تا آن زمان وقتی ده نمکی به ما می گفت که فیلم آدم برفی بد است میگفتیم بد است و سریعا پرده سینما بود که پایین می آمد. بگذریم که ده سال بعد اخراجی های 3 که صد برابر بیشتر از آدم برفی فحشا و منکرات را به صورت فشرده در خود جای داد آمد اما دیگر پرده ای پایین نیامد!

وقتی به ما میگفتن نظارت استصوابی خوب است می گفتیم خوب است و در جایگاه مدافع با مخالفین تمرین تکلیف میکردیم بدون اینکه بدانیم املای آن چگونه است. اصلا به فکر کردن فکر هم نمیکردیم چه برسد به آنکه تفکر مخالفین را به چالش بکشیم. وقتی نظر آیت االه مکارم را در مورد سخنرانی 16 خرداد حسن عباسی در مشهد این چنین شنیدم که از جهت یادآوری آخرت به یاد جامعه بسیار خوب بود؛ یاد حدیث پیامبر افتادم که فرمودند بهترین دوست شما کسی است که آخرت را به یاد شما بیندازد. پس به تهران آمدم و ایشان را ملاقات کردم. اصلا روزی فکر نمی کردم که چماق در دستانم به قلمی تبدیل شود که مفهوم "بصیرت" مورد تاکید رهبری را تئوریزه کنم اما به یاری استاد شد. هیچ وقت فکر نمیکردم که دلیل مخالفتمان با هاشمی اختلاف در مبانی اسلام و لیبرالیزم است، به ما میگفتند مهدی بد است و پدرش از او حمایت میکند پس.....
مرجع : پارسینه

دجال
Romania
۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ۱۷:۰۹
تاچماقداران سابق آدم بشوند نسل امروز وفردافدا خواهدشد چون فهیم شدن یک مسلمان ازاین امروزصدسال طول میکشد (254122)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ۱۷:۵۲
این دوست خوبمان چند نکته را متذکر شده اند که زیبا بود ..اما هر زمان که منطق ,عقل را به تراوش انداخت چماق ها قلم خواهد شد نه تندی در میان خواهد بود و نه زندان در کمین. (254130)
بیداخویدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ۰۷:۳۵
کاش وارد وادی علم نشده بودی که جامعه به عملکرد تندروانه اتان عادت کرده بود و جدی نمی گرفت لکن کمی که فکر کردید علمی هستید ، با لاطالعات وآسمان ریسمان کردن عده ای را همرا ه می سازید و زمان رسیدن به پختگی اجتماعی مردم را به عقب می اندازید.پور ازغندی را ببین کارش تشکیک ....اعتراف خودت را ببین که به علت اختلاف مبانی اسلام حق خود می دانی مخالف باشی و الان هم چماق کسانی شدی که نصف هاشمی به اسلام اجتماعی وسیاسی معتقد نیستند .اخوی خواهشا بی سوادانه مطیع باشید وگرنه کارت سیاسی کاری و ریاکارانه می شود (254173)
صادق حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ۰۲:۴۰
امام فرمودند انقلاب زنده است چون هاشمى زنده است ، امام به جز آقاى هاشمى فقط در خصوص آيت اله بهشتى در اين حد سخن گفته اند كه آن نيز بعد از شهادت ايشان بوده ،حال تعدادى ميخواهند با شناسنامه انقلاب از انقلاب سخن بگويند ، واقعا جاى تعجب است ! آنانى كه مورد قبول امام نبوده اند از نام مبارك امام سؤاستفاده ميكنند ! (254165)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ۱۴:۴۲
امان ازانصارحزب ا... (254229)