به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۳ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۵۶۸۲۶
یک عضو بنیاد باران:

احرازصلاحيت به‌سمت نیت‌خوانی رفته است

گروه سياسي: یک عضو بنیاد باران گفت: رویکرد شورای نگهبان در انتخابات مجلس منجر به حذف یک جریان سیاسی خواهد شد.
احرازصلاحيت به‌سمت نیت‌خوانی رفته است
حجت‌الاسلام ناصر قوامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سخنان اخیر سخنگوی شورای نگهبان درباره بررسی سلوک سیاسی و منش اجتماعی و زندگی شخصی نامزدهای انتخابات اظهار کرد: این رویکرد به اعمال سلیقه در بررسی صلاحیت‌ها منجر می‌شود. وی افزود: از دوره مجلس چهارم به بعد بسیاری از شخصیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی و حتی علمای بزرگ و قضات دادگستری توسط شورای نگهبان با رویکرد سلیقه‌ای رد صلاحیت شده‌اند. در واقع این رویکرد شورای نگهبان باعث شده انتخابات در ایران دومرحله‌ای شود به گونه‌ای که در مرحله اول عده‌ای را تایید صلاحیت می‌کنند و سپس مردم مجبورند از بین همین عده، نمایندگان خود را انتخاب کنند.

نماینده دوره ششم مجلس با اشاره به این‌که «عناوین مبهم موجب شده که شورای نگهبان عده‌ای را رد صلاحیت کند» اظهار کرد: چگونه می‌توان التزام عملی به اسلام را ثابت کرد؟ اگر ملاک رعایت ظواهر دین است پس چرا روحانیون توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند؟ در قانون انتخابات آمده است که ابراز وفاداری به قانون اساسی و ولایت فقیه برای نامزدهای انتخابات لازم است اما شورای نگهبان به این ابراز وفاداری بسنده نکرده و به سمت نیت‌خوانی رفته است.

این عضو بنیاد باران در ادامه با بیان این‌که «به درستی در صداوسیما مطرح می‌شود که مردم ما هوشیارند و پیچیده‌ترین توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنند» خاطرنشان کرد: پس چرا اجازه نمی‌دهند مردم نمایندگانشان را خودشان تعیین کنند؟ این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان اظهار کرد: اصلاح‌طلبان معتقد هستند که آن‌ها در چارچوب نظام عمل می‌کنند و حتی در دوره انتخابات ریاست جمهوری تعدادی از زندانیان سیاسی اصلاح طلب از مردم خواستند که در انتخابات شرکت کنند، اما وجود این عناوین مبهم و کلی از سوی شورای نگهبان برای حذف اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده بهانه‌ای می‌شود.
مرجع : ايسنا