به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۲ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۵۶۷۶۱
امام جمعه مشهد:

ما انقلاب نکردیم تا فقط بخوریم و بپوشیم

گروه سياسي: امام جمعه مشهد می‌گوید ما انقلاب نکردیم که «بهتر بخوریم و بپوشیم» و مسئولان نباید اجازه دهند زنان و دختران «آرایش کرده» خانواده‌ها را تهدید کنند.
ما انقلاب نکردیم تا فقط بخوریم و بپوشیم
سید احمد علم الهدی در خطبه های ديروز نماز جمعه مشهد به اشاره به واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) گفت: مرور آنچه از ابتدا بر امام حسین (ع) گذشت می تواند برای ما درس آموز باشد و باید گفت تاریخ کربلا از چنین روزی آغاز می شود و این روزها بسیاری از افراد نزد حضرت اباعبدالله (ع) می آمدند تا با وی عهدی ببندند و نشان دهند که در مسیر قیام او را یاری خواهند کرد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به کمیت و کیفیت یاران امام حسین (ع) تصریح کرد : رفتار آن روز امام حسین(ع) به ما نشان می دهد که چه کسانی یاران واقعی ما هستند و ما برای پیشبرد اهداف و انقلابمان به چه افرادی و با چه مشخصاتی نیاز داریم. وی گفت : از زمان شروع زمینه ها و جرقه های قیام امام حسین (ع) تا انتهای قیام سیره عملی حضرت به ما نشان داد که هیچگاه نمی توان و نباید با کفار دست دردست هم گذاشت ؛ چرا که پیشبرد اهداف انقلاب با هم داستان شدن با کفار؛ معارض یکدیگرند و نتیجه بخش نخواهد بود.

امام جمعه مشهد ضمن تاکید بر اینکه هم گام شدن با کفار و جبهه معاند نمیتواند ما را در رسیدن به اهداف کمک کند افزود: این تفکر باطل است و بر خلاف منش و سیره عملی حضرت سید الشهداست. عضو مجلس خبرگان رهبری که در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع نمازگزاران سخن می گفت ادامه داد : بنیانگذار این انقلاب با بهره گیری از همین مکتب عاشورا و اعتقاد به این که خون بر شمشیر پیروز است این انقلاب را به پیش برد و توانست در طول هشت سال دفاع مقدس صحنه هایی جاویدان از رشادت ها و ایثارها و فداکاری های جوانان این مرز و بوم را رقم بزند.

آیت الله علم الهدی با انتقاد شدید از وضعیت بوجود آمده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تصریح کرد: به پای این انقلاب و نظام خون جوانانی ریخته شده که برای پاسداشت ارزش های دینی و اسلامی مبارزه کرده اند و این گونه نیست که فردی به عنوان فعال عرصه ارتباطات یک شبه همه آن را از بین ببرد و اعتنایی هم به این مسائل نداشته باشد.

وی گفت : ما انقلاب نکرده ایم که بهتر بخوریم و بهتر بپوشیم ؛ بلکه انقلاب ما در راستای اهداف اسلامی و مکتب عاشورا بود و نباید اجازه داد مسئولی دراین نظام با بهره گیری از همین ظرفیت های بوجود آمده فضایی را ایجاد کند که یک عده زن و دختر آرایش کرده تهدید جدی کانون خانواده ها باشند.
امام جمعه مشهد گفت: عده ای که با استفاده از همین فضا به جایگاهی رسیده اند خوب دقت کنند و متوجه باشند که چه می کنند و به کدام سو می روند؛ چرا که دیگر آن تفکر قدیمی که مروج کدخدا بودن امریکا در دهکده جهانی بود رنگ باخته و اکنون آن سیاست های گذشته به برکت وجود این انقلاب از بین رفته و دنیای استکبار هر روز بدتر از دیروز می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه یک وزیر قبل از وزیر یک کشور بودن باید خود را وزیر انقلاب بداند گفت: آقای وزیر باید به این نکته توجه داشته باشند که وزیر انقلاب بودن خود دارای صفاتی است ؛ آقای رئیس جمهور نیز باید بدانید که شما قبل از اینکه رئیس جمهور کشور باشید رئیس جمهور انقلاب هستید که باید برای حراست و نگهبانی از ارزشها و آرمان های آن خود را مهیا سازید.