به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۵ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۵۷۰۳۲
ابتکار در یک نگاه

برگي تازه از کتاب مدیریت سعيد مرتضوي

گروه سیاسی: تحقیق از سه وزیر احمدی نژاد و پرونده بورسیه‌ها در مرحله پایان مهمترین خبرهای روزنامه ابتکار در شماره روز سه شنبه است.
برگي تازه از کتاب مدیریت سعيد مرتضوي
این روزنامه عنوان تحقیق از سه وزیر احمدی نژاد را به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: غلامحسین محسنی اژه‌ای که در مقام معاون اولی قوه قضاییه همچنان به عنوان سخنگوی این قوه شناخته می‌شود، در نشست خبری دیروز خود خبر داد که از سه وزیر و رییس بانک مرکزی دولت محمود احمدی نژاد درباره پرونده بابک زنجانی تحقیق و بررسی انجام شده است. محسنی اژه‌ای که دیروز در هفتادمین نشست خبری خود در مقام سخنگوی قوه قضاییه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه در پرونده بابک زنجانی نام 4 وزیر دولت قبل مطرح است. آیا تحقیق از این افراد صورت گرفته یا خیر؟ گفت: البته در این پرونده تا جایی که به خاطر دارم نام سه وزیر مطرح است که بله از این سه وزیر و رییس بانک مرکزی تحقیق شده است.

روزنامه ابتکار با برجسته کردن موضوع پرونده بورسیه‌ها در مرحله پایانی، نوشت: چند ماه پیش بود که رسانه‌ها با عناوین جنجالی پرده از بورسیه‌های غیر قانونی اعطا شده به افراد فاقد شرایط از سوی مسوولان وزارت علوم دولت سابق برداشتند. موضوعی که نشان می‌دهد نزدیک به 3000 نفر از افراد بدون داشتن شرایط لازم سهمیه‌های ورود به دانشگاه را کسب کرده و بعضا به عضویت هیات علمی دانشگاه نیز درآمدند. وجود نام برخی از نزدیکان مسوولان وزارت علوم و حتی شایعه وجود نام برخی از نمایندگان در این فهرست جنجالی فضای سیاسی کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داد. روز گذشته محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم در حاشیه دیدار با بیژن زنگنه وزیر نفت که در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، در مواجهه با سوالات خبرنگاران درباره بورسیه‌ها سخن گفت. محمدعلی نجفی گفت: کمیته تخصصی رسیدگی به این پرونده‌ها تشکیل شده و پرونده بورسیه‌ها براساس آیین نامه‌های زمان خود مورد بررسی قرار می‌گیرد. وی افزود: تاکنون پرونده 450 دانشجو مورد بررسی قرار گرفته است اما نیمی از کار هنوز باقی مانده است و اینکه چه زمانی به اتمام برسد، بستگی به میزان وقتی دارد که اعضای جلسه برای کمیسیون اختصاص دهند. وی با بیان اینکه برخی پرونده‌ها نیاز به اختصاص وقت بیشتری دارند، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان هفته همه پرونده‌ها بررسی شود.

این روزنامه با انعکاس عنوان جوانان شاداب، جامعه را با نشاط می‌کنند، نوشت: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروز در دیدار جمعی از مسوولین معاونت ساماندهی امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان، با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه جوانان در جوامع، گفت: جوانان شاداب، خانواده‌ها و جامعه را با نشاط و برای آینده نگری امیدوار می‌کنند. به گزارش ابتکار، آیت الله هاشمی رفسنجانی، استحکام خانواده را مساله جدی برای هر جامعه‌ای خواند و افزود: باید نمونه‌های موفق دنیا را بررسی و از نکات مثبت آنها استفاده کرد تا عواقب منفی دوران گذار از سنت به مدرنیته خانواده‌ها را کمتر تحت تاثیر قرار دهد. ایشان آزادی و محدودیت را 2 اصطلاح مهم و ضروری برای مطالعه مسایل جوانان توصیف کرد و گفت: افراط و تفریط در هر 2 موضوع، مطالعات را از مسیر درست منحرف می‌نماید و به تبع آن جوانان به جای میدان داری منطقی، منزوی می‌شوند.

برگ تازه از کتاب مدیریت مرتضوی، تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. در حالی که سعید مرتضوی می‌گوید که در پرونده تامین اجتماعی حتی یک اپسیلن هم خطا نکرده است، برخی از گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که رییس سابق سازمان تامین اجتماعی در حالی هتل هما را از شرکت هواپیمای ایران ایر خریداری کرده که یک زن خانه دار، ادعا می‌کند که سند مالکیت بخشی از زمین این هتل را که پارکینگ و تاسیسات ساختمان در آن قرار گرفته، در دست دارد. اتفاقی که این روزها خودش به پرونده‌ای جداگانه تبدیل شده که یک سر آن سازمان تامین اجتماعی، و سر دیگرش ایران ایر به عنوان فروشنده هتل و سر دیگر آن یک خانم خانه‌دار است. این پرونده این روزها منتظر حکم دادگاه است.

این روزنامه با انتخاب موضوع ورود داعش به کوبانی، نوشت: حمله جنگنده‌های ائتلاف جهانی هم نتوانست به داد مردم کوبانی برسد. بیش از صد هزار نفر از ساکنان شهر عمدتا کردنشین کوبانی در مرزهای سوریه آوار شدند و بخشی دیگر همچنان مقاومت می‌کنند. مقاومتی که این روزها با جان فشانی یک زن خبر ساز شده است. منابع نزدیک به مخالفان دولت سوریه می‌گویند یک زن کرد مدافع کوبانی، با منفجر کردن خود در میان تروریست‌های داعش تلفاتی را به آنها وارد کرده است. با این وجود دیروز خبرگزاری‌های رویترز و فرانسه تصاویری را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد پرچم تروریست‌های داعش بر فراز دست کم یک ساختمان در حاشیه شرقی این شهر به اهتزاز در آمده است.