به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۱۶ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۵۷۱۳۸
سامانه اطلاعات زنان در حال تکمیل است

امنیت حضور بانوان در ورزشگاه‌​ها وجود ندارد!

گروه جامعه: مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: سامانه اطلاعات زنان در سطح کشور در حال تکمیل است.
امنیت حضور بانوان در ورزشگاه‌​ها وجود ندارد!
دکتر فهیمه فرهمندپور گفت: در سطح کشور دارای 31 استان هستیم، ولی ایران پیکره‌ای واحد است و مشکل یک استان، مشکل کل کشور است، لذا برای رفع مشکلات باید گام‌های جدی برداشته شود. وی با بیان اینکه در سال جاری اقدام به برگزاری دو دوره نشست منطقه‌ای کرده‌ایم، افزود: دور اول نشست‌ها اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری به میزبانی پنج استان تهران، کرمانشاه، فارس، آذربایجان غربی و خراسان رضوی و دور دوم نشست‌ها شهریور و مهر ماه امسال به میزبانی استان‌های خراسان شمالی، مرکزی، قزوین، چهارمحال و بختیاری و اردبیل برگزار شد و دور سوم این نشست ها نیز آذر و دی ماه سالجاری برگزار خواهد شد که به دستاوردهای ارزشمندی در دو دوره برگزار شده، دست یافته‌ایم.

فرهمندپور با اشاره به وجود بیش از500 کانون مجوز دار در سطح کشور، تصریح کرد: در سالهای اخیر این کانون‌ها نقش اساسی و ارزنده خود را از دست داده‌اند، ولی در تلاش هستیم فعالیت و پویایی این کانون‌ها را دوباره بازگردانیم. وی از تقویت بازارچه‌های خود اشتغالی زنان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه زنان و خانواده باید تاثیر بیشتری در برنامه ششم توسعه داشته باشیم. وی با بیان اینکه بحث سیاست افزایش جمعیت باید بطور جدی در دولت دنبال شود، افزود: این سیاست باید با روش های عملیاتی و اجرایی مورد توجه، آسیب شناسی و ارزیابی قرار گیرد.

فرهمندپور با بیان اینکه در سالهای اخیر شاهد آن بوده‌ایم که خانواده‌ها تاخیر در سن ازدواج جوانان را ترویج و تبلیغ می کنند، تصریح کرد: بخشی از عوامل موثر در افزایش متوسط سن ازدواج مسائل فرهنگی خانواده‌هاست که برای حل این مسائل باید با استفاده از رسانه‌ها و سایر عوامل تاثیرگذار در جامعه راهکارهای فرهنگی ارائه کرد. مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده امنیت بخشی به محیط کار را مورد تاکید و تائید دانست و خاطرنشان کرد: امنیت محیط های کاری به لحاظ اخلاقی ضروری است و هر کاری برای این امنیت بخشی لازم است باید انجام گیرد، ولی روش‌های مختلفی برای این امنیت بخشی وجود دارد که باید تک تک مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: ما به دنبال ایجاد احساس امنیت برای زنان و مردان در محیط های عمومی، شغلی، تفریحی و هر آنچه که زمینه تردد در افراد در جامعه باشد هستیم و برای رسیدن به این هدف نیز نباید مشکل جدیدی ایجاد کنیم. فرهمندپور با بیان اینکه در خصوص حضور دختران و زنان در استادیوم های ورزشی گفت‌وگوها به حاشیه رفته است، تصریح کرد: اصل دسترسی دختران و زنان به امکانات ورزشی و زمینه‌های گذراندن درست و مناسب اوقات فراغت و دسترسی به ابزارهای شادی و نشاط یک مطالبه جدی برای آنان است.

به گفته وی، گرچه حضور دختران و زنان در استادیوم های ورزشی ممکن است به تلطیف فضای ورزشگاه‌ها منجر شود، ولی این ریسک است و نمی توان از بانوان به عنوان یک ابزار در این زمینه استفاده کرد. وی تصریح کرد: برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیازمند ابزار، وسایل و برنامه ریزی هایی هستیم که امنیت زنان را به لحاظ فیزیکی و اخلاقی تضمین کند، ولی در حال حاضر این حداقل امنیت برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها وجود ندارد.

فرهمندپور با انتقاد از برخی افراد که مسئله حجاب را صرفا به دولت محدود می کنند، خاطرنشان کرد: اگر در مسئله حجاب به توفیق جدی نرسیده‌ایم، خانواده‌ها نیز در این خصوص کم کاری کرده‌اند و به وظیفه اصلی خود در زمینه تربیت فرزندان به نحو شایسته و مطلوب عمل نکرده‌اند. مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده در پایان سخنان خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر وجود گشت‌های موتوری در تهران برای کنترل حجاب، گفت: هر برخوردی با بی حجابی و بدحجابی به هر شیوه ای که باشد، باید کاملا قانونی باشد و در غیر اینصورت خلاف قانون است.
مرجع : ایسنا