به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۵۹
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۴ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۵۶۹۷۷

تاثير پارازیت ها بر پرخاشگری و ناباروی

گروه جامعه: يك عضو کمیسیون بهداشت در مجلس اعلام کرد‌: بررسی‌های انجام‌شده نشان داده است که ارسال پارازیت برای سلامت شهروندان مضر است.
عابد فتاحی آسیب‌هایی همچون پرخاشگری، ناباروی را بخشی از مشکلات ارسال پارازیت معرفی کرد و گفت: در جلساتی که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برگزار کرد، مشخص شد پارازیت آسیب‌های زیادی بر روی جسم و روان شهروندان وارد می‌کند؛ آسیب‌هایی جسمی مانند ناباروری و آسیب‌های روحی چون تنش و پرخاشگری که زمینه درگیرهای اجتماعی را فراهم می‌کنند، بخشی از این آسیب‌ها هستند. وی گفت: اگرچه هنوز همه مضرات پارازیت‌ها مشخص نیست اما واضح است که آسیب‌های پارازیت سلامت شهروندان را خدشه‌دار می‌کند.

وی برخورد صرفا قهری با ماهواره‌ها را کم‌اثر دانسته و افزود: به نظرم ما باید سعی کنیم مسائل فرهنگی را از همه جهات بررسی کنیم. پیشرفت تکنولوژی دسترسی به اطلاعات را بیشتر از گذشته فراهم کرده است. حالا گوشی‌های تلفن همراه چنان پیشرفته شده‌اند که امکانات وسیعی‌تری نسبت به ماهواره‌ها برای مردم فراهم می کنند. بنابراین در شرایط کنونی برخورد قهرآمیز و سلبی نمی‌تواند جامعه را از دسترسی به این ابزار باز دارد. فتاحی تاکید کرد: «با فرهنگ‌سازی صحیح می‌توان انسان‌ها را به مسیر درست هدایت کرد. تنها برخورد سلبی و ارسال پارازیت چاره ماجرا نیست. با این اوصاف ما می‌توانیم دنیایی بدون پارازیت داشته باشیم.

متخصصان گروه‌هاي مختلف پزشكي همچنان درباره آثار اين امواج روي سلامت مردم هشدار مي‌دهند. به عقيده آنان اين امواج بر سلامت انسان و سلول‌هاي بدن تاثير منفي به جاي گذارده، سبب ابتلا به بيماري‌هاي مختلف با منشأ ناشناخته مي‌شوند. همچنين اين تشعشع‌ها مي‌توانند، موجب اختلال در سيستم ايمني بدن شود.

رسول خضري عضو ديگر كميسيون بهداشت نیز چندی پیش به عواقب منفی ارسال پارازیت اشاره کرده و گفته بود: «نه تنها پارازيت‌ها سيستم سلامت حيوانات را به مخاطره مي‌اندازد بلكه با سلامت انسان هم درگير است. اين‌كه پارازيت‌ها بر سلامت عموم تاثيرات سوء به همراه دارد انكار شدني نيست و كسي نمي‌تواند آن را رد كند چراكه اين موضوع با دلايل علمي همراه است. تاكنون هيچ كشوري از آسيب امواج و پارازيت‌ها در خطر نبوده كه بخواهد براي اثبات ضرر و زيان آن به شكلي تخصصي ادله ارايه بدهد. برخي از متخصصان داخلي هم كه به خطرات اين امواج گوشزد كرده‌اند با اين اتهام كه دليل علمي ندارند مواجه شده‌اند.»
مرجع : آفتاب